1 399,00zł + VAT
- Szkolenie „ Optymalizacja kosztów PFRON” – z p.Karolem Kostrzewą- coachem, trenerem, doradcą biznesowym oraz zawodowym, autorem wielu publikacji naukowych dotyczących niepełnosprawności w kontekście rynku pracy
- Dedykowane w szczególności firmom, które zatrudniają powyżej 25 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy i nie osiągają wskaźnika 6% w zatrudnieniu pracownikó1) z niepełnosprawnością i są płatnikami na PFORN
- Długość: 2 dni (2x8h);
- W cenie materiały szkoleniowe;
- Imienne certyfikaty dla każdego uczestnika po zakończeniu szkolenia;
- Szkolenie realizowane stacjonarnie.
Cena netto: od 1399 zł netto + VAT/os.
Powyższa kalkulacja powstała przy założeniu grupy min. 10 osobowej w formule stacjonarnej.
W przypadku mniejszej liczby uczestników (min. 5) ceny każdorazowo ustalane są indywidualnie.
W celu skomponowania indywidualnej oferty dopasowanej do Państwa potrzeb prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta na podane numery telefonów lub poprzez wiadomość e-mail na adres: biuro@doradcy365.pl
Opis
Optymalizacja kosztów PFRON
Kilka słów o PFRON
Zgodnie z art. 21 Ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Pracodawca zatrudniający co najmniej 25 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy jest obowiązany, dokonywać miesięcznych wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w wysokości kwoty stanowiącej iloczyn 40,65% przeciętnego wynagrodzenia i liczby pracowników odpowiadającej różnicy między zatrudnieniem zapewniającym osiągnięcie wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych w wysokości 6%, a rzeczywistym zatrudnieniem osób niepełnosprawnych.
KRYTERIA WPŁATY NA PFRON:
- Wielkości zatrudnienia ogółem w oparciu o umowę o pracę, powołania, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę
- Liczby zatrudnionych pracowników posiadających orzeczenie o stopniu niepełnosprawności
- Wysokości przeciętnego wynagrodzenia, które co kwartał ulega zmianie
- Wskaźnika przeliczeniowego, ustalonego na stałym poziomie przez PFRON 40,65% przeciętnego wynagrodzenia, ustalonego przez GUS
- Ewentualnych ulg od wpłat, z których można korzystać maksymalnie do 50% wyliczonej kary
ZWOLNIENI Z WPŁAT:
Z wpłat na PFRON zwolnione są następujące jednostki:
- publiczna lub niepubliczna jednostka organizacyjna niedziałająca w celu osiągnięcia zysku, której wyłącznym przedmiotem prowadzonej
- działalności jest rehabilitacja społeczna i lecznicza, edukacja osób niepełnosprawnych lub opieka nad osobami niepełnosprawnymi,
- zakłady opiekuńczo-lecznicze
- hospicja
- domy pomocy społecznej
- placówki dyplomatyczne, urząd konsularny lub przedstawicielstwo i misje zagraniczne
Wielkości wpłat na PFRON w zależności od wielkości zatrudnienia
Zgodnie ze strategią działań rządu na rzecz osób z niepełnosprawnościami 2030, zmianie ulegnie przepis dotyczący wielkości przedsiębiorstwa, które będzie zobowiązane do zatrudnienia osób z niepełnosprawnością spadnie do 10 pracowników.
Do kalkulacji przyjęto przeciętne wynagrodzenie ogłoszone przez GUS 10.11.2022 dotyczące przeciętnego wynagrodzenia w II kwartale 2022
Cel szkolenia
- podniesienie świadomości pracodawców do tego iż nie muszą być płatnikiem na pfron
- pdoniesienie wiedzy i umiejętności w zakresie prawa pracy i zatrudniania osób z niepełnosprawnością
- zdobycie praktycznej wiedzy, która pomoże obniżyć koszty prowadzenia działalności
Dla kogo ?
Szkolenie jest dedykowane firmom, które zatrudniają powyżej 25 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy i nie osiągają wskaźnika 6% w zatrudnieniu pracowników z niepełnosprawnością i są płatnikami na PFORN.
Co zyskasz:
- Aktualną i praktyczną wiedzę w zakresie zatrudniania osób z niepełnosprawnością w oparciu o bowiązujące przepisy prawa,
- Poznasz wszelkie przywileje i korzyści z tytułu zatrudniania pracownika z niepełnospranwością,
- Dowiesz się w jaki sposób obniżyć wpłaty na PFRON,
- Dowiesz się czy i kiedy możesz starać się o dofinansowanie do wynagrodzenia pracownka z niepełnosprawnością,
- Poznasz bariery, potrzeby i oczekiwania osób z niepełnosprawnościami w kontekście zatrudnienia,
- Fakty i mity w zakresie konieczności adaptacji / dostosowania stanowiska pracy.
