Dotacja z programu “Magazyny energii elektrycznej i związana z nimi infrastruktura dla poprawy stabilności polskiej sieci elektroenergetycznej”

SKU: DUS604

7 500,00

Kompleksowo zajmiemy się przygotowaniem wniosku o przyznanie dofinansowania wraz z załącznikami oraz przeprowadzeniem przez proces pozyskania i rozliczenia dofinansowania w ramach programu “Magazyny energii elektrycznej i związana z nimi infrastruktura dla poprawy stabilności polskiej sieci elektroenergetycznej”.
W KAŻDYM Z PAKIETÓW:
  • Doradzimy Ci jakie dokumenty i informacje należy zgromadzić przed rejestracją wniosku, aby skorzystać z programu i mieć możliwość prawidłowego rozliczenia dotacji;
  • Wypełnimy Twój wniosek o dofinansowanie;
  • Przygotujemy lub pomożemy Ci zgromadzić niezbędne załączniki;
  • Udzielimy Ci pomocy technicznej i merytorycznej;
  • Udzielimy Ci pomocy związanej z wysyłką dokumentów;
  • Będziemy monitorować proces oceny wniosku o dofinansowanie i udzielimy Ci pomocy w przypadku potrzeby udzielenia dodatkowych wyjaśnień na potrzeby Instytucji udzielającej dotacji;
  • Przygotujemy odpowiedzi na wszelkie pisma do Instytucji udzielającej dotacji (na etapie wnioskowania);
DODATKOWO W RAMACH PAKIETU PREMIUM:
  • Udzielimy Ci pomocy w rozliczeniu dotacji;
  • Przygotujemy odpowiedzi na wszelkie pisma do Instytucji udzielającej dotacji (podczas całego procesu pozyskiwania i rozliczania dotacji);
  • Pomożemy Ci na etapie dokonywania zakupów w projekcie;
  • Przygotujemy wnioski sprawozdawcze i wnioski o wypłatę dotacji;
  • Pomożemy Ci wywiązać się z obowiązków dotyczących informacji i promocji w projekcie;
  • Pomożemy Ci w razie kontroli projektu;
  • Przygotujemy niezbędne dane na etapie ewaluacji projektu po jego zakończeniu;
  • Udzielimy odpowiedzi na wszelkie Twoje pytania, jakie pojawią się w trakcie całego procesu.

Prosimy o zgłaszanie się do nas odpowiednio wcześniej, z uwagi na ograniczoną liczbę Klientów, których możemy przyjąć do procesowania. Kładziemy nacisk na staranne, rzetelne i profesjonalne opracowanie dokumentacji dotacyjnej, stąd potrzebujemy czasu, aby należycie przygotować wniosek.

Termin realizacji usługi: do rozpoczęcia prac przystąpimy niezwłocznie po złożeniu zamówienia i opłaceniu usługi.


WAŻNA INFORMACJA!

W ramach tego naboru konieczne jest wykonanie następujących usług dodatkowych:

  • Audyt energetyczny – w zależności od zakresu inwestycji, czy będzie to mała firma czy duży zakład, cena będzie zależała od zakresu audytu i będzie możliwa do określenia dopiero po przedstawieniu szczegółowego zakresu. Zakres cenowy od 10 tys. zł netto + VAT do nawet 50 tys. zł netto + VAT (w przypadku dużych przedsiębiorstw).
  • Studium wykonalności (wraz z wnioskiem) – cena od 39 tys. zł netto + VAT.

W celu przygotowania indywidualnej wyceny w/w usług prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.

  • Opis
  • Informacje dodatkowe

Opis

Do wyboru oferujemy poniższe warianty płatności:

PREMIUM (wraz z rozliczaniem dotacji)
WARIANT 1

19.999 zł  + VAT za wszystkie czynności w etapie WNIOSKOWANIA – płatne po podpisaniu umowy.

3% od wartości przyznanej premia za sukces – płatne po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o dofinansowanie.

2% od wartości przyznanej dotacji – za pomoc na etapie zakupów w projekcie i w prawidłowym jego rozliczeniu – płatne w ratach miesięcznych przez okres rozliczania projektu np. przy 2-letnim okresie realizacji 1/24 z 2% tj. 0,08% przyznanej dotacji miesięcznie.

PREMIUM (wraz z rozliczaniem dotacji)
WARIANT 2

10.999 zł + VAT za wszystkie czynności w etapie WNIOSKOWANIA  – płatne po podpisaniu umowy.

