Zobacz jakie to proste.
Nasi doświadczeni eksperci szybko przeanalizują Twoją sytuację i będą w stanie wstępnie ocenić to, czy kwalifikujesz się do uzyskania wsparcia. Napiszemy Ci jakich dokładnie danych potrzebujemy, aby ostatecznie przeanalizować sytuację Twojej firmy i przygotować Cię do składania wniosku o subwencję PFR. Dokonamy wszystkich niezbędnych obliczeń i pomożemy zebrać wymagane dane. Następnie przygotujemy dla Ciebie procedurę będącą dokładną instrukcją prowadzącą do złożenia wniosku o subwencję on-line. Nasz specjalista będzie towarzyszył Ci online podczas składania wniosku z nami to bardzo proste – wypełnienie wniosku z wcześniej przygotowanym przez nas szablonem zajmie Ci tylko około 10 min.
W całym procesie możesz liczyć na wsparcie merytoryczne. Możemy poprowadzić Cię w trakcie składania wniosku drogą telefoniczną, e-mailową, a także audiowizualną (będziemy mieć podgląd Twojego ekranu) – wybór formy współpracy należy do Ciebie! Przez cały następny rok będziemy doradzać Ci jak prawidłowo postępować z przyznaną subwencją, na co można ją wydatkować, jak dokumentować wydatki, o jakie formalności musisz zadbać, aby móc prawidłowo ją rozliczyć i umorzyć maksymalnie możliwej wysokości. Skutecznie pomogliśmy kilkuset firmom uzyskać subwencję z PFR 1.0 w edycji kwiecień-sierpień 2020. Z przyjemnością pomożemy również Tobie!
Jak zacząć?
Już teraz przyjmujemy zapisy na tą usługę, aby nasi Klienci mogli skorzystać z tej pomocy jak najwcześniej.
Skontaktuj się z nami! Jak wolisz – telefonicznie lub e-mailowo. Podaj nam dane kontaktowe do Ciebie i Twojej firmy (nazwa, adres, NIP i nr telefonu).
Dane kontaktowe do Nas znajdziesz na dole strony. Otrzymasz od nas prostą ankietę. Doradcy z Działu Obsługi Klienta zweryfikują na jej podstawie czy kwalifikujesz się do programu, wyślą Ci pisemną ofertę z zakresem naszej usługi, ceną oraz informacją o dalszej ścieżce postepowania. Czekamy zatem na kontakt od Ciebie!
Jaki jest koszt usługi?
Koszt pomocy w uzyskaniu subwencji PFR będzie zależeć od kwoty o jaką możesz się starać (wyliczą ją nasi specjaliści). Wynosi on zazwyczaj ok 1-4% netto w zależności od wartości przyznanej subwencji (opłata za całą współpracę włącznie z rozliczeniem trwająca około 1 roku). Pozostałe 96-99% subwencji jest do Twojej dyspozycji. Opłatę % za naszą pomoc wnosisz tylko w przypadku sukcesu czyli dopiero gdy środki z subwencji znajdą się na Twoim koncie bankowym.
Subwencje, dotacje, ulgi w ramach Tarczy Antykryzysowej to nasza codzienność. Jesteśmy merytoryczni i szybcy w działaniu, a wprowadzane przez rząd pomoce dla firm nie mają dla nas tajemnic!
Tarcza Finansowa PFR 2.0 jest nowym programem pomocy dla przedsiębiorstw dotkniętych skutkami tzw. drugiej fali epidemii COVID-1. Polski Fundusz Rozwoju przedstawił założenia programu Tarcza Finansowa 2.0, którego celem jest pomoc finansowa dla firm z 38 branż (zapowiedziano, iż ilość branż może zostać rozszerzona), które musiały ograniczyć lub zawiesić czasowo działalność w związku z sytuacją epidemiologiczną związaną z COVID-19.
Program Tarcza Finansowa 2.0 musi uzyskać notyfikację Komisji Europejskiej. PFR poinformował, iż trwają prace i uzgodnienia w tym zakresie – wg. aktualnych doniesień wnioski będzie można składać od 15 stycznia 2021 roku.
