fbpx
 

POMOŻEMY CI ZDOBYĆ WSPARCIESubwencja PFR - Tarcza Finansowa 2.0

Oferujemy kompleksową pomoc od A do Z w uzyskaniu częściowo bezzwrotnej subwencji z PFR w ramach naboru który rozpocznie się 15 stycznia 2021.

Zobacz jakie to proste.

Nasi doświadczeni eksperci szybko przeanalizują Twoją sytuację i będą w stanie wstępnie ocenić to, czy kwalifikujesz się do uzyskania wsparcia. Napiszemy Ci jakich dokładnie danych potrzebujemy, aby ostatecznie przeanalizować sytuację Twojej firmy i przygotować Cię do składania wniosku o subwencję PFR. Dokonamy wszystkich niezbędnych obliczeń i pomożemy zebrać wymagane dane. Następnie przygotujemy dla Ciebie procedurę będącą dokładną instrukcją prowadzącą do złożenia wniosku o subwencję on-line. Nasz specjalista będzie towarzyszył Ci online podczas składania wniosku z  nami to bardzo proste – wypełnienie wniosku z wcześniej przygotowanym przez nas szablonem zajmie Ci tylko około 10 min.

W całym procesie możesz liczyć na wsparcie merytoryczne. Możemy poprowadzić Cię w trakcie składania wniosku drogą telefoniczną, e-mailową, a także audiowizualną (będziemy mieć podgląd Twojego ekranu) – wybór formy współpracy należy do Ciebie! Przez cały następny rok będziemy doradzać Ci jak prawidłowo postępować z przyznaną subwencją, na co można ją wydatkować, jak dokumentować wydatki, o jakie formalności musisz zadbać,  aby móc prawidłowo ją rozliczyć i umorzyć  maksymalnie możliwej wysokości. Skutecznie pomogliśmy kilkuset firmom uzyskać subwencję z PFR 1.0 w edycji kwiecień-sierpień 2020. Z przyjemnością pomożemy również Tobie!

bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Kiedy my prowadzimy Twoje sprawy, Ty możesz skupić się na realizacji ważnych celów Twojej firmy.

https://doradcy365.pl/wp-content/uploads/2017/04/blog-post-06-1280x854.jpg

Jak zacząć?

Już teraz przyjmujemy zapisy na tą usługę, aby nasi Klienci mogli skorzystać z tej pomocy jak najwcześniej.

Skontaktuj się z nami! Jak wolisz – telefonicznie lub e-mailowo. Podaj nam dane kontaktowe do Ciebie i Twojej firmy (nazwa, adres, NIP i nr telefonu).

Dane kontaktowe do Nas znajdziesz na dole strony. Otrzymasz od nas prostą ankietę. Doradcy z Działu Obsługi Klienta zweryfikują na jej podstawie czy kwalifikujesz się do programu, wyślą Ci pisemną ofertę z zakresem naszej usługi, ceną oraz informacją o dalszej ścieżce postepowania. Czekamy zatem na kontakt od Ciebie!

Jaki jest koszt usługi?

Koszt pomocy w uzyskaniu subwencji PFR będzie zależeć od kwoty o jaką możesz się starać (wyliczą ją nasi specjaliści). Wynosi on zazwyczaj ok 1-4% netto w zależności od wartości przyznanej subwencji (opłata za całą współpracę włącznie z rozliczeniem trwająca około 1 roku). Pozostałe 96-99% subwencji jest do Twojej dyspozycji. Opłatę % za naszą pomoc wnosisz tylko w przypadku sukcesu czyli dopiero gdy środki z subwencji znajdą się na Twoim koncie bankowym.

Subwencje, dotacje, ulgi w ramach Tarczy Antykryzysowej to nasza codzienność. Jesteśmy merytoryczni i szybcy w działaniu, a wprowadzane przez rząd pomoce dla firm nie mają dla nas tajemnic!

Nasze HITY

Kupon na bezpłatną wycenę
Pozyskanie i rozliczenie subwencji PFR w sezonie zima 2020/2021 (Tarcza Finansowa PFR 2.0)
  • Sprawdzenie czy Twoja firma kwalifikuje się do programu i wyliczenie maksymalnej wysokości przysługującej subwencji z PFR
  • Przygotowanie i pomoc w zgromadzeniu danych niezbędnych do rejestracji wniosku
  • Przekazanie procedury rejestracji oraz pomoc eksperta w procesie składania wniosku
  • Sprawdzenie czy wniosek o subwencję został prawidłowo złożony
  • Pomoc i rozwiązywanie w razie ewentualnych nieprawidłowości bądź odrzucenia wniosku
  • Przekazanie wytycznych w zakresie prawidłowego wykorzystania i dokumentowania środków z subwencji
  • Poinformowanie o konieczności spełnienia obowiązków wynikających z Regulaminu programu i Umowy Subwencji przy braku których subwencja podlega zwrotowi
  • Pomoc w prawidłowym rozliczeniu subwencji
  • Pomoc w zgromadzeniu informacji potrzebnych do rozliczenia
  • Wypełnienie wniosku o rozliczenie subwencji (pod warunkiem udostępnienia narzędzi przez PFR)
  • Konsultacje z ekspertem (odpowiedzi na wszelkie pytania)
  • Usługa świadczona w 100% online
Kupon na bezpłatną wycenę
Obsługa i rozliczenie subwencji PFR pobranej w sezonie wiosna/lato 2020 (Tarcza Finansowa PFR 1.0)
  • Sprawdzenie czy wniosek o subwencję został prawidłowo złożony (czy zaznaczono właściwy status przedsiębiorcy)
  • Przekazanie wytycznych w zakresie prawidłowego wykorzystania i dokumentowania środków z subwencji
  • Poinformowanie o konieczności spełnienia obowiązków wynikających z Regulaminu programu i Umowy Subwencji przy braku których subwencja podlega zwrotowi
  • Pomoc w prawidłowym rozliczeniu subwencji
  • Pomoc w zgromadzeniu informacji potrzebnych do rozliczenia
  • Wypełnienie wniosku o rozliczenie subwencji (pod warunkiem udostępnienia narzędzi przez PFR)
  • Konsultacje z ekspertem (odpowiedzi na pytania)
  • Usługa świadczona w 100% online
Dokumenty do tarczy finansowej PFR 1.0
  • Przeprowadzimy szybką analizę zapisów Twojej umowy subwencji oraz ostatecznej decyzji PFR
  • Otrzymasz gotowe pismo przewodnie do właściwego Banku
  • Otrzymasz wypełnione oświadczenie na druku wymaganym przez PFR (jeśli dotyczy)
  • Otrzymasz dokładną instrukcję – krok po kroku – jak należy postąpić aby skutecznie złożyć wymagane dokumenty i uzyskać dowód potwierdzenia
  • Na każdym etapie otrzymasz wsparcie merytoryczne i techniczne
  • Konsultacje z ekspertem
  • Usługa świadczona w 100% online
https://doradcy365.pl/wp-content/uploads/2019/04/img-faq-1.png
W SKRÓCIE

