fbpx
 

PREMIUM – pozyskanie i rozliczenie dotacji FEnIKS w ramach Działania 1.1 „Efektywność energetyczna” NABÓR DLA JEDNOSTEK PUBLICZNYCH

SKU: DUS310

3 500,00

Kompleksowo zajmiemy się przygotowaniem wniosku o przyznanie dofinansowania wraz z załącznikami oraz przeprowadzeniem przez proces pozyskania i rozliczenia dofinansowania w ramach Działania 1.1 „Efektywność energetyczna”.

Zajmiemy się przygotowaniem wniosku oraz załączników i pozyskaniem dofinansowania.

  • Doradzimy Państwu jakie dokumenty i informacje należy zgromadzić przed rejestracją wniosku, aby skorzystać z programu i mieć możliwość prawidłowego rozliczenia dotacji;
  • Wypełnimy Państwa wniosek o dofinansowanie;
  • Przygotujemy lub pomożemy Państwu zgromadzić niezbędne załączniki;
  • Udzielimy Państwu pomocy technicznej i merytorycznej;
  • Udzielimy Państwu pomocy związanej z wysyłką dokumentów;
  • Będziemy monitorować proces oceny wniosku o dofinansowanie i udzielimy Państwu pomocy w przypadku potrzeby udzielenia dodatkowych wyjaśnień na potrzeby Instytucji udzielającej dotacji;
  • Udzielimy Państwu pomocy w rozliczeniu dotacji;
  • Przygotujemy odpowiedzi na wszelkie pisma do Instytucji udzielającej dotacji;
  • Pomożemy Państwu na etapie dokonywania zakupów w projekcie;
  • Przygotujemy wnioski sprawozdawcze i wnioski o wypłatę dotacji;
  • Pomożemy Państwu wywiązać się z obowiązków dotyczących informacji i promocji w projekcie;
  • Pomożemy Państwu w razie kontroli projektu;
  • Przygotujemy niezbędne dane na etapie ewaluacji projektu po jego zakończeniu;
  • Udzielimy odpowiedzi na wszelkie Państwa pytania, jakie pojawią się w trakcie całego procesu.

Prosimy o zgłaszanie się do nas odpowiednio wcześniej, z uwagi na ograniczoną liczbę Klientów, których możemy przyjąć do procesowania. Kładziemy nacisk na staranne, rzetelne i profesjonalne opracowanie dokumentacji dotacyjnej, stąd potrzebujemy czasu, aby należycie przygotować wniosek.

Termin realizacji usługi: do rozpoczęcia prac przystąpimy niezwłocznie po złożeniu zamówienia i opłaceniu usługi.

Do wyboru oferujemy 3 warianty płatności :

 

WARIANT 1 

7.000 zł  + VAT za wszystkie czynności w etapie I (WSTĘPNYM)  – płatne po podpisaniu umowy.

7.000 zł  + VAT za wszystkie czynności w etapie II (WNIOSKOWANIA) – płatne po zakończeniu prac z Etapu I.

3% od wartości przyznanej premia za sukces – płatne po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o dofinansowanie.

2% od wartości przyznanej dotacji – za pomoc na etapie zakupów w projekcie i w prawidłowym jego rozliczeniu – płatne w ratach miesięcznych przez okres rozliczania projektu np. przy 2-letnim okresie realizacji 1/24 z 2% tj. 0,08% przyznanej dotacji miesięcznie.

lub

WARIANT 2 

3.500 zł + VAT za wszystkie czynności w etapie I (WSTĘPNYM)  – płatne po podpisaniu umowy.

3.500 zł  + VAT za wszystkie czynności w etapie II (WNIOSKOWANIA) – płatne po zakończeniu prac z Etapu I.

4% od wartości przyznanej premia za sukces – płatne po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o dofinansowanie.

3%  od wartości przyznanej dotacji – za pomoc na etapie zakupów w projekcie i w prawidłowym jego rozliczeniu – płatne w ratach miesięcznych przez okres rozliczania projektu np. przy 2-letnim okresie realizacji 1/24 z 2% tj. 0,125% przyznanej dotacji miesięcznie.

lub

WARIANT 3 

0 zł + VAT za wszystkie czynności w etapie I (WSTĘPNYM)  – płatne po podpisaniu umowy.