Zgodnie z zapowiedziami wsparciem będą objęci przedsiębiorcy, którzy zatrudniają choć jedną osobę na umowę o pracę i prowadzą działalność w branżach objętych programem (ich listę prezentujemy poniżej). W związku z czym na ten moment osoby samozatrudnione niestety nie będą mogły skorzystać w pomocy w ramach Tarczy 2.0.
Na podstawie decyzji Rady Ministrów lista kodów PKD została rozszerzona z 38 do 54, obejmując również m.in.: branżę targową, edukacji, szkoły i drukarnie. Poniżej zaktualizowane w dniu 5.01.2021 r. oraz 3.02.2021 listy kodów PKD, na które może być przyznana subwencja PFR (nie musi to być kod wiodący, jednak należy pamiętać,, i firma musi uzyskiwać istotną część przychodów z tej działalności. Istotna to powyżej np. 30%) :
Czy prowadzili Państwo w dniach 31.12.2019 oraz 01.11.2020 oraz na dzień złożenia wniosku działalność gospodarczą pod co najmniej jednym kodem PKD z poniższej listy.
Nie musi być to ten sam kod PKD we wszystkich okresach, · 17.29.Z – Produkcja pozostałych wyrobów z papieru i tektury; · 18.12.Z – Pozostałe drukowanie; · 18.13.Z – Działalność usługowa związana z przygotowywaniem do druku; · 18.14.Z – Introligatorstwo i podobne usługi; · 46.42.Z – Sprzedaż hurtowa odzieży i obuwia; · 47.71.Z – Sprzedaż detaliczna odzieży prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach; · 47.72.Z – Sprzedaż detaliczna obuwia i wyrobów skórzanych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach; · 47.76.Z – Sprzedaż detaliczna kwiatów, roślin, nasion, nawozów, żywych zwierząt domowych, karmy dla zwierząt domowych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach; · 47.81.Z – Sprzedaż detaliczna żywności, napojów i wyrobów tytoniowych prowadzona na straganach i targowiskach; · 47.82.Z – Sprzedaż detaliczna wyrobów tekstylnych, odzieży i obuwia prowadzona na straganach i targowiskach; · 47.89.Z – Sprzedaż detaliczna pozostałych wyrobów prowadzona na straganach i targowiskach; · 49.39.Z – Pozostały transport lądowy pasażerski, gdzie indziej niesklasyfikowany; · 56.21.Z – Przygotowywanie i dostarczanie żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering); · 55.10.Z – Hotele i podobne obiekty zakwaterowania; · 55.20.Z – Obiekty noclegowe turystyczne i miejsca krótkotrwałego zakwaterowania; · 56.10.A – Restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne; · 56.10.B – Ruchome placówki gastronomiczne; · 56.29.Z – Pozostała usługowa działalność gastronomiczna; · 56.30.Z – Przygotowywanie i podawanie napojów; · 59.11.Z – Działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych; · 59.12.Z – Działalność postprodukcyjna związana z filmami, nagraniami wideo i programami telewizyjnymi; · 59.13.Z – Działalność związana z dystrybucją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych; · 59.14.Z – Działalność związana z projekcją filmów; · 59.20.Z – Działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych; · 73.11.Z – Działalność agencji reklamowych; · 74.20.Z – Działalność fotograficzna; · 77.21.Z – Wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego; · 79.11.A – Działalność agentów turystycznych; · 79.12.Z – Działalność organizatorów turystyki; · 79.11.B – Działalność pośredników turystycznych; · 79.90.A – Działalność pilotów wycieczek i przewodników turystycznych; · 79.90.B – Działalność w zakresie informacji turystycznej; · 79.90.C – Pozostała działalność usługowa w zakresie rezerwacji, gdzie indziej niesklasyfikowana; · 82.30.Z – Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów; · 85.51.Z – Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych; · 85.52.Z – Pozaszkolne formy edukacji artystycznej; · 85.59.A – Nauka języków obcych; · 85.59.B – Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane; · 86.90.A – Działalność fizjoterapeutyczna; · 86.90.D – Działalność paramedyczna; · 90.01.Z – Działalność związana z wystawianiem przedstawień artystycznych- zespół muzyczny; · 90.02.Z – Działalność wspomagająca wystawianie przedstawień artystycznych; · 90.04.Z – Działalność obiektów kulturalnych; · 91.02.Z – Działalność muzeów; · 93.11.Z – Działalność obiektów sportowych; · 93.12.Z – Działalność klubów sportowych; · 93.13.Z – Działalność obiektów służących poprawie kondycji fizycznej; · 93.19.Z – Pozostała działalność związana ze sportem; · 93.21.Z – Działalność wesołych miasteczek i parków rozrywki; · 93.29.A – Działalność pokojów zagadek, domów strachu, miejsc do tańczenia i w zakresie innych form rozrywki lub rekreacji organizowanych w pomieszczeniach lub w innych miejscach o zamkniętej przestrzeni; · 93.29.B – Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna, gdzie indziej niesklasyfikowana; · 93.29.Z – Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna; · 96.01.Z – Pranie i czyszczenie wyrobów włókienniczych i futrzarskich; · 96.04.Z – Działalność usługowa związana z poprawą kondycji fizycznej. |
Maksymalną kwotą o jaką może wnioskować przedsiębiorca jest uzależniona od jego statusu tzn. czy jest mikrofirmą, małym lub średnim przedsiębiorcą lub dużą firmą. W zależności od statusu są odmienne zasady i kwoty. Prezentujemy je poniżej.
Na podstawie doświadczeń wynikających z bieżącej obsług i subwencji PFR w ramach TARCZY 1.0 przedstawiamy naszym Klientom rozbudowaną i szczegółową listę wydatków które można bezpiecznie finansować z subwencji oraz tych których finansowanie może skutkować koniecznością jej zwrotu.
Do tej pory z Tarczy Finansowej PFR 1.0 skorzystało blisko 350 tys. przedsiębiorstw, do których łącznie trafiło ponad 60 mld zł. Dzięki tym środkom ochroniono około 3,2 mln miejsc pracy. Szacuje się, że środki z Tarczy Finansowej 1.0 pozwoliły firmom, które z niej skorzystały na zachowanie buforu płynności finansowej na około 6-9 miesięcy. Co najważniejsze, pomoc była błyskawicznie wypłacana – środki od momentu prawidłowo wypełnionego wniosku trafiały na konta firm średnio w ciągu 2 dni.
PFR planuje przeznaczyć na subwencje dla mikro firm z Tarczy 2.0 ok. 3 miliardy złotych.
Kwota subwencji dla mikrofirm to iloczyn liczby zatrudnionych na 30 września 2020 r. oraz kwoty bazowej subwencji. Wysokość tej kwoty zależy od poziomu spadku przychodów w okresie IV-XII lub X-XII 2020 r. w stosunku do analogicznego okresu w 2019 r.
Maksymalna kwota finansowania przy skorzystaniu przez przedsiębiorcę z obu Tarcz Finansowych nie może być wyższa niż 72 tys. zł na jednego pracownika.
Subwencja finansowa jest w całości bezzwrotna pod warunkiem łącznego spełnienia poniższych warunków:
Jeśli zatrudniałeś na dzień 30.09.2020 – 3 pracowników (nie wliczając Ciebie) i spadek przychodów za okres od kwietnia do grudnia 2020 w stosunku do okresu od kwietnia do grudnia 2019 wyniósł 55% wówczas przysługuje ci pomoc Państwa w wysokości 54 000 złotych, z tego 100% będzie mogło być umorzone jeśli prawidłowo rozliczysz się z tej subwencji.
Jeśli zatrudniałeś na dzień 30.09.2020 – 5 pracowników (nie wliczając Ciebie) i spadek przychodów za okres od października do grudnia 2020 w stosunku do okresu od października do grudnia 2019 wyniósł 72% wówczas przysługuje ci pomoc Państwa w wysokości 180 000 złotych, z tego 100% będzie mogło być umorzone jeśli prawidłowo rozliczysz się z tej subwencji.