4% od wartości przyznanej premia za sukces – płatne po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o dofinansowanie.

3%  od wartości przyznanej dotacji – za pomoc na etapie zakupów w projekcie i w prawidłowym jego rozliczeniu – płatne w ratach miesięcznych przez okres rozliczania projektu np. przy 2-letnim okresie realizacji 1/24 z 3% tj. 0,125% przyznanej dotacji miesięcznie.

PREMIUM (wraz z rozliczaniem dotacji)
WARIANT 3

0 zł + VAT za wszystkie czynności w etapie WNIOSKOWANIA  – płatne po podpisaniu umowy.

6% od wartości przyznanej premia za sukces – płatne po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o dofinansowanie.

4%  od wartości przyznanej dotacji – za pomoc na etapie zakupów w projekcie i w prawidłowym jego rozliczeniu – płatne w ratach miesięcznych przez okres rozliczania projektu np. przy 2-letnim okresie realizacji 1/24 z 4% tj. 0,17% przyznanej dotacji miesięcznie.

W przypadku zainteresowania wariantem 3 prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta w celu umówienia e-konsultacji z ekspertem mającej na celu wstępne określenie szans projektu i stopnia przygotowania Państwa firmy do jego realizacji.

STANDARD (bez rozliczania dotacji)
WARIANT 1

15.000 zł  + VAT za wszystkie czynności w etapie WNIOSKOWANIA – płatne po podpisaniu umowy.

4% od wartości przyznanej premia za sukces – płatne po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o dofinansowanie.

STANDARD (bez rozliczania dotacji)
WARIANT 2

7.500 zł + VAT za wszystkie czynności w etapie WNIOSKOWANIA  – płatne po podpisaniu umowy.

6% od wartości przyznanej premia za sukces – płatne po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o dofinansowanie.

STANDARD (bez rozliczania dotacji)
WARIANT 3

0 zł + VAT za wszystkie czynności w etapie WNIOSKOWANIA  – płatne po podpisaniu umowy.

9% od wartości przyznanej premia za sukces – płatne po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o dofinansowanie.

W przypadku zainteresowania wariantem 3 prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta w celu umówienia e-konsultacji z ekspertem mającej na celu wstępne określenie szans projektu i stopnia przygotowania Państwa firmy do jego realizacji.

Każdy wariant dostępny jest pod warunkiem posiadania wysokiego stopnia innowacyjności i zagwarantowanych źródeł prefinansowania.
Gwarancja (w każdym z wariantów).

W sytuacji gdy przygotowany wniosek nie uzyska dofinansowania w ramach danego naboru wniosków dokonamy wspólnie z Klientem weryfikacji możliwości modyfikacji jego zapisów, możliwości wyeliminowania przyczyn dla których nie uzyskał dofinansowania i będziemy dążyć do jego złożenia w kolejnym możliwym terminie naboru aż do osiągnięcia skutku w postaci przyznania dotacji na dany projekt – bez dodatkowych opłat na rzecz Wykonawcy.

Succes fee rozumiana jest jako sytuacja pozytywnego rozpatrzenia wniosku o dofinansowanie tj. umieszczenie go na liście projektów rekomendowanych do  dofinansowania lub w przypadku braku publikacji takiej listy otrzymania przez Zamawiającego pisma z zaproszeniem do podpisania umowy o dofinansowanie zawierającego wykaz dokumentów do przedłożenia.

Zapewnimy pomoc dotyczącą przygotowania się do złożenia wniosku o przyznanie dofinansowania, doboru odpowiedniej  argumentacji oraz zajmiemy się pozyskaniem i rozliczeniem dofinansowania w ramach programu “Magazyny energii elektrycznej i związana z nimi infrastruktura dla poprawy stabilności polskiej sieci elektroenergetycznej”.

Szanowni Państwo,

Z racji naszego 20-letniego doświadczenia w pozyskiwaniu różnorodnych dofinansowań, zwieńczonego uzyskaniem ponad 3.000 różnych dotacji dla naszych Klientów, na kwotę ponad 4 miliardów złotych – doskonale zdajemy sobie sprawę, iż przygotowanie dobrego i zasługującego na dofinansowanie projektu jest zajęciem złożonym i czasochłonnym.

Niestety na ogół instytucje udzielające dotacji, ogłaszając nabory wniosków najczęściej pozostawiają tylko 30 dni na przygotowanie kompletu – nierzadko bardzo wymagających dokumentów. W tak krótkim czasie niemożliwe jest zgromadzenie wszystkich wymaganych dokumentów, w tym zewnętrznych promes bankowych oraz audytu energetycznego oraz  innych istotnych dokumentów, od których zależy w przyszłości sukces projektu.