0 zł + VAT za wszystkie czynności w etapie II (WNIOSKOWANIA) – płatne po zakończeniu prac z Etapu I.

6% od wartości przyznanej premia za sukces – płatne po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o dofinansowanie.

4%  od wartości przyznanej dotacji – za pomoc na etapie zakupów w projekcie i w prawidłowym jego rozliczeniu – płatne w ratach miesięcznych przez okres rozliczania projektu np. przy 2-letnim okresie realizacji 1/24 z 2% tj. 0,25% przyznanej dotacji miesięcznie.

Przed dokonaniem zakupu zalecamy kontakt z Biurem Obsługi Klienta w celu umówienia e-konsultacji z ekspertem mającej na celu wstępne określenie szans projektu i stopnia przygotowania Państwa jednostki do jego realizacji.

Każdy wariant dostępny jest pod warunkiem posiadania wysokiego stopnia innowacyjności i zagwarantowanych źródeł prefinansowania.

Gwarancja (w każdym z wariantów). W sytuacji gdy przygotowany wniosek nie uzyska dofinansowania w ramach danego naboru wniosków dokonamy wspólnie z Klientem weryfikacji możliwości modyfikacji jego zapisów, możliwości wyeliminowania przyczyn dla których nie uzyskał dofinansowania i będziemy dążyć do jego złożenia w kolejnym możliwym terminie naboru aż do osiągnięcia skutku w postaci przyznania dotacji na dany projekt – bez dodatkowych opłat na rzecz Wykonawcy.

  • Opis
  • Informacje dodatkowe

Opis

Zapewnimy pomoc dotyczącą przygotowania się do złożenia wniosku o przyznanie dofinansowania, doboru odpowiedniej  argumentacji oraz zajmiemy się pozyskaniem i rozliczeniem dofinansowania w ramach Działania 1.1 „Efektywność energetyczna” programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027.

 

Szanowni Państwo,

Z racji naszego 20-letniego doświadczenia w pozyskiwaniu różnorodnych dofinansowań, zwieńczonego uzyskaniem ponad 3.000 różnych dotacji dla naszych Klientów, na kwotę ponad 4 miliardów złotych – doskonale zdajemy sobie sprawę, iż przygotowanie dobrego i zasługującego na dofinansowanie projektu jest zajęciem złożonym i czasochłonnym.

Niestety na ogół instytucje udzielające dotacji, ogłaszając nabory wniosków najczęściej pozostawiają tylko 30 dni na przygotowanie kompletu – nierzadko bardzo wymagających dokumentów. W tak krótkim czasie niemożliwe jest zgromadzenie wszystkich wymaganych dokumentów, w tym zewnętrznych promes bankowych oraz audytu energetycznego oraz  innych istotnych dokumentów, od których zależy w przyszłości sukces projektu.

Wychodząc na przeciw potrzebom naszych świadomych Klientów uruchomiliśmy specjalną możliwość współpracy z nami przy projektach o charakterze inwestycyjnym i badawczo – rozwojowym umożliwiając rzetelne, bezstresowe, a co najważniejsze perfekcyjne przygotowanie całego procesu – po to, aby w końcowym etapie – w ciągu owych 30 dni od ogłoszenia naboru – komfortowo dla Państwa i dla nas wprowadzić wszystkie niezbędne dane i załączniki do generatora wniosków i dysponować obszernych kompletem wiarygodnych działań i dokumentów, które nie będą uznane za gołosłowne.

Zrealizowanie w pełni opisanych przez nas w ramach niniejszej usługi działań, wzbogaconych oczywiście o wiedzę i porady naszych doświadczonych ekspertów – gwarantuje bardzo wysoką ocenę Państwa projektu i tym samym przybliży projekt do uzyskania najwyższego możliwego dofinansowania.

Informacje wstępne o konkursie „Efektywność energetyczna”:

Działanie 1.1 „Efektywność energetyczna” ma na celu wspieranie efektywności energetycznej i redukcji emisji gazów cieplarnianych.