Mówimy prostym językiem
o skomplikowanych sprawach

Już teraz przyjmujemy zapisy na tą usługę, aby nasi Klienci mogli skorzystać z tej pomocy jak najwcześniej.
Czym jest TARCZA FINANSOWA PFR 2.0? (rozwiń)

Tarcza Finansowa PFR 2.0 jest nowym programem pomocy dla przedsiębiorstw dotkniętych skutkami  tzw. drugiej fali epidemii COVID-1.  Polski Fundusz Rozwoju przedstawił założenia programu Tarcza Finansowa 2.0, którego celem jest pomoc finansowa dla firm z 38 branż (zapowiedziano, iż ilość branż może zostać rozszerzona), które musiały ograniczyć lub zawiesić czasowo działalność w związku z sytuacją epidemiologiczną związaną z COVID-19.

Kiedy będzie można składać wnioski do PFR? (rozwiń)

Program Tarcza Finansowa 2.0 musi uzyskać notyfikację Komisji Europejskiej. PFR poinformował, iż trwają prace i uzgodnienia w tym zakresie – wg. aktualnych doniesień wnioski  będzie można składać od 15 stycznia 2021 roku.

Kto będzie mógł skorzystać z nowych subwencji PFR? (rozwiń)

Zgodnie z zapowiedziami wsparciem będą objęci przedsiębiorcy, którzy zatrudniają choć jedną osobę na umowę o pracę i prowadzą działalność w branżach objętych programem (ich listę prezentujemy poniżej). W związku z czym na ten moment osoby samozatrudnione niestety nie będą mogły skorzystać w pomocy w ramach Tarczy 2.0.

Jakie branże czy też kody PKD będą kwalifikowały się do wsparcia? (rozwiń)

Na podstawie decyzji Rady Ministrów lista kodów PKD została rozszerzona z 38 do 54, obejmując również m.in.: branżę targową, edukacji, szkoły i drukarnie. Poniżej zaktualizowane w dniu 5.01.2021 r.  oraz 3.02.2021 listy kodów PKD, na które może być przyznana subwencja PFR (nie musi to być kod wiodący, jednak należy pamiętać,, i firma musi uzyskiwać istotną część przychodów z tej działalności. Istotna to powyżej np. 30%) :

  • Czy prowadzili Państwo w dniach 31.12.2019 oraz 01.11.2020 oraz na dzień złożenia wniosku działalność gospodarczą pod co najmniej jednym kodem PKD z poniższej listy.

    Nie musi być to ten sam kod PKD we wszystkich okresach,
    ani nie musi być on kodem głównym/przeważającym, jednak powinni Państwo generować min. 30% przychodu w ramach wskazanego kodu.

    ·      17.29.Z – Produkcja pozostałych wyrobów z papieru i tektury;

    ·      18.12.Z – Pozostałe drukowanie;

    ·      18.13.Z – Działalność usługowa związana z przygotowywaniem do druku;

    ·      18.14.Z – Introligatorstwo i podobne usługi;

    ·      46.42.Z – Sprzedaż hurtowa odzieży i obuwia;

    ·      47.71.Z – Sprzedaż detaliczna odzieży prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach;

    ·      47.72.Z – Sprzedaż detaliczna obuwia i wyrobów skórzanych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach;

    ·      47.76.Z – Sprzedaż detaliczna kwiatów, roślin, nasion, nawozów, żywych zwierząt domowych, karmy dla zwierząt domowych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach;

    ·      47.81.Z – Sprzedaż detaliczna żywności, napojów i wyrobów tytoniowych prowadzona na straganach i targowiskach;

    ·      47.82.Z – Sprzedaż detaliczna wyrobów tekstylnych, odzieży i obuwia prowadzona na straganach i targowiskach;

    ·      47.89.Z – Sprzedaż detaliczna pozostałych wyrobów prowadzona na straganach i targowiskach; 

    ·      49.39.Z – Pozostały transport lądowy pasażerski, gdzie indziej niesklasyfikowany;

    ·      56.21.Z – Przygotowywanie i dostarczanie żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering);

    ·      55.10.Z – Hotele i podobne obiekty zakwaterowania;

    ·      55.20.Z – Obiekty noclegowe turystyczne i miejsca krótkotrwałego zakwaterowania;

    ·      56.10.A – Restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne;

    ·      56.10.B – Ruchome placówki gastronomiczne; 

    ·      56.29.Z – Pozostała usługowa działalność gastronomiczna; 

    ·      56.30.Z – Przygotowywanie i podawanie napojów; 

    ·      59.11.Z – Działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych;

    ·      59.12.Z – Działalność postprodukcyjna związana z filmami, nagraniami wideo i programami telewizyjnymi;

    ·      59.13.Z – Działalność związana z dystrybucją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych;

    ·      59.14.Z – Działalność związana z projekcją filmów;

    ·      59.20.Z – Działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych;

    ·      73.11.Z – Działalność agencji reklamowych;

    ·      74.20.Z – Działalność fotograficzna;

    ·      77.21.Z – Wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego;

    ·      79.11.A – Działalność agentów turystycznych; 

    ·      79.12.Z – Działalność organizatorów turystyki;

    ·      79.11.B – Działalność pośredników turystycznych; 

    ·      79.90.A – Działalność pilotów wycieczek i przewodników turystycznych;

