0,00zł
W ramach usługi zajmiemy się przygotowaniem mapy drogowej transformacji przedsiębiorstwa w kierunku przemysłu 4.0. zgodnej z wymaganiami konkursu „Rozwój MŚP w obszarze cyfryzacji i Przemysłu 4.0.” programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, obejmującej:
- Informacje dotyczące Wykonawcy planu transformacji cyfrowej;
- Diagnozę dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstwa;
- Cześć wdrożeniową.
Szczegółowe informacje nt. zawartości merytorycznej poszczególnych rozdziałów opracowania zawarliśmy w opisie usługi (poniżej).
A także:
- Udzielimy odpowiedzi na wszelkie pytania jakie pojawią się w odniesieniu do przygotowania mapy drogowej.
Cena za powyższą usługę w podstawowym wariancie wynosi 3.999 zł netto + VAT. Szczegółowe informacje dotyczące wariantów płatności prezentujemy poniżej.
Przed zakupem prosimy o kontakt telefoniczny lub emailowy z naszym biurem w celu potwierdzenia możliwości przyjęcia Państwa zlecenia do realizacji oraz określenia wariantu płatności.
Istnieje możliwość ustalenia warunków współpracy zakładających następujące warianty płatności:
- a) PRZEDPŁACONY (łączna cena 3.999 zł netto + VAT) – wariant domyślny, 100% przedpłata (tj. 3.999 zł netto + VAT) – w tym przypadku istnieje wysokie prawdopodobieństwo kwalifikowalności wydatków do refundacji z dotacji w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku. Usługa objęta gwarancją (opis poniżej).
- b) STANDARDOWY (łączna cena 3.999 zł + VAT) – zapłata 50% po złożeniu zamówienia (tj. 1.999 zł netto + VAT) oraz 50% (tj. 2.000 zł netto + VAT) po zgłoszeniu przez Wykonawcę opracowania dokumentu, w tym przypadku również istnieje wysokie prawdopodobieństwo kwalifikowalności wydatków do refundacji z dotacji w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku. Usługa objęta gwarancją (opis poniżej).
- c) CZĘŚCIOWO PŁATNY PO SUKCESIE (łączna cena 4.999 zł netto + VAT) – pierwsza rata 30% (tj. 1.499 zł netto + VAT) po podpisaniu umowy, druga rata 20% (tj. 1.000 zł netto + VAT) po opracowaniu dokumentu i trzecia rata 50% (tj. 2.500 zł netto + VAT) po przejściu całej procedury oceny wniosku i stwierdzeniu przez instytucje oceniającą, że plan nie zawiera błędów – takim stwierdzeniem nie budzącym wątpliwości może być oczywiście decyzja o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o dofinansowanie (sukces). W tym wariancie płatności obowiązuje dopłata +25% do ceny podstawowej. W tym przypadku nawet pomimo pozytywnego rozpatrzenia wniosku istnieje niestety umiarkowane ryzyko uznania wydatku za niekwalifikowany do refundacji z dotacji (ponieważ nie został on w całości opłacony przed złożeniem wniosku, choć regulamin nie wyłącza takiej możliwości, to z praktyki wiemy, że zdarzały się nieliczne przypadki sporów na etapie rozliczania projektu). Zatem w przypadku gdy instytucja nie zgodzi się na tą refundację to Klient finalnie finansować będzie koszt opracowania planu ze środków własnych. W tym wariancie refundacja jest mniej prawdopodobna niż w wariancie 1 i 2, ale bardziej prawdopodobna niż w wariancie 4. Jednocześnie zaletą tego wariantu jest fakt, iż w sytuacji negatywnego rozpatrzenia wniosku Klient nie będzie zobligowany do zapłaty trzeciej raty za opracowanie planu. Usługa objęta gwarancją (opis poniżej).