Jeśli zatrudniałeś na dzień 30.09.2020 – 9 pracowników (nie wliczając Ciebie) i spadek przychodów za okres od stycznia do grudnia 2020 w stosunku do okresu od stycznia do grudnia 2019 wyniósł 61% wówczas przysługuje ci pomoc Państwa w wysokości 324 000 złotych, z tego 100% będzie mogło być umorzone jeśli prawidłowo rozliczysz się z tej subwencji.
Przykłady mają charakter wyłącznie poglądowy, gdyż do czasu notyfikacji Komisji Europejskiej założenia programu mogą ulegać modyfikacjom.
PFR planuje przeznaczyć na subwencje dla mikro firm z Tarczy 2.0 ok. 7 miliardów złotych .
O wsparcie z Tarczy PFR 2.0 mogą ubiegać się firmy, które w okresie IV-XII lub X-XII 2020 r. odnotowały spadek obrotów o min 30% w stosunku do analogicznego okresu w 2019 r. w związku z COVID-19.
Kwota subwencji dla MSP jest sumą:
Kwota subwencji dla MŚP pokrywa 70% straty brutto beneficjenta za okres listopad 2020 – kwiecień 2021 r.:
Subwencja finansowa jest bezzwrotna pod warunkiem łącznego spełnienia poniższych warunków:
Jeśli Państwa firma zatrudniała na dzień 30.09.2020 – 50 pracowników (nie wliczając właścicieli) a prognozowana półroczna (w okresie XI 2020 – IV 2021) strata brutto z wyłączeniem rezerw na aktywa wyniesie 1 mln zł natomiast wsparcie otrzymane z innych źródeł w związku z covid-19 wyniesie 200.000 zł. Wówczas należna subwencja z PFR stanowiąca do 70% kwoty straty brutto z uwzględnieniem innej otrzymanej pomocy – wyniesie 560.000 zł.
Jeśli Państwa firma zatrudniała na dzień 30.09.2020 – 11 pracowników (nie wliczając właścicieli) a prognozowana półroczna (w okresie XI 2020 – IV 2021) strata brutto z wyłączeniem rezerw na aktywa wyniesie 2.500.000 zł natomiast wsparcie otrzymane z innych źródeł w związku z covid-19 wyniesie 200.000 zł. Wówczas należna subwencja z PFR stanowiąca do 70% kwoty straty brutto z uwzględnieniem innej otrzymanej pomocy – wyniesie 792.000 zł, ponieważ subwencja nie może przekroczyć iloczynu liczby pracowników i 72.000 zł.
Jeśli Państwa firma zatrudniała na dzień 30.09.2020 – 195 pracowników (nie wliczając właścicieli) a prognozowana półroczna (w okresie XI 2020 – IV 2021) strata brutto z wyłączeniem rezerw na aktywa wyniesie 6.000.000 zł natomiast wsparcie otrzymane z innych źródeł w związku z covid-19 wyniesie 2.000.000 zł. Wówczas należna subwencja z PFR stanowiąca do 70% kwoty straty brutto z uwzględnieniem innej otrzymanej pomocy – wyniesie ok 1.500.000 zł (a nie 2.800.000 zł), ponieważ subwencja nie może przekroczyć limitu pomocy publicznej udzielanej w związku z COVID-19 wynoszącego obecnie 800.000 euro (ok. 3.500.000 zł).
Przykłady mają charakter wyłącznie poglądowy, gdyż do czasu notyfikacji Komisji Europejskiej założenia programu mogą ulegać modyfikacjom.