    ·      79.90.B – Działalność w zakresie informacji turystycznej; 

    ·      79.90.C – Pozostała działalność usługowa w zakresie rezerwacji, gdzie indziej niesklasyfikowana;

    ·      82.30.Z – Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów;

    ·      85.51.Z – Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych;

    ·      85.52.Z – Pozaszkolne formy edukacji artystycznej;

    ·      85.59.A – Nauka języków obcych;

    ·      85.59.B – Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane;

    ·      86.90.A – Działalność fizjoterapeutyczna;

    ·      86.90.D – Działalność paramedyczna;

    ·      90.01.Z – Działalność związana z wystawianiem przedstawień artystycznych- zespół muzyczny;

    ·      90.02.Z – Działalność wspomagająca wystawianie przedstawień artystycznych;

    ·      90.04.Z – Działalność obiektów kulturalnych;

    ·      91.02.Z – Działalność muzeów;

    ·      93.11.Z – Działalność obiektów sportowych;

    ·      93.12.Z – Działalność klubów sportowych;

    ·      93.13.Z – Działalność obiektów służących poprawie kondycji fizycznej; 

    ·      93.19.Z – Pozostała działalność związana ze sportem;

    ·      93.21.Z – Działalność wesołych miasteczek i parków rozrywki;

    ·      93.29.A – Działalność pokojów zagadek, domów strachu, miejsc do tańczenia i w zakresie innych form rozrywki lub rekreacji organizowanych w pomieszczeniach lub w innych miejscach o zamkniętej przestrzeni;

    ·      93.29.B – Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna, gdzie indziej niesklasyfikowana; 

    ·      93.29.Z – Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna;

    ·      96.01.Z – Pranie i czyszczenie wyrobów włókienniczych i futrzarskich;

    ·      96.04.Z – Działalność usługowa związana z poprawą kondycji fizycznej.

Ile mogę uzyskać? (rozwiń)

Maksymalną kwotą o jaką może wnioskować przedsiębiorca jest uzależniona od jego statusu tzn. czy jest mikrofirmą, małym lub średnim przedsiębiorcą lub dużą firmą. W zależności od statusu są odmienne zasady i kwoty. Prezentujemy je poniżej.

Na co można wykorzystać środki z subwencji? (rozwiń)
  • Środki można wykorzystać tylko i wyłącznie na pokrycie kosztów prowadzonej działalności gospodarczej, m.in. wynagrodzeń pracowników.
  • Z otrzymanych środków nie można przedpłacać kredytów, leasingów oraz innych podobnych instrumentów.
  • Zakaz przeznaczania otrzymanych środków na płatności do właściciela oraz osób lub podmiotów powiązanych z właścicielem przedsiębiorstwa
  • Z otrzymanych nie można finansować przejęcia innego przedsiębiorstwa lub akwizycji środków

Na podstawie doświadczeń wynikających z bieżącej obsług i subwencji PFR w ramach TARCZY 1.0 przedstawiamy naszym Klientom rozbudowaną i szczegółową listę wydatków które można bezpiecznie finansować z subwencji oraz tych których finansowanie może skutkować koniecznością jej zwrotu.

Jakie są efekty dotychczasowej pomocy ze strony PFR Tarcza Finansowa 1.0 ? (rozwiń)

Do tej pory z Tarczy Finansowej PFR 1.0 skorzystało blisko 350 tys. przedsiębiorstw, do których łącznie trafiło ponad 60 mld zł. Dzięki tym środkom ochroniono około 3,2 mln miejsc pracy. Szacuje się, że środki  z Tarczy Finansowej 1.0 pozwoliły firmom, które z niej skorzystały na zachowanie buforu płynności finansowej na około 6-9 miesięcy. Co najważniejsze, pomoc była błyskawicznie wypłacana – środki od momentu prawidłowo wypełnionego wniosku trafiały na konta firm średnio w ciągu 2 dni.

https://doradcy365.pl/wp-content/uploads/2020/11/aaa.jpg
W SKRÓCIE

Tarcza Finansowa PFR 2.0
dla mikrofirm

Warunki (rozwiń)
  • Dla firm zatrudniających od 1 do 9 pracowników z 38 branż z Polskiej Klasyfikacji Działalności (uwaga na powiązania osobowe i kapitałowe pomiędzy firmami, gdyż ich nie uwzględnianie było najczęstszą przyczyną błędów i konieczności zwrotu subwencji w ramach Tarczy 1.0)
  • Obrót lub suma bilansowa za 2019 r. do 2 mln euro (uwaga jw.)
  • Wysokość subwencji zależna od liczby pracowników i spadku obrotów
  • Subwencje finansowe – 18 tys. zł (w przypadku spadku obrotów od 30 do 60%) lub 36 tys. zł  na zatrudnionego (w przypadku spadku obrotów powyżej 60%)
  • Subwencje do maksymalnej kwoty 324 tys. zł
  • Minimalny spadek obrotów w związku z COVID-19 kwalifikujący do programu :   30%
  • Środki bezzwrotne pod warunkiem prowadzenia działalności i utrzymania poziomu zatrudnienia w ciągu 12 miesięcy
  • Termin składania wniosków: najwcześniej w grudniu 2020 (po otrzymaniu zgody Komisji Europejskiej)
  • Możliwość umorzenia 100% subwencji z Tarczy Finansowej 1.0 (termin składania wniosków: po roku od otrzymania subwencji z Tarczy Finansowej 1.0)

PFR planuje przeznaczyć na subwencje dla mikro firm z Tarczy 2.0 ok. 3 miliardy złotych.

Ważne! (rozwiń)

Kwota subwencji dla mikrofirm to iloczyn liczby zatrudnionych na 30 września 2020 r. oraz kwoty bazowej subwencji. Wysokość tej kwoty zależy od poziomu spadku przychodów w okresie IV-XII lub X-XII 2020 r. w stosunku do analogicznego okresu w 2019 r.

https://doradcy365.pl/wp-content/uploads/2020/11/mikro.jpg

Maksymalna kwota finansowania przy skorzystaniu przez przedsiębiorcę z obu Tarcz Finansowych nie może być wyższa niż 72 tys. zł na jednego pracownika.