Wychodząc na przeciw potrzebom naszych świadomych Klientów uruchomiliśmy specjalną możliwość współpracy z nami przy projektach o charakterze inwestycyjnym i badawczo – rozwojowym umożliwiając rzetelne, bezstresowe, a co najważniejsze perfekcyjne przygotowanie całego procesu – po to, aby w końcowym etapie – w ciągu owych 30 dni od ogłoszenia naboru – komfortowo dla Państwa i dla nas wprowadzić wszystkie niezbędne dane i załączniki do generatora wniosków i dysponować obszernych kompletem wiarygodnych działań i dokumentów, które nie będą uznane za gołosłowne.

Zrealizowanie w pełni opisanych przez nas w ramach niniejszej usługi działań, wzbogaconych oczywiście o wiedzę i porady naszych doświadczonych ekspertów – gwarantuje bardzo wysoką ocenę Państwa projektu i tym samym przybliży projekt do uzyskania najwyższego możliwego dofinansowania.

Informacje wstępne o programie “Magazyny energii elektrycznej i związana z nimi infrastruktura dla poprawy stabilności polskiej sieci elektroenergetycznej”:

“Magazyny energii elektrycznej i związana z nimi infrastruktura dla poprawy stabilności polskiej sieci elektroenergetycznej” to program Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, który ma na celu poprawę stabilności pracy Krajowej Sieci Energetycznej (KSE) oraz bezpieczeństwa energetycznego kraju poprzez wsparcie budowy magazynów energii elektrycznej o mocy nie mniejszej niż 2 MW oraz pojemności nie mniejszej niż 4 MWh, przyłączonych do sieci dystrybucyjnej i przesyłowej na wszystkich poziomach napięcia.

Harmonogram programu

Aktualny nabór trwa od 4 kwietnia do 30 maja 2025 r.

Wnioski można składać wyłącznie w formie elektronicznej przez Generator Wniosków o Dofinansowanie przy zastosowaniu podpisu o którym mowa w § 2 ust. 4 Regulaminu naboru wniosków.

O zachowaniu terminu złożenia wniosku decyduje data jego wysłania na skrzynkę podawczą NFOŚiGW znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).

Kto może się ubiegać o dofinansowanie?

O dofinansowanie w ramach programu mogą ubiegać się przedsiębiorcy spełniający łącznie warunki poniżej, z wyłączeniem podmiotów sektora finansowego:

  • nie jest zobowiązany do zwrotu pomocy publicznej wynikającego z decyzji Komisji Europejskiej uznającej taką pomoc przyznaną przez to samo państwo członkowskie za niezgodną z prawem oraz z rynkiem wewnętrznym;
  • bez otrzymania pomocy publicznej nie podjąłby decyzji o inwestycji lub zrealizowałby ją w ograniczony lub odmienny sposób;
  • nie jest objęty sankcjami przyjętymi przez Unię Europejską, określonymi w pkt 1.1 Komunikatu Komisji – Tymczasowe kryzysowe i przejściowe ramy środków pomocy państwa w celu wsparcia gospodarki po agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz.U UE L. 101 z 17.3.2023, str. 3 z późn. zm).

Pomoc może zostać wypłacona przedsiębiorcy, który w momencie wypłaty pomocy posiada siedzibę lub oddział na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Na co można otrzymać dofinansowanie?

Nabór wniosków dotyczy następujących rodzajów inwestycji:

  1. Budowa magazynów energii elektrycznej o mocy nie mniejszej niż 2 MW oraz pojemności nie mniejszej niż 4 MWh, spełniających standardy unijne w zakresie bezpieczeństwa, ochrony ppoż oraz homologacji (np. kontenery bateryjne, inwertery, transformatory, montaż modułów bateryjnych, systemy wspomagające jak np. detekcji
    i ppoż., klimatyzacji, przekształtniki DC/DC lub DC/AC, zabezpieczenia aktywne i nieaktywne) wraz z testami
    i odbiorami magazynów;
  2. Budowa przyłącza do sieci i infrastruktury towarzyszącej;
  3. Konfiguracja i adaptacja magazynu (BMS, EMS, odwzorowanie w systemach monitorujących, utworzenie zdalnego dostępu do urządzeń i/lub danych, certyfikacja i homologacja instalacji magazynowania energii
    w standardach UE, itp.).

przy czym zakres, o którym mowa w pkt 1 jest obligatoryjny, natomiast zakresy, o których mowa w pkt 2 i 3 są fakultatywne.

