fbpx
 

Nowy konkurs dotacyjny FERS „Efektywne zarządzanie uczelnią w celu minimalizowania zjawiska drop-outu”

7 sierpnia 2024by Joanna Pohl
Już wkrótce ruszy nabór organizowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) w ramach działania 1.5 FERS EFS Plus, zatytułowany „Efektywne zarządzanie uczelnią w celu minimalizowania zjawiska drop-outu”. Konkurs ten, planowany na trzeci kwartał 2024 roku, ma na celu poprawę jakości kształcenia i zwiększenie wskaźników ukończenia studiów na polskich uczelniach.
Podstawowe informacje o konkursie

Konkurs, wpisujący się w Priorytet 1 FERS – Umiejętności – ma na celu poprawę jakości, poziomu włączenia społecznego oraz skuteczności systemów kształcenia i szkolenia, a także ich powiązania z rynkiem pracy.

Działania realizowane w ramach konkursu będą wspierać walidację uczenia się pozaformalnego i nieformalnego oraz nabywanie kompetencji kluczowych, w tym umiejętności przedsiębiorczych i cyfrowych. Planowany jest także rozwój dualnych systemów szkolenia i przygotowania zawodowego.

Projekty w konkursie mają na celu dostosowanie oferty uczelni do potrzeb rozwijającej się gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji.

Dla kogo?

Główne grupy docelowe to:

  • uczelnie wyższe,
  • pracownicy uczelni,
  • studenci.
Forma i wysokość wsparcia

Maksymalna wartość dofinansowania dla jednego projektu wynosi 5 mln zł, a czas realizacji projektu może wynosić do 42 miesięcy.

Łączna pula środków przeznaczonych na dofinansowania w naborze wynosi 200 mln zł, z wymaganym wkładem własnym beneficjentów na poziomie 3%.

Dodatkowo przewidziano cross-financing w wysokości 20 mln zł, który może być przeznaczony na zakup infrastruktury lub adaptację pomieszczeń bezpośrednio związanych z działaniami projektowymi.

Działania podlegające dofinansowaniu

Projekty mają na celu minimalizowanie zjawiska przedwczesnego kończenia nauki (drop-out), poprzez:

  • zwiększanie efektywności procesu rekrutacji,
  • tworzenie lub wsparcie funkcjonowania struktur, takich jak akademickie biura karier,
  • zmiany w sposobie realizacji procesu kształcenia (np. system kształcenia na odległość lub hybrydowego),
  • wdrożenie zajęć wyrównawczych,
  • pomoc psychologiczną,
  • wsparcie materialne.

Należy jednak zaznaczyć, że zmiany w procesie kształcenia nie mogą obejmować modyfikacji programów kształcenia ani ich realizacji, ani finansowania kształcenia (np. dofinasowania czesnego).

Monitorowanie i analiza

Projekty mogą obejmować sfinansowanie stworzenia lub rozwijania istniejącego na uczelni systemu monitorowania zjawiska drop-out. Weryfikacja kryterium będzie dokonywana na podstawie treści wniosku.

Wnioskodawca przedstawia wyniki analizy i diagnozę przyczyn zjawiska przedwczesnego kończenia nauki, wykorzystując np. dane z ogólnopolskiego systemu monitorowania Ekonomicznych Losów Absolwentów szkół wyższych. Analiza może dotyczyć także czynników defaworyzacji wpływających na zjawisko drop-out. Opis zadań planowanych do realizacji w projekcie musi opierać się na tej analizie i diagnozie.

Termin i forma składania wniosków

Wnioski przyjmowane będą w postaci elektronicznej za pośrednictwem LSI NCBR. Najbliższy nabór zaplanowano na wrzesień 2024 r.

Podsumowanie

Konkurs „Efektywne zarządzanie uczelnią w celu minimalizowania zjawiska drop-outu” to doskonała okazja, aby wzmocnić swoją instytucję, zwiększyć wskaźniki ukończenia studiów oraz lepiej dostosować ofertę edukacyjną do potrzeb nowoczesnej gospodarki.

Skorzystaj z naszej pomocy już dziś i uzyskaj wsparcie.

Masz więcej pytań? Zapraszamy do kontaktu

Nasi Klienci
Zaufali nam

logo lasy państwowe
logo uni przyr wroc
logo warszawa
lot crew
gmina smołdzino
logo miasto otwock
ford
logo rmf
bez tytułu
logo dp
logo trzebińskie centrum kultury
uw olsztyn
pup toruń
logo lp piła
nadleśnictwo krotoszyn
logo uni rol krak
vicotel
Dane naszej firmyDORADCY 365 Sp. z o.o.
53-135 Wrocław
ul. Januszowicka 5

Obsługujemy Klientów z całej Polski
Jesteśmy po toaby odciążyć Cię od biurokratycznych procedur
Bądż na bieżąco Zaobserwuj nas w mediach społecznościowych

Copyright DORADCY365