W przypadku jednostek publicznych wsparcie w działaniu skierowane będzie na:

  • wsparcie poprawy efektywności energetycznej budynków mieszkalnych i użyteczności publicznej;
  • działania w ramach projektu dotyczącego podnoszenia świadomości w zakresie gospodarki niskoemisyjnej i promowania oszczędności energii (kontynuacja ogólnopolskiego systemu wsparcia doradczego dla sektora publicznego i mieszkaniowego oraz przedsiębiorstw w zakresie efektywności energetycznej, OZE i dekarbonizacji ciepłownictwa systemowego).
Harmonogram programu

Nabór wniosków dla jednostek publicznych zaplanowano:

  • od 29 lutego 2024 r. do 29 kwietnia 2024 r. dla projektów „Poprawa efektywności energetycznej w zabytkowych budynkach użyteczności publicznej (wraz z instalacją OZE)”;
  • od 31 stycznia 2024 r. do 12 kwietnia 2024 r. dla projektów „Poprawa efektywności energetycznej w wielorodzinnych budynkach mieszkalnych (wraz z instalacją OZE) – nabór dla ostatecznych odbiorców wsparcia”;
  • od 15 kwietnia 2024 r. do 24 czerwca 2024 r. dla projektów „Poprawa efektywności energetycznej w budynkach użyteczności publicznej (wraz z instalacją OZE) – nabór dla ostatecznych odbiorców wsparcia”.

Wnioski będzie można składać wyłącznie w postaci elektronicznej za pośrednictwem aplikacji WOD2021 (CST2021).

Kto może się ubiegać o dofinansowanie?

O dofinansowanie mogą ubiegać się jednostki publiczne, m. in.:

  • Państwowe jednostki budżetowe, szkoły wyższe, administracja rządowa oraz nadzorowane lub podległe jej organy i jednostki organizacyjne, w tym szpitale i przychodnie, podmioty będące dostawcami usług energetycznych w rozumieniu dyrektywy 2012/27/UE, działające na rzecz państwowych jednostek budżetowych, szkół wyższych i organów władzy publicznej – w projektach „Poprawa efektywności energetycznej w zabytkowych budynkach użyteczności publicznej”;
  • Spółdzielnie mieszkaniowe, Skarb Państwa, spółki prawa handlowego z udziałem Skarbu Państwa prowadzące działalność mieszkaniową, podmioty będące dostawcami usług energetycznych w rozumieniu dyrektywy 2012/27/UE, działające na rzecz spółdzielni mieszkaniowych i Skarbu Państwa / spółek prawa handlowego z udziałem Skarbu Państwa, prowadzących działalność mieszkaniową – w projektach „Poprawa efektywności energetycznej w wielorodzinnych budynkach mieszkalnych”;
  • Państwowe jednostki budżetowe, szkoły wyższe, administracja rządowa oraz nadzorowane lub podległe jej organy i jednostki organizacyjne, w tym szpitale i przychodnie, podmioty będące dostawcami usług energetycznych w rozumieniu dyrektywy 2012/27/UE, działające na rzecz państwowych jednostek budżetowych, szkół wyższych i organów władzy publicznej – w projektach „Poprawa efektywności energetycznej w budynkach użyteczności publicznej”.
Na co można otrzymać dofinansowanie?

Dofinansowanie otrzymają projekty związane z poprawą efektywności energetycznej (wraz z instalacją OZE). Wsparcie będzie można przeznaczyć na

