Cele kampanii reklamowych w Internecie?
Ich celem jest zazwyczaj generowanie sprzedaży. Kreacje reklamowe za pośrednictwem Google Ads lub Facebook Ads tych systemów można stworzyć stosunkowo szybko. Pozwalają one rozreklamować dany produkt czy usługę, a tym samym zyskać dostęp do szerszego grona klientów.
Rodzaje kampanii reklamowych w Internecie
-
Reklama graficzna
Reklama graficzna to rodzaj płatnej reklamy online, zazwyczaj wykorzystującej obrazy i tekst. Najpopularniejszymi formami reklam graficznych są banery, landing page’e i pop-upy. Ta forma różni się od innych reklam, ponieważ nie pojawiają się w wynikach wyszukiwania.
-
Marketing w wyszukiwarkach i optymalizacja- SEM i SEO
SEM i SEO to dwa rodzaje reklam online, które promują treści i zwiększają widoczność dzięki wyszukiwaniu.
SEM: to rodzaj marketingu internetowego związanego z badaniem, przesyłaniem i pozycjonowaniem strony internetowej w wyszukiwarkach w celu osiągnięcia maksymalnej widoczności i zwiększenia udziału płatnych i/lub bezpłatnych przekierowań ruchu z wyszukiwarek.
SEO: Aby uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, reklamodawcy stosują różne taktyki SEO, takie jak tworzenie linków, kierowanie na słowa kluczowe i opisy meta oraz tworzenie treści wysokiego poziomu, do których będą prowadzić inne witryny. Chociaż SEM jest strategią płatną, pozycjonowanie jako reklama w Internecie jest organiczne, co czyni go pożądanym rodzajem reklamy online.
-
Media społecznościowe
Nie ma wątpliwości, że reklama internetowa w mediach społecznościowych to stale rosnący rynek usług. Rok do roku ten segment produktów osiąga kolejne progi wzrostu. Na całym świecie istnieje ponad 1,65 miliarda aktywnych mobilnych kont sieci społecznościowych, do których każdego dnia dodaje się kolejne milion nowych aktywnych mobilnych użytkowników.
Reklama w Internecie, a dokładniej w mediach społecznościowych, może występować w formie organicznej (szeptanka, social listening) i płatnej. Umieszczanie płatnych reklam, promowanych postów lub sponsorowanych historii to popularny sposób na dotarcie do większej liczby odbiorców bez płacenia za pakiet.
-
Reklama natywna
Są to różne sugerowane „rzeczy” w Internecie, które możesz kliknąć. Np. inne polecane piosenki czy jakieś reklamy produktów, które również mogą Ci się spodobać.
Kampanie reklamowe Facebook Ads
Facebook Ads to system reklamowy, który umożliwia tworzenie i prowadzenie płatnych kampanii umiejscowionych na Facebooku, Instagramie, Messengerze oraz Audience Network Facebooka.
Mając konto reklamowe można bezpośrednio zarządzać materiałami reklamowymi, a także dobierać odpowiednie dla nich grupy odbiorców i wspomniane umiejscowienia. Dla każdej kampanii reklamowej na Facebooku można wybrać także cel, który ma ona realizować.
Kampanie reklamowe Instagram
Najważniejszą zasadą jaką trzeba kierować się przy kampanii na Instagramie jest aspekt wizualny. Cały serwis opiera się na udostępnianiu zdjęć i wideo, dlatego nie można wrzucać tam złych jakościowo, nieestetycznych lub po prostu nudnych zdjęć. Ważna jest także konsekwencja – treści publikowane na Instagramie muszą być spójne, najlepiej utrzymane w jednym klimacie. Treści muszą być kreatywne i angażujące – nasza aktywność musi zwrócić uwagę użytkowników, pobudzić ich do działania i wyróżnić się spośród setek tysięcy publikowanych dziennie zdjęć. Następnym, niezwykle pomocnym i przydatnym narzędziem są hashtagi.
Kampanie reklamowe Google Ads
Kampania Google Ads, to forma marketingu w wyszukiwarkach, która umożliwia wyświetlanie w wynikach wyszukiwania krótkich tekstów reklamowych, na podstawie wybranych przez reklamodawcę słów kluczowych i linkowanie tych reklam do wskazanych stron internetowych.
Grupa docelowa kampanii reklamowych w Internecie
Najczęściej grupę docelową opisuje się korzystając z danych społeczno-demograficznych, z których najważniejszymi są: wiek, płeć, wykształcenie, miejsce zamieszkania, dochód itp. Równie istotne są opisy psychograficzne, wyodrębnione na podstawie stylu życia, np. posiadacze kotów, osoby zainteresowane zdrowym stylem życia itd. W zależności od tego, jakie usługi preferujesz, w ten sposób dostosowujesz grupę docelową. Jeśli np. posiadasz salon samochodowy to bardziej prawdopodobną grupą docelową, która kupi samochód będą osoby w wieku 30+.
Optymalizacja kampanii reklamowych w Internecie
Optymalizacja jest jednym z najważniejszych czynników, pozwalających zwiększyć sprzedaż i popularność strony. Przeprowadzana uważnie i regularnie optymalizacja kampanii AdWords pozwoli naszej kampanii na rozwój, lepsze efekty, oszczędność środków, a nam na mniej stresów związanych z jej prowadzeniem.
Dlaczego należy optymalizować kampanie reklamowe w Internecie?
Optymalizacja kampanii AdWords to nic innego jak jej ulepszanie. Ma ona na celu przede wszystkim zminimalizować koszty ponoszone na reklamę i sprawić, by była bardziej efektywna.