Internacjonalizacja MŚP POPW 1.2
Dofinansowanie eksportu w ramach internacjonalizacji MŚP dotyczy przedsiębiorców z Polski Wschodniej bowiem PARP przewidziała na wiosnę kolejny nabór do programu POPW Działanie 1.2 Internacjonalizacja MŚP.
Nabór wniosków trwał do 27 maja 2021 roku.
Ile może wynieść dotacja?
Dotacja w ramach internacjonalizacji może wynieść do 800 tyś. zł. Maksymalna intensywność dofinansowanie projektu wynosi 85% kosztów kwalifikowanych.
Cel finansowania
Celem programu Internacjonalizacja MŚP jest pomoc w internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw we współczesnej gospodarce. Internacjonalizacja przedsiębiorstw i promocja marek polskich na innych rynkach to jednak nie jedyne założenie tego programu.
Internacjonalizacja firmy zawsze łączy się z kosztami, na które nie wszystkie mogą sobie pozwolić lekką ręką. Tutaj właśnie wchodzi POPW 1.2, który dofinansowuje koszty wprowadzenia na nowe rynki zagraniczne produktów lub usług firm działających na obszarze Polski Wschodniej, czyli województw: warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, świętokrzyskiego, lubelskiego i podkarpackiego.
Internacjonalizacja przedsiębiorstw to szansa dla Polski, by zaistnieć na arenie międzynarodowe, ale też szansa dla polskich przedsiębiorstw na rozwinięcie swoich skrzydeł.
Kto może otrzymać dofinansowanie?
- mikro-, małe lub średnie przedsiębiorstwa działające w województwach Polski Wschodniej: warmińsko-mazurskim, podlaskim, świętokrzyskim, lubelskim, podkarpackim, potwierdzone wpisem do odpowiedniego rejestru, ujawnionym najpóźniej w dniu złożenia wniosku o dofinansowanie
- posiadające co najmniej jeden produkt (wyrób lub usługę) o potencjale do internacjonalizacji na co najmniej jednym nowym rynku zagranicznym
Co można sfinansować z dotacji na eksport?
- udział w targach międzynarodowych i misjach gospodarczych;
- opracowanie materiałów marketingowych, katalogów, strony internetowej oraz kampanii promocyjnych;
- pozyskanie klientów na rykach zagranicznych i otwarcie kanałów dystrybucji;
- zakup środków trwałych;
- zakup oprogramowania;
- opracowanie niezbędnej dokumentacji eksportowej i certyfikacji;
- usługi doradcze, w tym szkolenia i badania marketingowe.
Przy czym finansowania dzielimy na te, które można wydatkować bez ograniczeń i te które mają kwotowy limit.
Na zakup oprogramowania i środków trwałych można przeznaczyć maksymalnie po 100 tyś. zł.
Go To Brand
Celem konkursu Go To Brand jest sfinansowanie promocji marek produktowych na rynkach zagranicznych. W tym roku nabór zakończył się 29 marca 2021r. Ale warto śledzić ten konkurs, bo w przyszłym roku prawdopodobnie również się odbędzie.
Projekt obejmuje całą Polskę!
Ile dofinansowania można uzyskać w ramach dotacji Go To Brand?
Maksymalna kwota dofinansowanie projektu wynosi 425 670 zł.
Przy czym stopień dofinansowania projektu uzależniony jest od wielkości firmy: 85% dla mikro firm, 75% dla małych firm oraz 60% dla średnich firm.
Wykazanie wzrostu eksportu
Biorących udział w projekcie obowiązuje wykazanie wzrostu wskaźnika eksportu, czyli wykazanie wzrostu sprzedaży eksportowej.
Na co można przeznaczyć dofinansowanie z Go To Brand?
- na udział w targach, wystawach, misjach gospodarczych lub konferencjach zagranicznych i na dodatkowe działania promocyjne;
- na sfinansowanie kosztów usługi doradczej, dzięki której dowiesz się jak wypromować Twoją firmę za granicą.
Skontaktuj się z Nami. Obsługujemy cały proces od A do Z. Chętnie pomożemy i wybierzemy najlepsze rozwiązanie dla Ciebie!