Subwencja finansowa jest w całości bezzwrotna pod warunkiem łącznego spełnienia poniższych warunków:

  • utrzymanie działalności gospodarczej na dzień 31 grudnia 2021 r.,
  • utrzymanie średniego zatrudnienia w 2021 r. w porównaniu do 2020 r.
Przykład 1. (rozwiń)

Jeśli zatrudniałeś na dzień 30.09.2020 – 3 pracowników (nie wliczając Ciebie) i spadek przychodów za okres od kwietnia do grudnia 2020 w stosunku do okresu od kwietnia do grudnia 2019 wyniósł 55% wówczas przysługuje ci pomoc Państwa w wysokości 54 000 złotych, z tego 100% będzie mogło być umorzone jeśli prawidłowo rozliczysz się z tej subwencji.

Przykład 2. (rozwiń)

Jeśli zatrudniałeś na dzień 30.09.2020 – 5 pracowników (nie wliczając Ciebie) i spadek przychodów za okres od października do grudnia 2020 w stosunku do okresu od października do grudnia 2019 wyniósł 72% wówczas przysługuje ci pomoc Państwa w wysokości 180 000 złotych, z tego 100% będzie mogło być umorzone jeśli prawidłowo rozliczysz się z tej subwencji.

Przykład 3. (rozwiń)

Jeśli zatrudniałeś na dzień 30.09.2020 – 9 pracowników (nie wliczając Ciebie) i spadek przychodów za okres od stycznia do grudnia 2020 w stosunku do okresu od stycznia do grudnia 2019 wyniósł 61% wówczas przysługuje ci pomoc Państwa w wysokości 324 000 złotych, z tego 100% będzie mogło być umorzone jeśli prawidłowo rozliczysz się z tej subwencji.

Przykłady mają charakter wyłącznie poglądowy, gdyż do czasu notyfikacji Komisji Europejskiej założenia programu mogą ulegać modyfikacjom.

https://doradcy365.pl/wp-content/uploads/2019/04/img-callback.png
https://doradcy365.pl/wp-content/uploads/2019/04/img-faq-2.png
W SKRÓCIE

Tarcza Finansowa PFR 2.0
dla małych i średnich firm

Warunki (rozwiń)
  • Dla firm zatrudniających do 249 pracowników z 38 branż z Polskiej Klasyfikacji Działalności (uwaga na powiązania osobowe i kapitałowe pomiędzy firmami, gdyż ich nie uwzględnianie było najczęstszą przyczyną błędów i konieczności zwrotu subwencji w ramach Tarczy 1.0)
  • Obrót za 2019 r. mniejszy lub równy kwocie 50 mln euro, a suma bilansowa mniejsza niż 43 mln euro (uwaga jw.)
  • Wysokość subwencji zależy od prognozy kosztów i przychodów oraz straty brutto oraz innej pomocy otrzymanej w związku z COVID-19
  • Dofinansowanie kosztów stałych niepokrytych przychodami w formie subwencji finansowej w kwocie 70% straty brutto za okres 1 listopada 2020 r. do 30 kwietnia 2021 r.
  • Subwencje do maksymalnej kwoty: 3,5 mln zł
  • Dla firm, które odnotowały spadek obrotów o min 30% w związku z COVID-19
  • Środki bezzwrotne pod warunkiem prowadzenia działalności oraz rozliczenia subwencji na zasadzie finansowania 70% straty brutto
  • Termin składania wniosków: najwcześniej w grudniu 2020 (po otrzymaniu zgody Komisji Europejskiej)
  • Możliwość umorzenia 100% subwencji z Tarczy Finansowej 1.0 (termin składania wniosków: po roku od otrzymania subwencji z Tarczy Finansowej 1.0)

PFR planuje przeznaczyć na subwencje dla mikro firm z Tarczy 2.0 ok. 7 miliardów złotych .

Ważne! (rozwiń)

O wsparcie z Tarczy PFR 2.0 mogą ubiegać się firmy, które w okresie IV-XII lub X-XII 2020 r. odnotowały spadek obrotów o min 30% w stosunku do analogicznego okresu w 2019 r. w związku z COVID-19.

Kwota subwencji dla MSP jest sumą:

  • predykcji kosztów stałych, które wedle najlepszej wiedzy przedsiębiorcy mogą zostać przez niego poniesione, oraz
  • poniesionych kosztów stałych niepokrytych w ramach działalności przedsiębiorstwa z: zysku brutto, oraz innych źródeł, takich jak ubezpieczenie, inne środki pomocy otrzymane na podstawie Tymczasowych   Ram lub wsparcie z innych źródeł, w okresie 6 miesięcy  pomiędzy XI 2020 r. a IV 2021 r.
  • Jednocześnie w ramach Programu kwota nie może przekroczyć iloczynu liczby etatów i 72 tys. zł.

Kwota subwencji dla MŚP pokrywa 70% straty brutto beneficjenta za okres listopad 2020 – kwiecień 2021 r.:

  • strata brutto obliczana jest z wyłączeniem rezerw na aktywa
  • strata brutto uwzględnia wsparcie otrzymane z innych źródeł

Subwencja finansowa jest bezzwrotna pod warunkiem łącznego spełnienia poniższych warunków:

  • Utrzymanie działalności gospodarczej na dzień 31 grudnia 2021 r.,
  • Rozliczenie nadwyżki w terminie po 31 października 2021 r., przy czym nie ma możliwości rekompensaty poniesionych kosztów przekraczających otrzymane wsparcie.
  • Przedstawienia rozliczenia straty netto na podstawie sprawozdań finansowych
Przykład 1. (rozwiń)

Jeśli Państwa firma zatrudniała na dzień 30.09.2020 – 50 pracowników (nie wliczając właścicieli) a prognozowana półroczna (w okresie XI 2020 – IV 2021) strata brutto z wyłączeniem rezerw na aktywa wyniesie 1 mln zł natomiast wsparcie otrzymane z innych źródeł w związku z covid-19 wyniesie 200.000 zł. Wówczas należna subwencja z PFR stanowiąca do 70% kwoty straty brutto z uwzględnieniem innej otrzymanej pomocy – wyniesie 560.000 zł.