- d) PŁATNY DOPIERO PO SUKCESIE (łączna cena 5.999 zł netto + VAT) – zapłata 100% (t. 5.999 zł netto + VAT) płatne dopiero po sukcesie tj. po przejściu całej procedury oceny wniosku i stwierdzeniu przez instytucję oceniającą, że plan nie zawiera błędów – takim stwierdzeniem nie budzącym wątpliwości może być oczywiście decyzja o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o dofinansowanie (sukces). W tym wariancie płatności obowiązuje dopłata +50% do ceny podstawowej. W tym przypadku, nawet pomimo pozytywnego rozpatrzenia wniosku, istnieje niestety podwyższone ryzyko uznania wydatku za niekwalifikowany do refundacji z dotacji (ponieważ nie został on w ogóle opłacony przed złożeniem wniosku, choć regulamin nie wyłącza takiej możliwości, to z praktyki wiemy, że zdarzały się nieliczne przypadki sporów na etapie rozliczania projektu). Zatem w przypadku gdy instytucja nie zgodzi się na tą refundację, to Klient finalnie finansować będzie koszt opracowania planu ze środków własnych. W tym wariancie refundacja jest najmniej prawdopodobna spośród wszystkich 4 wariantów. Jednocześnie zaletą tego wariantu jest fakt, iż w sytuacji negatywnego rozpatrzenia wniosku Klient nie będzie zobligowany do zapłaty jakiejkolwiek płatności za opracowanie planu. Usługa objęta gwarancją (opis poniżej).
Poprzez SUKCES w przypadku tego programu rozumiana jest sytuacja pozytywnego rozpatrzenia wniosku o dofinansowanie tj. umieszczenie go na liście projektów rekomendowanych do dofinansowania lub, w przypadku braku publikacji takiej listy, otrzymania przez Klienta pisma z zaproszeniem do podpisania umowy o dofinansowanie zawierającego wykaz dokumentów do przedłożenia.
Gwarancja na wszelkie opracowania udzielana jest na okres 1 roku od dnia ich sporządzenia. W sytuacji, gdy przygotowany wniosek nie uzyska dofinansowania w ramach danego naboru wniosków, strony (Zamawiający i Wykonawca) dokonają weryfikacji zasadności modyfikacji jego zapisów, możliwości wyeliminowania przyczyn dla których nie uzyskał dofinansowania i będą dążyć do jego złożenia w kolejnym możliwym terminie naboru (lub winnym programie pomocowym), aż do osiągnięcia skutku w postaci przyznania dotacji na dany projekt – bez dodatkowych opłat na rzecz Wykonawcy.
- Opis
- Informacje dodatkowe
Opis
Zgodnie z regulaminem wyboru projektów naboru FEMP.01.11 minimalny zakres planu transformacji cyfrowej obejmuje:
I. Informacje dotyczące Wykonawcy planu transformacji cyfrowej, w tym:
- dane identyfikacyjne (pełna nazwa, adres), jednostka organizacyjna realizująca usługę (jeśli dotyczy),
- przedmiot działalności – główne produkty/usługi, opis doświadczenia w obszarze transformacji cyfrowej/Przemysłu 4.0,
- wskazanie kluczowych ekspertów zaangażowanych w realizację usługi (adekwatne doświadczenie/kompetencje).
II. Diagnoza dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstwa:
- Wyniki wywiadu przeprowadzonego przez konsultanta/doradcę z przedstawicielem przedsiębiorstwa w zakresie możliwych do wdrożenia rozwiązań z zakresu transformacji cyfrowej/ w kierunku Przemysłu 4.01. Opis przebiegu procesu badania, uwzględniający wizyty w zakładzie (wskazanie osób uczestniczących ze strony Wnioskodawcy), termin realizacji działań doradczych/ przeprowadzone wywiady/warsztaty dot. priorytetowych obszarów rozwojowych. W przypadku przedsiębiorstw produkcyjnych zalecamy dokonanie, ze wsparciem Wykonawcy planu, wywiadu, w oparciu o formularz/kwestionariusz „Ankieta samooceny – skan ADMA”. W przypadku zastosowania innych narzędzi/metodologii należy je przedstawić i uzasadnić wybór.