  • wsparcie poprawy efektywności energetycznej budynków mieszkalnych i użyteczności publicznej, poprzez m.in.:
    • ocieplenie obiektu,
    • wykorzystanie technologii odzysku ciepła,
    • przyłączenie do sieci ciepłowniczej lub w ograniczonym zakresie gazowej,
    • instalację nowych niskoemisyjnych lub odnawialnych źródeł ciepła lub energii elektrycznej na potrzeby własne, w tym przydomowych magazynów energii i pomp ciepła,
    • wymiany oświetlenia na bardziej energooszczędne,
    • zakup urządzeń umożliwiających indywidualne rozliczenie kosztów dostarczonego ciepła lub chłodu wyposażonych w funkcje zdalnego odczytu oraz zastosowanie systemów zarządzania energią w budynku (BMS),
    • modernizację systemów wentylacji i klimatyzacji;
  • działania w ramach projektu dotyczącego podnoszenia świadomości w zakresie gospodarki niskoemisyjnej i promowania oszczędności energii, m. in.:
    • prowadzenie działań szkoleniowo-doradczych oraz edukacyjno-informacyjnych, w tym zwiększających świadomość społeczeństwa, m.in. w zakresie Polityki Klimatycznej UE oraz konieczności transformacji energetycznej Polski, w szczególności stopniowej dekarbonizacji, poprawy jakości powietrza przy współpracy i zapewnianiu komplementarności z systemami doradztwa tworzonymi w ramach programów regionalnych.
Dodatkowe wymagania
  • W zakresie poprawy efektywności energetycznej budynków, minimalny próg wymaganych oszczędności energii pierwotnej, uwzględniający zakres projektu, wynosi 30% (z wyjątkiem zabytków).
  • Zakres działań w odniesieniu do budynków, urządzeń technicznych lub instalacji i procesów technologicznych musi wynikać z audytów energetycznych.
  • Wsparcie na wymianę systemów grzewczych zasilanych stałymi paliwami kopalnymi, tj. węglem kamiennym, torfem, węglem brunatnym, łupkami bitumicznymi, na systemy grzewcze zasilane gazem ziemnym możliwe będzie tylko do końca 2025 r. i tylko w połączeniu z inwestycjami w efektywność energetyczną (renowację) budynków.
  • W budynkach mieszkalnych wielorodzinnych i użyteczności publicznej wymiana indywidualnego źródła ciepła opartego na spalaniu paliw kopalnych możliwa będzie w oparciu o hierarchię źródeł ciepła:
  1. Ciepło systemowe,
  2. Odnawialne Źródła Energii (tj. pompy ciepła),
  3. Źródła wykorzystujące paliwo gazowe.

Dopiero uzasadnienie dla braku możliwości technicznych lub ekonomicznych może być podstawą wyboru źródła ciepła o niższej hierarchii. Jeżeli będzie to możliwe, mogą zostać uwzględnione rozwiązania mające na celu wdrożenie technologii wodorowych, które są zgodne z zakresem art. 6 i 7 rozporządzenia 2021/1058 ERDF/CF.

  • W przypadku projektów kompleksowych wspierane mogą być także elementy niewynikające z audytów energetycznych, jeżeli realizują szersze cele Europejskiego Zielonego Ładu, w tym strategii na rzecz Fali renowacji, np.:
    • zwiększenie powierzchni zielonych (zielone dachy, ściany),
    • rozwój elektromobilności,
    • rozwiązania na rzecz gospodarki o obiegu zamkniętym,
    • infrastruktura związana z dostępnością,
    • montaż urządzeń do magazynowania energii i służących cyfryzacji budynku.

Inwestycje w budynkach publicznych mogą uwzględniać działania dostosowawcze w zakresie przygotowania infrastruktury obiektu, pod kątem odporności na zagrożenie użycia broni kinetycznej, jak i tzw. ABC. Wsparcie dla elementów wykraczających poza audyt energetyczny będzie możliwe do wysokości 15% kosztów kwalifikowalnych projektu.

Ile można otrzymać dofinansowania?

Kwota środków przeznaczona na dofinansowanie projektów w ramach naborów dla jednostek publicznych w w/w naborach wynosi 1 233 200 000 zł (słownie: jeden miliard dwieście trzydzieści trzy miliony dwieście tysięcy złotych).

Po więcej informacji o tym produkcie zapraszamy do naszego eksperta

Pana Rafał Czerkawskiego

Pan Rafał posiada ponad 20-letnie doświadczenie w pozyskiwaniu środków dotacyjnych. W tym czasie uczestniczył w realizacji – przygotowaniu i rozliczaniu ponad 2.500 projektów dotacyjnych (inwestycyjnych, badawczo-rozwojowych, szkoleniowych, infrastrukturalnych, doradczych i społecznych), na łączną kwotę przekraczającą 1 mld zł.

Ekspert w zakresie pozyskiwania dofinansowań dla przedsiębiorstw – zarówno na rozpoczęcie prowadzenia działalności, jak i jej rozwój, ze źródeł krajowych, jak i UE. Pozyskiwał dotacje w ramach Lokalnych Grup Działania, Regionalnych Programów Operacyjnych, PARP, NCBiR, NFOŚ, WFOŚ i innych.