Przebieg procesu optymalizacji kosztów PFRON
- Audyt kadrowo-płacowy firmy
Weryfikacja wraz z działem księgowości poprawności wyliczenia stanu zatrudnienia z uwzględnieniem wyjątków, które często są pomijane - Przygotowanie i przedstawienie kilku alternatywnych rozwiązań
Przygotowanie trzech wariantów współpracy: ekonomiczny, ekonomiczno-kompetencyjny oraz kompetencyjny - Pomoc w przeprowadzeniu procesu rekrutacji pracowników z niepełnosprawnością
Przeprowadzenie kompleksowego procesu rekrutacyjnego i dostarczenie 3 kandydatów zgodnie z preferencjami firmy i wybranym wariantem - Pomoc w zakresie osiągnięcia wskaźnika 6%
Opracowanie i wdrożenie strategii mającej na celu zniwelowanie wpłat na PERON do 0zł. - Pomoc w obsłudze dokumentów
Wsparcie działu kadr i księgowości poprzez doradztwo i konsultację - Szkolenia dla pracowników firmy
Szkolenie dla pełnosprawnych pracowników w zakresie komunikacji, współpracy i zasad Savoir-vivre w kontaktach z osobą z niepełnosprawnością - Dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników z niepełnosprawnością
Przygotowanie i wdrożenie strategi, która ma pozwolić obniżyć koszta zatrudnienia
Program szkolenia
Wprowadzenie
1.1.Przedstawienie się Trenera i grupy
1.2.Cele szkolenia
1.3.Kontrakt szkoleniowy
1.4.Analiza potrzeb uczestników
2.Wprowadzenie do zagadnień niepełnospranwości
2.1.Definicja niepełnosprawności
2.2.Modele niepełnosprawności
2.3.Powiatowe i Miejskie Zespoły ds. orzekania o niepełnospranwości
2.4.Stopnie i rodzaje niepełnosprawności
2.5.Zakład Ubezpieczeń Społecznych
3.Prawo Pracy / Kodeks Pracy
3.1.Prawa i obowiązki osoby z niepełnosprawnością
3.2.Prawa, przywileje i obowiązki pracodawcy
3.3.Umowa o pracę i inne dokumenty pracownicze
4.Ustawa o rehabilitacji zawodowej, społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych – najważniejsze zmiany w 2023
5.Dostępny proces rekrutacji i zatrudnienia
5.1.Zasady języka włączającego
5.2.Podstawowe zasady tworzenia dostępnych dokumentów.
5.3.Wskazówki dotyczące ogłoszeń o pracę
6.Rozliczenia z PFRON
6.1.Przedsiębiorca zatrudniający powyżej 25 pracowników
6.2.Definicja wskaźnika 6%
6.3.Efekt zachęty
6.4.Mechanizm obliczania wpłat na PFRON
6.5.Zatrudnienie netto / brutto
7.Sprawozdawczość PFRON
8.Zakłady pracy chronionej – ciekawostki
Prowadzący
Pan Karol
Coach, trener, doradca biznesowy oraz zawodowy, autor wielu publikacji naukowych dotyczących niepełnosprawności w kontekście rynku pracy. Obecnie Prezes My Business Academy Sp. z o.o. oraz Kierownik ds. Personalnych w Spółdzielni Socjalnej B2B.
Od wielu lat żyje i zarządza własną niepełnosprawnością. Swoim przykładem inspiruje i motywuje innych do ciężkiej pracy. A także doskonale wie jak przygotować przyszłego pracodawcę na zatrudnienie osób z niepełnosprawnością. Od lat zajmuje się optymalizacją kosztów pod kątem wpłat na PFRON. Zaufało mu wiele firm, które z powodzeniem przeszły przez proces optymalizacji, a tym samym przestały płacić kary na PFRON. Zawodowo i naukowo związany z tematyką aktywizacji zawodowej i społecznej osób z niepełnosprawnościami i grup defaworyzowanych. Specjalizuje się w doradztwie biznesowym dla firm w zakresie zatrudniania osób z niepełnosprawnością. Trener z wieloletnim doświadczeniem w zakresie szkoleń dedykowanych dla osób z niepełnosprawnością i/lub dla osób pracujących z osobami z niepełnosprawnościami.