Przykład 2. (rozwiń)

Jeśli Państwa firma zatrudniała na dzień 30.09.2020 – 11 pracowników (nie wliczając właścicieli) a prognozowana półroczna (w okresie XI 2020 – IV 2021) strata brutto z wyłączeniem rezerw na aktywa wyniesie 2.500.000 zł natomiast wsparcie otrzymane z innych źródeł w związku z covid-19 wyniesie 200.000 zł. Wówczas należna subwencja z PFR stanowiąca do 70% kwoty straty brutto z uwzględnieniem innej otrzymanej pomocy – wyniesie 792.000 zł, ponieważ subwencja nie może przekroczyć iloczynu liczby pracowników i 72.000 zł.

Przykład 3. (rozwiń)

Jeśli Państwa firma zatrudniała na dzień 30.09.2020 – 195 pracowników (nie wliczając właścicieli) a prognozowana półroczna (w okresie XI 2020 – IV 2021) strata brutto z wyłączeniem rezerw na aktywa wyniesie 6.000.000 zł natomiast wsparcie otrzymane z innych źródeł w związku z covid-19 wyniesie 2.000.000 zł. Wówczas należna subwencja z PFR stanowiąca do 70% kwoty straty brutto z uwzględnieniem innej otrzymanej pomocy – wyniesie ok 1.500.000 zł (a nie 2.800.000 zł), ponieważ subwencja nie może przekroczyć limitu pomocy publicznej udzielanej w związku z COVID-19 wynoszącego obecnie 800.000 euro (ok. 3.500.000 zł).

Przykłady mają charakter wyłącznie poglądowy, gdyż do czasu notyfikacji Komisji Europejskiej założenia programu mogą ulegać modyfikacjom.

W SKRÓCIE

Tarcza Finansowa PFR 2.0
dla dużych firm

Warunki (rozwiń)
  • Dla firm zatrudniających od 250 pracowników z obrotem powyżej 50 mln euro
  • Tarcza 2.0 wprowadza aktualizację warunków i wydłużenie istniejącego programu oraz wprowadzenie nowej wersji pożyczki preferencyjnej, z nowym okresem szkody COVID-19 do 31 marca 2021 r.
  • Termin składania wniosków: styczeń – marzec 2021 r. (po zgodzie KE)

Zmiany w formule na podstawie dotychczasowych doświadczeń z realizacji programu Tarczy 1.0:

  • planuje się znaczące ułatwienia procesu dla niskich kwot pomocy
  • zachowany zostanie zwrotny charakter środków z elementem umorzenia pożyczki pomocowej co związane jest z pełnym procesem analizy kredytowej
  • wprowadzona zostanie większa elastyczność pod względem okresu finansowania wydłużonego z 4 do 6 lat i obniżenia kosztu
https://doradcy365.pl/wp-content/uploads/2019/04/img-experience.png
WAŻNE

Nie wiesz czy kwalifikujesz się do uzyskania subwencji PFR ?

Zastanawiasz się do którego programu pomocy w ramach Tarczy Antykryzysowej 6.0 lub Tarczy finansowej 2.0 kwalifikujesz się? Twoja księgowa nie chce lub nie ma czasu przeprowadzić Cię przez ten proces?

Napisz lub zadzwoń do nas – ocenimy Twoje szanse na udział w tym programie i sprawnie przeprowadzimy przez proces od A do Z.

Z nami to nic skomplikowanego, a realizacja takich zleceń to nasza codzienność poparta kilkuset przypadkami skutecznych realizacji (w ramach Tarczy 1.0) oraz tysiącami innych realizacji w ramach dotacji i programów pomocowych z Unii Europejskiej realizowanych w ostatnich 20 latach.
W skrócie

Jak możemy pomóc przy subwencjach z Tarczy PFR 2.0?

https://doradcy365.pl/wp-content/uploads/2020/11/concept-of-solution-and-domino-effect-slightly-de-focused-and-close-up-shot-selective-focus-min-1-scaled.jpg

Oferujemy kompleksową pomoc w zakresie uzyskania wsparcia finansowego i subwencji z tego programu w tym:

  • Doradzimy jakie dokumenty i informacje należy zgromadzić przed rejestracją, aby w skorzystać z programu i mieć możliwość prawidłowego rozliczenia subwencji po 12 miesiącach.
  • Wypełnimy wszystkie niezbędne dokumenty (lub pomożemy uzupełnić te, które będą w Państwa gestii) w tym także prognozy finansowe dot. straty (dotyczy wyłącznie firm MŚP i dużych firm)
  • Będziemy śledzić proces oceny wniosku o pomoc finansową i pomagać Państwu w przypadku potrzeby udzielenia dodatkowych wyjaśnień na potrzeby Polskiego Funduszu Rozwoju  lub banku.
  • Będziemy monitorować przebieg dalszych procedur, aż do uzyskania wypłaty pomocy finansowej na Państwa konto.
  • Sprawdzimy umowę subwencji czy jest poprawna i zgodna z założeniami.
  • Po upływie 12-miesięcy  pomożemy złożyć dokumenty do rozliczenia i umorzenia pomocy finansowej w maksymalnej dopuszczalnej wysokości.
  • Odpowiemy na wszelkie pytania jakie pojawią się w trakcie całego procesu.
ZWRÓĆ SIĘ DO NAS

Jesteśmy po to, aby odciążyć Twoją firmę
od biurokratycznych procedur

Mamy wyspecjalizowaną drużynę, która weźmie na siebie sprawdzenie czy kwalifikujesz się do programu, przygotowanie odpowiedniej dokumentacji, przeprowadzenie Cię przez cały proces… Wszystko po to, abyś mógł szybciej uzyskać subwencję, prawidłowo ją rozliczyć i skupić się na ważnych celach, które chcesz zrealizować.

