fbpx
 

Wsparcie innowacji technologicznych

14 kwietnia 2023by Martyna Skulska

W dniach 23 marca – 31 maja 2023 r. odbędzie się pierwszy nabór wniosków o Kredyt na innowacje technologiczne przewidziany w programie Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) 2021-27.  Wnioski mogą składać małe i średnie przedsiębiorstwa. Przedmiotem kredytowania będą projekty polegające na wdrożeniu własnych innowacji technologicznych lub wdrożeniu innowacji nabywanych przez przedsiębiorców w ramach projektu. Dofinansowanie projektu odbywa się w formie „premii technologicznej”, którą otrzymuje się celem spłaty części kredytu zaciągniętego w banku komercyjnym. Instytucją Pośredniczącą jest Bank Gospodarstwa Krajowego.

Ile wynosi budżet programu?

Budżet programu to blisko 319/677.191 EUR

Ile wsparcia można uzyskać?

W ramach programu można uzyskać do 70% wsparcia. Wsparcie odbywa się za pośrednictwem tzw. „Premii technologicznej”, która otrzymywana jest w celu spłaty części kredytu zaciągniętego w banku komercyjnym.

Czy wymagany jest wkład własny?

Tak, należy posiadać wkład własny w wysokości minimum 30%.

Na co można przeznaczyć wsparcie?

Udzielone wsparcie można przeznaczyć m.in. na:

a) innowacje w zakresie prawa własności przemysłowej;

b) innowacje w zakresie wyników badań przemysłowych;

c) innowacje w zakresie wyniki prac rozwojowych;

d) innowacje związane z niepatentową wiedzą techniczną.

Warunkiem jest, by wdrażane przy pomocy wsparcia innowacje umożliwiał wytwarzanie nowych bądź znacząco ulepszonych, w stosunku do dotychczas wytwarzany na terytorium RP usług procesów czy towarów.

Co można zaliczyć do wydatków kwalifikowanych projektu?

Wydatki kwalifikowane to m.in.:

  • koszty uzyskania ochrony patentowej;
  • koszty związane z najmem, dzierżawą gruntów, budynków, budowli lub ich części;
  • zakup robót i materiałów budowlanych celem budowy, rozbudowy, adaptacji budynków, budowli lub ich części;
  • zakup wartości niematerialnych i prawnych;
  • zakup nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych;
  • zakup lub wytworzenie środków trwałych, w tym koszty transportu, montażu i uruchomienia.

Skorzystaj z naszej pomocy już dziś i uzyskaj wsparcie.

Masz więcej pytań? Zapraszamy do kontaktu

Nasi Klienci
Zaufali nam

logo lasy państwowe
logo uni przyr wroc
logo warszawa
lot crew
gmina smołdzino
logo miasto otwock
ford
logo rmf
bez tytułu
logo dp
logo trzebińskie centrum kultury
uw olsztyn
pup toruń
logo lp piła
nadleśnictwo krotoszyn
logo uni rol krak
vicotel
Dane naszej firmyDORADCY 365 Sp. z o.o.
53-135 Wrocław
ul. Januszowicka 5

Obsługujemy Klientów z całej Polski
Jesteśmy po toaby odciążyć Cię od biurokratycznych procedur
Bądż na bieżąco Zaobserwuj nas w mediach społecznościowych

Copyright DORADCY365