Zmiany w formule na podstawie dotychczasowych doświadczeń z realizacji programu Tarczy 1.0:
Oferujemy kompleksową pomoc w zakresie uzyskania wsparcia finansowego i subwencji z tego programu w tym:
Pani Anna zajmuje się handlem odzieżą, ma swoje stoisko na lokalnym targu. Prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą (i zatrudnia 1 osobę), nieprzerwanie od lutego 2019 roku. Przeważającym kodem PKD jej działalności jest kod 47.82.Z. Jej przychody w miesiącach kluczowych dla tej formy wsparcia są następujące:
Kwiecień – grudzień 2019 – 168.000 zł
kwiecień – grudzień 2020 – 126.000 zł
Październik – grudzień 2020 – 11.000 zł
Październik – grudzień 2019 – 42.000 zł
Spadek przychodów w okresie kwiecień-grudzień 2020 roku w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku wynosi 25%. Na tym etapie, Pani Anna nie kwalifikuje się jeszcze do uzyskania wsparcia. Jednakże, porównując przychód z IV kwartału 2020 roku do tego samego okresu w 2019, uzyskany spadek przychodu wynosi 74%, co jak najbardziej kwalifikuje Panią Annę do uzyskania bezzwrotnej subwencji.
Pan Tomasz prowadzi restaurację, pod przeważającym kodem PKD 56.10.A.. Jego przychody w ostatnich miesiącach znacznie spadły, ledwie starczając na pokrycie kosztów stałych. Pan Tomasz zdecydował się na zawieszenie działalności do końca 2020 r. Niestety, pomimo, że sytuacja Pana Tomasza jest bardzo trudna, nie kwalifikuje się on do uzyskania wsparcia w tym programie, ponieważ nie spełni on warunku aktywnego prowadzenia działalności na dzień 31 grudnia 2020 roku. W takim wypadku, możemy zaproponować Panu Tomaszowi inne formy wsparcia.
Pan Marcin prowadzi wspólnie z małżonką niewielki pensjonat w górach. Ich firma działa nieprzerwanie od 2015 roku, zatrudnia trzech pracowników. Przeważający kod PKD działalności to 55.20.Z. Przychody w ostatnich miesiącach 2020 były niższe od tych z analogicznego okresu o 70%.
Jak najbardziej Pan Marcin może ubiegać się o subwencję w kwocie 108.000 zł.
Niestety nie. Bezzwrotna subwencja dotyczy jedynie działalności gospodarczych, które były prowadzone na dzień 30 września 2020 roku i spełniają dodatkowe kryteria m.in. dotyczące zatrudniania minimum 1 osoby oprócz właściciela. Przepisy w tym zakresie nie dotyczą zleceniobiorców, ani podwykonawców. Zapraszamy do kontaktu z nami podpowiemy Pani inne możliwe rozwiązania.
Na tą chwilę musimy odpowiedzieć, że niestety nie. Warunkiem otrzymania subwencji w ramach Tarczy 2.0 jest porównanie przychodów z okresu października-grudnia 2020 lub z całego roku 2020 do przychodów z analogicznego okresu roku 2019. Stąd, z pomocy tej nie skorzystają przedsiębiorcy, którzy w roku 2019 nie prowadzili działalności gospodarczej. Zapraszamy do kontaktu z nami podpowiemy Panu inne możliwe rozwiązania na poprawę płynności.
Niestety nie. Subwencja może być udzielona tylko tym przedsiębiorcom, którzy na dzień 30 września 2020 roku aktywnie prowadzili swoją działalność gospodarczą. W związku z niespełnieniem tego kryterium, subwencja nie może być udzielona przedsiębiorcy, który dokonał zawieszenia działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień 30 września 2020 roku.
Tak. Mikropożyczka (Tarcza Antykryzysowa 2.0) oraz bezzwrotna subwencja (Tarcza Finansowa 2.0) to odrębne świadczenia, dedykowane innym świadczeniobiorcom, spełniającym odmienne kryteria. Regulacje prawne dotyczące obu tych form pomocy także są różne. Oznacza to, że uzyskanie mikropożyczki w wysokości 5000 zł wiosną / latem 2020 roku w ramach Tarczy Antykryzysowej 2.0, nie koliduje z prawem do ubiegania się o bezzwrotną subwencję w ramach Tarczy 6.0. Zapraszamy do kontaktu z nami poprowadzimy Państwa przez cały proces.