Zobacz przykłady kogo dotyczy subwencja PFR

https://doradcy365.pl/wp-content/uploads/2020/11/when-hobby-become-real-work-cropped-shot-of-creative-female-designer-of-clothes-sitting-on-table-near-sewing-machine-in-her-workshop-making-notes-or-planning-new-design-for-her-clothing-line-min-scaled-e1605608829168.jpg

Pani Anna zajmuje się handlem odzieżą, ma swoje stoisko na lokalnym targu. Prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą (i  zatrudnia 1 osobę), nieprzerwanie od lutego 2019 roku. Przeważającym kodem PKD jej działalności jest kod 47.82.Z. Jej przychody w miesiącach kluczowych dla tej formy wsparcia są następujące:
Kwiecień – grudzień 2019 – 168.000 zł

kwiecień – grudzień 2020 – 126.000 zł

Październik – grudzień 2020 – 11.000 zł

Październik – grudzień 2019 – 42.000 zł

Spadek przychodów w okresie kwiecień-grudzień 2020 roku w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku wynosi 25%. Na tym etapie, Pani Anna nie kwalifikuje się jeszcze do uzyskania wsparcia. Jednakże, porównując przychód z IV kwartału 2020 roku do tego samego okresu w 2019, uzyskany spadek przychodu wynosi 74%, co jak najbardziej kwalifikuje Panią Annę do uzyskania bezzwrotnej subwencji.

  • Mikroprzedsiębiorstwo (spełnia kryteria)
  • Prowadzenie działalności na dzień 30 września 2020 roku (spełnia kryteria)
  • Kod PKD: 47.82.Z (spełnia kryteria)
  • Spadek przychodu: 74% (spełnia kryteria)

Pan Tomasz prowadzi restaurację, pod przeważającym kodem PKD 56.10.A.. Jego przychody w ostatnich miesiącach znacznie spadły, ledwie starczając na pokrycie kosztów stałych. Pan Tomasz zdecydował się na zawieszenie działalności do końca 2020 r. Niestety, pomimo, że sytuacja Pana Tomasza jest bardzo trudna, nie kwalifikuje się on do uzyskania wsparcia w tym programie, ponieważ nie spełni on warunku aktywnego prowadzenia działalności na dzień 31 grudnia 2020 roku. W takim wypadku, możemy zaproponować Panu Tomaszowi  inne formy wsparcia.

  • Mikroprzedsiębiorstwo (spełnia kryteria)
  • Prowadzenie działalności na dzień 30 września 2020 roku (nie spełnia kryteriów)
  • Kod PKD: 56.10.A (spełnia kryteria)
  • Spadek przychodu: 90% (spełnia kryteria)
https://doradcy365.pl/wp-content/uploads/2020/11/waiter-works-restaurant-medical-mask-gloves-during-coronavirus-pandemic-min-1-scaled.jpg
https://doradcy365.pl/wp-content/uploads/2020/11/young-businessman-sitting-cafe-bar-with-laptop-being-worried-thinking-about-solution-his-problem-min-scaled.jpg

Pan Marcin prowadzi wspólnie z małżonką niewielki pensjonat w górach. Ich firma działa nieprzerwanie od 2015 roku, zatrudnia trzech pracowników. Przeważający kod PKD działalności to 55.20.Z. Przychody w ostatnich miesiącach 2020 były niższe od tych z analogicznego okresu o 70%.

Jak najbardziej Pan Marcin może ubiegać się o subwencję w kwocie 108.000 zł.

  • Mikroprzedsiębiorstwo (spełnia kryteria)
  • Prowadzenie działalności na dzień 30 września 2020 roku (spełnia kryteria)
  • Kod PKD: 20.Z (spełnia kryteria)
  • Spadek przychodu: 70% październik-grudzień 2020 w porównaniu do października-grudnia 2019 roku (spełnia kryteriów)
JESTEŚ ZAINTERESOWANY?

Jeśli nie wiesz, po prostu zadzwoń lub napisz e-mail - nasi konsultanci chętnie podpowiedzą najlepsze rozwiązanie.

https://doradcy365.pl/wp-content/uploads/2019/04/img-experience.png
FAQ

Najczęściej zadawane pytania na temat subwencji PFR Tarcza 2.0

Czy bezzwrotna dotacja dotyczy tylko firm czy również firm jednoosobowych (samozatrudnionych)? Jestem instruktorką fitness, mam własną firmę nikogo nie zatrudniam i współpracuję z większym klubem i dla jego Klientów świadczę usługi trenerskie. Czy mi również przysługuje ta forma wsparcia? (rozwiń)

Niestety nie. Bezzwrotna subwencja dotyczy jedynie działalności gospodarczych, które były prowadzone na dzień 30 września 2020 roku i spełniają dodatkowe kryteria m.in. dotyczące zatrudniania minimum 1 osoby oprócz właściciela. Przepisy w tym zakresie nie dotyczą zleceniobiorców, ani podwykonawców. Zapraszamy do kontaktu z nami podpowiemy Pani inne możliwe rozwiązania.

Czy bezzwrotna subwencja przysługuje mi, jeśli nie prowadziłem działalności w 2019 roku, ale prowadzę ją od tego roku i ponoszę duże straty związane z pandemią? (rozwiń)

Na tą chwilę musimy odpowiedzieć, że niestety nie. Warunkiem otrzymania subwencji w ramach Tarczy 2.0 jest porównanie przychodów z okresu października-grudnia 2020 lub z całego roku 2020 do przychodów z analogicznego okresu  roku 2019. Stąd, z pomocy tej nie skorzystają przedsiębiorcy, którzy w roku 2019 nie prowadzili działalności gospodarczej. Zapraszamy do kontaktu z nami podpowiemy Panu inne możliwe rozwiązania na poprawę płynności.

Jeśli chwilowo zawiesiłam swoją działalność gospodarczą w okresie od maja do października 2020 roku, z powodu dużych trudności finansowych, to czy nadal mogę ubiegać się o bezzwrotną subwencję? (rozwiń)

Niestety nie. Subwencja może być udzielona tylko tym przedsiębiorcom, którzy na dzień 30 września 2020 roku aktywnie prowadzili swoją działalność gospodarczą. W związku z niespełnieniem tego kryterium, subwencja nie może być udzielona przedsiębiorcy, który dokonał zawieszenia działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień 30 września 2020 roku. 