- Wyniki audytu technologicznego przeprowadzonego przez Wykonawcę, w tym:
- Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa, w tym ogólna analiza zasobów technicznych (nieruchomości, specjalistycznych maszyn/linii produkcyjnych etc.), analiza struktury organizacyjnej i kanałów dystrybucji/sposobów świadczenia usług, omówienie strategii
marketingowej, - Identyfikacja i opis sposobu realizacji kluczowych procesów biznesowych przedsiębiorstwa,
- Ocena aktualnego poziomu zdigitalizowania procesów biznesowych przedsiębiorstwa, w tym w komunikacji z dostawcami/odbiorcami oraz klientami końcowymi/użytkownikami (jeśli dotyczy),
- Wybór i analiza technologiczna wybranych procesów przedsiębiorstwa pod kątem możliwego zastosowania rozwiązań z zakresu transformacji cyfrowej/ w kierunku Przemysłu 4.0,
- Analiza barier zewnętrznych i wewnętrznych rozwoju przedsiębiorstwa w zakresie wdrażania rozwiązań z zakresu transformacji cyfrowej/ w kierunku Przemysłu 4.0.
- Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa, w tym ogólna analiza zasobów technicznych (nieruchomości, specjalistycznych maszyn/linii produkcyjnych etc.), analiza struktury organizacyjnej i kanałów dystrybucji/sposobów świadczenia usług, omówienie strategii
- Wnioski w postaci syntetycznej oceny dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstwa i potencjału do wdrażania rozwiązań z zakresu transformacji cyfrowej/ w kierunku Przemysłu 4.0, w tym:
- Wskazanie celów transformacji cyfrowej/w kierunku Przemysłu 4.0 na poziomie strategicznym/długoterminowym.
- Wskazanie celów transformacji cyfrowej/w kierunku Przemysłu 4.0 w kontekście bieżących problemów/wyzwań.
III. Cześć wdrożeniowa:
Wskazanie działań z zakresu transformacji cyfrowej/ w kierunku Przemysłu 4.0 w przedsiębiorstwie, obejmujących wybrane procesy biznesowe w części II, w szczególności:
- Kompleksowe omówienie technologii korzystnych dla procesu transformacji cyfrowej/ w kierunku Przemysłu 4.0 , w tym analiza i rekomendacja istniejących na rynku rozwiązań technologicznych,
- Pogłębiona analiza technologiczna w kontekście innowacji procesowych w przedsiębiorstwie związanych z transformacją w kierunku transformacji cyfrowej/ w kierunku Przemysłu 4.0, z rekomendacjami wdrożenia w ujęciu krótko i długoterminowym,
- Pogłębiona analiza technologiczna w kontekście innowacji produktowych w przedsiębiorstwie związanych z transformacją w kierunku transformacji cyfrowej/ w kierunku Przemysłu 4.0, z rekomendacjami wdrożenia w ujęciu krótko i długoterminowym,
- Ocena proponowanych rozwiązań w kontekście zwiększenia poziomu dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstwa,
- Analiza ryzyk dla przedsiębiorcy związanych z transformacją cyfrową, w tym rekomendacje w zakresie ich minimalizowania,
- Wskazanie możliwych do wykorzystania środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych oraz innych praw własności intelektualnej, które powinny bezpośrednio wspierać transformację cyfrową/ w kierunku Przemysłu 4.0,
- Rekomendacje działań towarzyszących, w tym w zakresie działań przygotowawczych (infrastrukturalnych, prawnych, organizacyjnych, etc.) i działań wdrożeniowych (takich jak np. niezbędne dla wdrożenia szkolenia załogi, tj. kadr oraz osób zarządzających, niezbędne usługi doradcze na etapie wdrożenia, sposób instalacji maszyn, urządzeń i zastosowania technologii, w tym niezbędnego oprogramowania).
Informacje dodatkowe
Wariant płatności | Wariant 1, Wariant 2, Wariant 3, Wariant 4 |
---|