Tak. Jeśli mają Państwo spadek przychód minimum 30% w roku 2020 w stosunku do 2019 (lub porównując dane za IV kwartał w tych latach), zatrudniają Państwo co najmniej 1 osobę i nie zawieszali Państwo działalności oraz posiadają Państwo przeważająca działalność w kodach PKD wymienianych w Programie Tarczy 2.0 . Jeśli utrzymali Państwo zatrudnienie i mają Państwo spadek ponad 60% również przysługiwać Państwu będzie kwota 324.000 zł. Zapraszamy do kontaktu z nami poprowadzimy Państwa przez cały proces w przypadku tej subwencji i podpowiemy na jakie ważne sprawy należy zwrócić uwagę w przypadku wcześniej uzyskanej pomocy, aby ją prawidłowo rozliczyć i umorzyć.
Jako doświadczeni doradcy, nie rekomendujemy naszym Klientom takiego rodzaju działań. Według naszych informacji PFR (i inne upoważnione służby) będą badać, czy PKD nie zostało zmienione na potrzeby wniosku o pomoc, aby nie doszło do nadużyć w tym zakresie. Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii do tarczy antykryzysowej wydało w tej sprawie jasny komunikat: analizując wniosek organ sprawdza czy PKD przedsiębiorcy było przeważającą działalnością również w 2019 roku. Ponadto sprawdzana może być struktura przychodów i jeśli te uzyskiwane w 2020 są z branży o kodach PKD innych niż dopuszczane w programie – skutkowało by to złożeniem nie prawdziwych oświadczeń na etapie wnioskowania. Stąd przedsiębiorstwa, które zmienią kod PKD tuż przed złożeniem wniosku o bezzwrotną subwencję, nawet jeśli ją otrzymają będą musiały ją zwrócić. Podobnie pomoc nie przysługiwać będzie firmom , które nie uzyskują przeważających przychodów w branżach objętych wsparciem.
Wnioskowanie o bezzwrotną subwencję odbywać się będzie wyłącznie elektronicznie. Doskonale rozumiemy, że dla wielu naszych Klientów może być to problematyczne. Nie każdy potrafi, lubi czy chce korzystać z tego typu rozwiązań technologicznych. Mamy duże pokłady cierpliwości, chęci i zrozumienia, aby móc przeprowadzić naszych Klientów przez ten proces. Złożenie wniosku zajmie 10 min, a podczas jego wypełniania, możesz liczyć na rozmowę telefoniczną z naszym doradcą, czy nawet połączenie się za pomocą narzędzi audiowizualnych, które pozwolą na podgląd Twojego ekranu. Brzmi skomplikowanie? Nic bardziej mylnego! Zrobimy wszystko, aby proces ten był szybki, jasny, bezpieczny, skuteczny i bezstresowy.
Co najważniejsze zrobimy to z poszanowaniem wszelkich reguł i zgodnie z przepisami PFR. Doświadczenia wielu przedsiębiorców z pierwszej edycji subwencji PFR są niestety często takie, że pomimo samego procesu wnioskowania (poprzez bankowość elektroniczną) , który nie był dla nich skomplikowany technicznie to jednak z czasem okazywało się, iż tym etapie popełnili nieodwracane błędy np. źle kwalifikując status swojego przedsiębiorstwa lub wybierając niekorzystną dla siebie opcję porwania okresów przez co uzyskali mniejszą subwencję od możliwej. Bardzo często muszą zwrócić ją w całości z uwagi na podanie de facto niezgodnych ze stanem faktycznym danych.
Oczywiście, że nie! Bardzo często spotykamy się z takimi opiniami. To Ty jesteś odpowiedzialny za swoje przedsiębiorstwo i do Ciebie należy decyzja z jakich świadczeń, kiedy i w jakiej formie chcesz korzystać. Bardzo szanujemy pracę dobrych księgowych, co nie zmienia faktu, że zazwyczaj są one bardzo zajęte. Niejednokrotnie, to właśnie księgowe kierują do nas swoich Klientów, wprost przyznając, że nie mają czasu lub umiejętności, aby procesować Klienta w danej sprawie. Bez żadnego problemu możemy złożyć wniosek o subwencję PFR bez angażowania Twojego biura rachunkowego.