Czy jeśli wcześniej, wiosną 2020 roku, korzystałam z mikropożyczki z PUP w wysokości 5000 zł w ramach Tarczy Antykryzysowej 2.0, to będę mogła skorzystać z nowej pomocy – subwencji PFR w ramach Tarczy Finansowej 2.0? (rozwiń)

Tak. Mikropożyczka (Tarcza Antykryzysowa 2.0) oraz bezzwrotna subwencja (Tarcza Finansowa 2.0) to odrębne świadczenia, dedykowane innym świadczeniobiorcom, spełniającym odmienne kryteria. Regulacje prawne dotyczące obu tych form pomocy także są różne. Oznacza to, że uzyskanie mikropożyczki w wysokości 5000 zł wiosną / latem 2020 roku w ramach Tarczy Antykryzysowej 2.0, nie koliduje z prawem do ubiegania się o bezzwrotną subwencję  w ramach Tarczy 6.0. Zapraszamy do kontaktu z nami poprowadzimy Państwa przez cały proces.

Czy jeśli wcześniej, maju 2020 roku, skorzystaliśmy jako mikroprzedsiębiortwo z subwencji PFR w kwocie 324.000 zł teraz również możemy skorzystać z kolejnej edycji? (rozwiń)

Tak. Jeśli mają Państwo spadek przychód minimum 30% w roku 2020 w stosunku do 2019 (lub porównując dane za IV kwartał w tych latach), zatrudniają Państwo co najmniej 1 osobę i nie zawieszali Państwo działalności oraz posiadają Państwo przeważająca działalność w kodach PKD wymienianych w Programie Tarczy 2.0 . Jeśli utrzymali Państwo zatrudnienie i mają Państwo spadek ponad 60% również przysługiwać Państwu będzie kwota 324.000 zł. Zapraszamy do kontaktu z nami poprowadzimy Państwa przez cały proces w przypadku tej subwencji i podpowiemy na jakie ważne sprawy należy zwrócić uwagę w przypadku wcześniej uzyskanej pomocy, aby  ją prawidłowo rozliczyć i umorzyć.

Czy PFR weryfikuje kiedy nastąpiła zmiana kodu PKD? Prowadzę działalność fotograficzną, a w CEIDG mam ujętych kilka kodów PKD. Niestety mój przeważający kod nie jest wymieniony w Programie. Czy mogę teraz dokonać zmiany przeważającego kodu (na branżę fotograficzną), aby uzyskać wsparcie? (rozwiń)

Jako doświadczeni doradcy, nie rekomendujemy naszym Klientom takiego rodzaju działań. Według naszych informacji PFR (i inne upoważnione służby) będą badać, czy PKD nie zostało zmienione na potrzeby wniosku o pomoc, aby nie doszło do nadużyć w tym zakresie. Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii do tarczy antykryzysowej wydało w tej sprawie jasny komunikat: analizując wniosek organ sprawdza czy PKD przedsiębiorcy było przeważającą działalnością również w 2019 roku. Ponadto sprawdzana może być struktura przychodów i jeśli te uzyskiwane w 2020 są z branży o kodach PKD innych niż dopuszczane w programie – skutkowało by to złożeniem nie prawdziwych oświadczeń na etapie wnioskowania.  Stąd przedsiębiorstwa, które zmienią kod PKD tuż przed złożeniem wniosku o bezzwrotną subwencję, nawet jeśli ją otrzymają będą musiały ją zwrócić. Podobnie pomoc nie przysługiwać będzie firmom , które nie uzyskują przeważających przychodów w branżach objętych wsparciem.

Czy o bezzwrotną subwencję z PFR mogę starać się drogą pisemną – pocztową? Nie jestem zwolenniczką rozwiązań internetowych, chciałabym wypełnić wniosek i złożyć go w PFR lub w banku. Czy jest taka możliwość? (rozwiń)

Wnioskowanie o bezzwrotną subwencję odbywać się będzie wyłącznie elektronicznie. Doskonale rozumiemy, że dla wielu naszych Klientów może być to problematyczne. Nie każdy potrafi, lubi czy chce korzystać z tego typu rozwiązań technologicznych. Mamy duże pokłady cierpliwości, chęci i zrozumienia, aby móc przeprowadzić naszych Klientów przez ten proces. Złożenie wniosku zajmie 10 min, a podczas jego wypełniania, możesz liczyć na rozmowę telefoniczną z naszym doradcą, czy nawet połączenie się za pomocą narzędzi audiowizualnych, które pozwolą na podgląd Twojego ekranu. Brzmi skomplikowanie? Nic bardziej mylnego! Zrobimy wszystko, aby proces ten był szybki, jasny, bezpieczny, skuteczny i bezstresowy.

Co najważniejsze zrobimy to z poszanowaniem wszelkich reguł i zgodnie z przepisami PFR. Doświadczenia wielu przedsiębiorców z pierwszej edycji subwencji PFR są niestety często takie, że pomimo samego procesu wnioskowania (poprzez bankowość elektroniczną)  , który nie był dla nich skomplikowany technicznie to jednak z czasem okazywało się, iż tym etapie popełnili nieodwracane błędy np. źle kwalifikując status swojego przedsiębiorstwa lub wybierając niekorzystną dla siebie opcję porwania okresów przez co uzyskali mniejszą subwencję od możliwej. Bardzo często muszą zwrócić ją w całości z uwagi na podanie de facto niezgodnych ze stanem faktycznym danych.

Czy o bezzwrotną dotację dla mojej firmy musi wnioskować tylko moja księgowa? Wiem, że jest bardzo zajęta. Nie odbiera często telefonu i kieruje mnie z każdym zapytaniem na e-mail. Często nie wiem na jakim etapie są moje sprawy. Nie chcę jej obciążać dodatkowymi zadaniami, bo wiem, że prowadzi wiele firm i ledwo wyrabia się z bieżącą pracą. (rozwiń)

Oczywiście, że nie! Bardzo często spotykamy się z takimi opiniami. To Ty jesteś odpowiedzialny za swoje przedsiębiorstwo i do Ciebie należy decyzja z jakich świadczeń, kiedy i w jakiej formie chcesz korzystać. Bardzo szanujemy pracę dobrych księgowych, co nie zmienia faktu, że zazwyczaj są one bardzo zajęte. Niejednokrotnie, to właśnie księgowe kierują do nas swoich Klientów, wprost przyznając, że nie mają czasu lub umiejętności, aby procesować Klienta w danej sprawie. Bez żadnego problemu możemy złożyć wniosek o subwencję PFR bez angażowania Twojego biura rachunkowego.