Kluczowe wymagania
  • Okres kwalifikowalności kosztów: od 09.03.2023 r. do 31.12.2028 r., w którym to poniesione koszty mogą być uznane za kwalifikowane.
  • Koszty kwalifikowalne – zgodnie z „Wytycznymi w zakresie kosztów kwalifikowanych”, z zastrzeżeniem, że:
    • koszty związane z przygotowaniem inwestycji kwalifikuje się do wysokości nieprzekraczającej 10% sumy kosztów kwalifikowanych inwestycji,
    • koszty nabycia nieruchomości niezabudowanej / nieruchomości zabudowanej kwalifikuje się do wysokości nieprzekraczającej 10% kosztów kwalifikowanych inwestycji.
  • Oprocentowanie pożyczki:
    • na warunkach preferencyjnych: WIBOR 3M, nie mniej niż 1,5 % w skali roku,
    • na warunkach rynkowych (pożyczka nie stanowi pomocy publicznej): oprocentowanie na poziomie stopy referencyjnej ustalanej zgodnie z komunikatem Komisji Europejskiej w sprawie zmiany metody ustalania stóp referencyjnych i dyskontowych.
  • Okres finansowania — pożyczka może być udzielona na okres nie dłuższy niż 20 lat liczony od daty planowanej wypłaty pierwszej transzy pożyczki do daty planowanej spłaty ostatniej raty kapitałowej.
  • Okres karencji — przy udzielaniu pożyczki może być stosowana karencja w spłacie rat kapitałowych, liczona od daty wypłaty ostatniej transzy pożyczki do daty spłaty pierwszej raty kapitałowej, lecz nie dłuższa niż 12 miesięcy od daty zakończenia realizacji inwestycji.
  • Dofinansowanie nie będzie udzielane na koszty inwestycji, które zostały sfinansowane z publicznych środków krajowych lub zagranicznych, oraz innych środków budżetu Unii Europejskiej.
Ile można otrzymać dofinansowania?

Budżet na realizację celu programu wynosi do 4,15 mln zł, w tym:

  • dla bezzwrotnych form dofinansowania — do 3,735 mln zł;
  • dla zwrotnych form dofinansowania — do 415 mln zł;
  • maksymalnie 30% budżetu programu pomocowego określonego w decyzji Komisji w sprawie nr SA.112460 (1 202 mln euro) może zostać przeznaczone na inwestycje danego przedsiębiorstwa oraz przedsiębiorstw z nim powiązanych w rozumieniu załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L z 26.6.2014 ze zm.).

Intensywność dofinansowania:

  • Dofinansowanie w formie dotacji – do 45 % całkowitych kosztów inwestycji; intensywność pomocy można zwiększyć o 20 punktów procentowych w przypadku pomocy na rzecz małego przedsiębiorstwa i o 10 punktów procentowych w przypadku pomocy na rzecz średniego przedsiębiorstwa;
  • Dofinansowanie w formie pożyczki na warunkach preferencyjnych lub rynkowych do 100% kosztów kwalifikowanych;
  • Dla inwestycji realizowanych w formule „project finance” obowiązuje wymóg udziału środków własnych Wnioskodawcy (z zastrzeżeniem, że środki własne nie obejmują: kredytów bankowych, emisji obligacji, pożyczek właścicielskich, pożyczek udzielonych przez inne podmioty itp.) w wysokości co najmniej 15% kosztów kwalifikowanych inwestycji, wniesionego w postaci udziału kapitału zakładowego pokrytego wkładem pieniężnym.

Formy dofinansowania:

Dofinansowanie będzie udzielone w formie dotacji i/lub pożyczki.

Po więcej informacji o tym produkcie zapraszamy do naszego eksperta

Pana Rafał Czerkawskiego

Pan Rafał posiada ponad 20-letnie doświadczenie w pozyskiwaniu środków dotacyjnych. W tym czasie uczestniczył w realizacji – przygotowaniu i rozliczaniu ponad 2.500 projektów dotacyjnych (inwestycyjnych, badawczo-rozwojowych, szkoleniowych, infrastrukturalnych, doradczych i społecznych), na łączną kwotę przekraczającą 1 mld zł.