Wykształcenie:
10.2016 – obecnie – Studia doktoranckie na wydziale ekonomicznym Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Kierunek: Nauki o Zarzadzaniu
10.2015 – 06.2016 – Studia Podyplomowe, Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie: Coaching Profesjonalny – metody i praktyka, program akredytowany przez Izbę Coachingu w Polsce
10.2014 – 06.2015 – Studia Podyplomowe, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie: Doradztwo Zawodowe, Kierowanie rozwojem i Coaching
10.2009 – 07.2014 – Studia I i II stopnia, Uniwersytet Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Ekonomiczny, Kierunek: Zarządzanie, Specjalność: Zarządzanie Przedsiębiorstwem i Organizacjami Publicznymi
Doświadczenie zawodowe
2021-2024 Członek Miejskiej Rady Rynku Pracy przy Miejskim Urzędzie Pracy w Lublinie – 4 letnia kadencja
01.2022 – 10.2022 My Business Academy Sp. z o.o. Prezes Zarządu
- Opracowanie i wdrożenie strategii działania i kierunku w rozwoju firmy.
- Zarządzanie podległym personelem
- Reprezentowanie spółki na zewnątrz
- Aktywne pozyskiwanie klient w i partner w biznesowych
- Wyznaczanie cel w, monitorowanie i ocena wyników.
- Od września 2021 do końca roku Kierownik ds. Personalnych, a później Prezes.
10.2019 – 09.2022 Spółdzielnia Socjalna B2B, Menadżer / Kierownik ds. Personalnych
- Zarządzanie praca podległego zespołu (6 osób)
- Zarządzanie procesami Human Resources oraz Public Relations
- Współpraca z Lubelskim Forum Pracodawców oraz Business Center
- Club w zakresie organizacji szkoleń dla przedsiębiorców
- Wsparcie w pozyskiwaniu środków na utworzenie przedsiębiorstw społ.
- Realizacja usług z zakresu doradztwa biznesowego, zawodowego i coachingu
01.2014 – 02.2020 Targi Lublin, Wydział Marketingu i Public Relations, Specjalista ds. kontaktów ze zwiedzającymi
- Członek Zespołu w Projekcie Wschodnich Targ w Rehabilitacji2016 r.
- Koordynator Projektu Festiwal „Pełnoaktywni w Akcji” 2016 r.
- Pozyskiwanie, indeksowanie i zarządzanie bazami danych
- Koordynator działań telemarketingowych skierowanych do potencjalnych zwiedzających na poszczególne wydarzenia targowe
- Sporządzanie sprawozdań, raport w, analiz na potrzeby działu marketingu oraz prowadzenie okresowych badan rynku
obecnie
- właściciel firmy DRS Karol Kostrzewa
W ostatnich latach Pan Karol prowadził szkolenia i warsztaty dla takich jednostek jak:
Szkolenia z zakresu komunikacji, savoire-vivvre, projektowania uniwersalnego i tematy z tym związane to
- UMCS w Lublinie 70 godzin
- ANS Gniezno – 2 x 6 godzin
- UPH Siedlce – 6 godzin
Doradztwo biznesowe dla firm w zakresie zatrudniania osób z niepełnosprawnością i optymalizacji kosztów PFRON
- Wibro w Lubartowie
- PRD Lubartów SA w Lubartowie
- Komunalne Przedsiębiorstwo Robót Drogowych w Lublinie
- Przedsiębiorstwo Robót Specjalistycznych Wschód SA w Lublinie
- Komunalne Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostów Janów Lubelski
Szkolenia z zakresu komunikacji, obsługi i savoire-vivvre oraz dostępności
- Instytut ADN – Dostęp do wymiaru sprawiedliwości dla osób o szczególnych potrzebach – obecnie około 120 godzin
- Polski Instytut Rozwoju – Różni – Podróżni – podróżowanie bez barier – obecnie około 72
- Akademia Biznesu Michał Kozak – Standardy Komunikacji, obsługi i Savoire-vivvre w kontaktach z osobami o szczególnych potrzebach 192 godziny w 2022
- Lubhotel – Standardy Komunikacji, obsługi i Savoire-vivvre w kontaktach z osobami o szczególnych potrzebach 60 godzin
- Integracyjny Klub Aktywnej Rehabilitacji i Sportu IKAR Lublin – różne szkolenia – 320 godzin
- Fundacja Inicjatyw Menadżerskich – coaching i doradztwo biznesowe w 2020 – 900 godzin