W ramach kompleksowego doradztwa pomaga w skonstruowaniu pomysłu na projekt, przygotowuje wszelką niezbędna dokumentację oraz koordynuje współpracę ze wszystkimi uczestnikami procesu (np. Uczelniami), kontaktuje się z Instytucjami oraz rozlicza projekty i pomaga w trakcie kontroli.

W kilku podmiotach pełni także funkcję Project Managera, wykorzystując swoje kompetencje i autorskie rozwiązania – wspomagał efektywnie prowadzić procesy inwestycyjne i biznesowe.

Swoje doświadczenie związane z tematyką dotacji przekłada również na realizację szkoleń i kursów w tym zakresie.

W przeszłości Pan Rafał obsługiwał takie jednostki jak:
https://doradcy365.pl/wp-content/uploads/2023/12/01a-scaled.jpg
  • PricewaterhouseCoopers w Warszawie;
  • Ernst & Young Sp. z o.o. w Warszawie;
  • KMPG w Warszawie;
  • Delloite w Warszawie;
  • Narodowy Bank Polski;
  • VOTUM S.A. we Wrocławiu;
  • IBF Polska Sp. z o.o. w Bolesławcu;
  • Hotel Pałac Jugowice w Jugowicach;
  • Hotel Biały Kamień w Świeradowie Zdroju;
  • Restauracja PANDA SUSHI we Wrocławiu;
  • Drukarnia Kozioł i Wspólnicy w Lubartowie;
  • Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście,
  • VOLVO POLSKA S.A.,
  • SANTANDER BANK S.A.;
  • VIESSMANN POLSKA;
  • PINUS OKNA w Skarbimierzu;
  • NERLI GRUPPEN w Pisarzowicach;
  • ŚNIEŻKA S.A. w Świebodzicach;
  • AET spółka jawna w Ostrowie Wielkopolskim;
  • Cargill Polska Sp. z o.o. w Bielanach Wrocławskich;
  • DIORA ŚWIDNICA S.A.;
  • PTS „TRANSBUD – WROCŁAW” Sp. z o.o.;
  • Przedsiębiorstwo WIELOBRANŻOWE CENTROSTAL WROCŁAW S.A.;
  • Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego;
  • Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego;
  • Kopalnie Odkrywkowe Surowców Drogowych Nasławice;
  • WRATISLAVIA POLMOS WROCŁAW S.A.;
  • Pogotowie Ratunkowe we Wrocławiu, w Jeleniej Górze, w Wałbrzychu;
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nysie;
  • Fundacja „Krzyżowa” dla Porozumienia Europejskiego w Grodziszczu;
  • Zakłady Chemiczne „Złotniki” S.A. we Wrocławiu;
  • Agencja Własności Rolnej Skarbu Państwa Oddział we Wrocławiu,
  • Muzeum Mazowieckie w Płocku;
  • Międzynarodowy Sąd Arbitrażowy Sp. z o.o. we Wrocławiu;
  • Zgromadzenie Sióstr Św. Józefa we Wrocławiu;
  • Strzeblowskie Kopanie Surowców Mineralnych w Sobótce.

SZYBKI KONTAKTZadzwoń teraz lub wypełnij formularz

Poniedziałek – Piątek (08:00 – 17:00)

SZYBKI KONTAKTZapytaj o możliwość uzyskania dotacji

Informacje dodatkowe

Wybierz wariant

WARIANT 1, WARIANT 2

Nasi Klienci
Zaufali nam

logo lasy państwowe
logo uni przyr wroc
logo warszawa
lot crew
gmina smołdzino
logo miasto otwock
ford
logo rmf
bez tytułu
logo dp
logo trzebińskie centrum kultury
uw olsztyn
pup toruń
logo lp piła
nadleśnictwo krotoszyn
logo uni rol krak
vicotel
Dane naszej firmyDORADCY 365 Sp. z o.o.
53-135 Wrocław
ul. Januszowicka 5

Obsługujemy Klientów z całej Polski
Jesteśmy po toaby odciążyć Cię od biurokratycznych procedur
Bądż na bieżąco Zaobserwuj nas w mediach społecznościowych

Copyright DORADCY365