Ekspert w zakresie pozyskiwania dofinansowań dla przedsiębiorstw – zarówno na rozpoczęcie prowadzenia działalności, jak i jej rozwój, ze źródeł krajowych, jak i UE. Pozyskiwał dotacje w ramach Lokalnych Grup Działania, Regionalnych Programów Operacyjnych, PARP, NCBiR, NFOŚ, WFOŚ i innych.

W ramach kompleksowego doradztwa pomaga w skonstruowaniu pomysłu na projekt, przygotowuje wszelką niezbędna dokumentację oraz koordynuje współpracę ze wszystkimi uczestnikami procesu (np. Uczelniami), kontaktuje się z Instytucjami oraz rozlicza projekty i pomaga w trakcie kontroli.

W kilku podmiotach pełni także funkcję Project Managera, wykorzystując swoje kompetencje i autorskie rozwiązania – wspomagał efektywnie prowadzić procesy inwestycyjne i biznesowe.

Swoje doświadczenie związane z tematyką dotacji przekłada również na realizację szkoleń i kursów w tym zakresie.

W przeszłości Pan Rafał obsługiwał takie jednostki jak:
https://doradcy365.pl/wp-content/uploads/2023/12/01a-scaled.jpg
  • PricewaterhouseCoopers w Warszawie;
  • Ernst & Young Sp. z o.o. w Warszawie;
  • KMPG w Warszawie;
  • Delloite w Warszawie;
  • Narodowy Bank Polski;
  • VOTUM S.A. we Wrocławiu;
  • IBF Polska Sp. z o.o. w Bolesławcu;
  • Hotel Pałac Jugowice w Jugowicach;
  • Hotel Biały Kamień w Świeradowie Zdroju;
  • Restauracja PANDA SUSHI we Wrocławiu;
  • Drukarnia Kozioł i Wspólnicy w Lubartowie;
  • Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście,
  • VOLVO POLSKA S.A.,
  • SANTANDER BANK S.A.;
  • VIESSMANN POLSKA;
  • PINUS OKNA w Skarbimierzu;
  • NERLI GRUPPEN w Pisarzowicach;
  • ŚNIEŻKA S.A. w Świebodzicach;
  • AET spółka jawna w Ostrowie Wielkopolskim;
  • Cargill Polska Sp. z o.o. w Bielanach Wrocławskich;
  • DIORA ŚWIDNICA S.A.;
  • PTS „TRANSBUD – WROCŁAW” Sp. z o.o.;
  • Przedsiębiorstwo WIELOBRANŻOWE CENTROSTAL WROCŁAW S.A.;
  • Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego;
  • Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego;
  • Kopalnie Odkrywkowe Surowców Drogowych Nasławice;
  • WRATISLAVIA POLMOS WROCŁAW S.A.;
  • Pogotowie Ratunkowe we Wrocławiu, w Jeleniej Górze, w Wałbrzychu;
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nysie;
  • Fundacja „Krzyżowa” dla Porozumienia Europejskiego w Grodziszczu;
  • Zakłady Chemiczne „Złotniki” S.A. we Wrocławiu;
  • Agencja Własności Rolnej Skarbu Państwa Oddział we Wrocławiu,
  • Muzeum Mazowieckie w Płocku;
  • Międzynarodowy Sąd Arbitrażowy Sp. z o.o. we Wrocławiu;
  • Zgromadzenie Sióstr Św. Józefa we Wrocławiu;
  • Strzeblowskie Kopanie Surowców Mineralnych w Sobótce.

SZYBKI KONTAKTZadzwoń teraz lub wypełnij formularz

Poniedziałek – Piątek (08:00 – 17:00)

SZYBKI KONTAKTZapytaj o możliwość uzyskania dotacji

Informacje dodatkowe

Wybierz pakiet i wariant

STANDARD WARIANT 1, STANDARD WARIANT 2, PREMIUM WARIANT 1, PREMIUM WARIANT 2

Nasi Klienci
Zaufali nam

logo lasy państwowe
logo uni przyr wroc
logo warszawa
lot crew
gmina smołdzino
logo miasto otwock
ford
logo rmf
bez tytułu
logo dp
logo trzebińskie centrum kultury
uw olsztyn
pup toruń
logo lp piła
nadleśnictwo krotoszyn
logo uni rol krak
vicotel
holcim
Dane naszej firmyDORADCY 365 Sp. z o.o.
53-135 Wrocław
ul. Januszowicka 5

Obsługujemy Klientów z całej Polski
Jesteśmy po toaby odciążyć Cię od biurokratycznych procedur
Bądż na bieżąco Zaobserwuj nas w mediach społecznościowych

Copyright DORADCY365