Doradztwo od ponad 20 lat
w tym w zakresie subwencji, dotacji i funduszy pomocowych dla firm

Od 20 lat konsekwentnie rozwijamy nasze kompetencje doradcze, aby móc coraz bardziej kompleksowo zaspokajać potrzeby naszych Klientów, głównie z sektora biznesu.

Skuteczność

Sumaryczny wskaźnik naszej skuteczności mierzony ilością pozytywnych decyzji wydanych w sprawach, którymi się zajmowaliśmy wynosi 92

Terminowość

Dzięki doskonale dopracowanym standardom obsługi klientów 9/10 spraw, które realizujemy kończymy w zaplanowanych terminach.

Wiarygodność

Dzięki doskonale dopracowanym standardom obsługi klientów 9/10 spraw, które realizujemy kończymy w zaplanowanych terminach.
KROK PO KROKU

Jak wygląda proces
współpracy z nami?

Możesz też od razu zamówić usługę bezpośrednio na naszej stronie internetowej korzystając z e-sklepu. Dzięki temu od razu przejdziesz do kroku 5.

1 KROKSkontaktuj się z nami

Podaj nam e-mailowo lub telefonicznie Twoje dane kontaktowe i dane firmy, którą reprezentujesz. Napisz w temacie „Subwencja PFR 2.0”. Możesz też od razu zamówić usługę bezpośrednio na naszej stronie internetowej korzystając z e-sklepu.

2 KROKAnaliza Twojej sprawy

Odpowiedz na pytania, aby zweryfikować czy kwalifikujesz się do skorzystania z programu Bezzwrotnej Subwencji PFR.

3 KROKOferta

Po otrzymaniu naszej pozytywnej rekomendacji do uzyskania wsparcia, zapoznaj się z ofertą, którą otrzymasz od nas e-mailowo.

4 KROKAkceptacja

Teraz możesz bez zawahania zaakceptować warunki współpracy drogą elektroniczną. Abyśmy jak najszybciej mogli przystąpić do realizacji zlecenia – dokonaj opłaty (na życzenie wystawiamy fakturę proforma).

5 KROKPoczekaj chwilę

na kontakt od naszego eksperta.

6 KROKAnaliza szczegółowa i wniosek roboczy

Na podstawie przedstawionych danych, opracujemy dla Ciebie wniosek roboczy (zawierający wszystkie dane jakie zbierzemy w procesie ubiegania się o pomoc)

7 KROKSkładanie wniosku

Umówmy się na wspólne składanie wniosku! Poprowadzimy Cię krok po kroku w procesie logowania, wprowadzania danych, weryfikacji poprawności wniosku oraz jego wysłania do PFR. Oprócz dokładnej instrukcji, możesz skorzystać z prowadzenia telefonicznego, a także audiowizualnego (jeśli chcesz będziemy mieli podgląd na Twój ekran aby precyzyjnie Cię poprowadzić). Przez cały okres współpracy możesz liczyć na pomoc naszego doradcy.

8 KROKCiesz się spokojem i subwencją

Twój wniosek o bezzwrotną dotację w wysokości 5 tys. zł został złożony poprawnie, po upływnie około 2 dni Twoja subwencja powinna być już na Twoim koncie
bt_bb_section_top_section_coverage_image

Pokrewne usługi

Postojowe w ramach Tarczy 6.0
  • Sprawdzenie kwalifikowania się firmy do pomocy w ramach programu
  • Pomoc w założeniu profilu zaufanego (w miarę potrzeby)
  • Pomoc w zgromadzeniu informacji potrzebnych do wnioskowania
  • Przeprowadzenie przez cały proces wnioskowania o postojowe z ZUS
  • Pomoc w wysłaniu elektronicznego wniosku do ZUS
  • Konsultacja z ekspertem – odpowiedź na pytania
  • Usługa świadczona w 100% online
Obsługa/rozliczenie subwencji PFR
  • Sprawdzenie czy wniosek o subwencję został prawidłowo złożony (czy zaznaczono właściwy status przedsiębiorcy)
  • Przekazanie wytycznych w zakresie prawidłowego wykorzystania i dokumentowania środków z subwencji
  • Poinformowanie o konieczności spełnienia obowiązków wynikających z Regulaminu programu i Umowy Subwencji przy braku których subwencja podlega zwrotowi
  • Pomoc w prawidłowym rozliczeniu subwencji
  • Pomoc w zgromadzeniu informacji potrzebnych do rozliczenia
  • Wypełnienie wniosku o rozliczenie subwencji (pod warunkiem udostępnienia narzędzi przez PFR)
  • Konsultacje z ekspertem (odpowiedzi na pytania)
  • Usługa świadczona w 100% online
Dotacje inwestycyjne
  • Sprawdzenie kwalifikowania się firmy do pomocy w ramach wybranego programu (w zależności od dostępności środków w danym województwie)
  • Pomoc w zgromadzeniu informacji potrzebnych do wnioskowania
  • Wypełnienie wniosku o dotację i niezbędnych załączników
  • Przeprowadzenie przez cały proces wnioskowania o dotację
  • Pomoc w wysłaniu wniosku o dotację
  • Konsultacja z ekspertem
  • Usługa świadczona w 100% online
ZOSTAW DANE KONTAKTOWE

Nasi doradcy wkrótce do Ciebie się odezwą

https://doradcy365.pl/wp-content/uploads/2021/02/smiling-woman-headset-presentation-something-min-scaled.jpg

Nasi Klienci
Zaufali nam

logo lasy państwowe
logo uni przyr wroc
logo warszawa
lot crew
gmina smołdzino
logo miasto otwock
ford
logo rmf
bez tytułu
logo dp
logo trzebińskie centrum kultury
uw olsztyn
pup toruń
logo lp piła
nadleśnictwo krotoszyn
logo uni rol krak
Właścicielem marki DORADCY365
jest CERES-HOLDING Sp. z o.o.
53-135 Wrocław
ul. Januszowicka 5

Obsługujemy Klientów z całej Polski
Jesteśmy po toaby odciążyć Cię od biurokratycznych procedur
Bądż na bieżąco Zaobserwuj nas w mediach społecznościowych

Copyright DORADCY365.