fbpx
 

Aktualne możliwości wsparcia w ramach Tarcz Antykryzysowych- najczęściej zadawane pytania

1 czerwca 2021by Martyna Skulska

wywiad ze specjalistami  Doradcy365

  1. Jakie są aktualne możliwości wsparcia w ramach Tarcz Antykryzysowych?Aktualnie mamy możliwość skorzystać z aż kilku form wsparcia. Przyznanie każdej z pomocy wiąże się jednak ze spełnieniem  określonych zasad, na podstawie których przyznawane jest wsparcie.
    Aktualne możliwości, to:

    • pomoc w ramach Tarczy 9.0 (świadczenie postojowe nawet 5x, zwolnienie z opłacania składek ZUS za okres grudzień 2020 – kwiecień 2021, dotacja 5000,00 zł 4-5x, dofinansowanie wynagrodzeń pracowników z art. 15gga), ilość zależna od przeważającego kodu PKD,
    • dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników w ramach obniżonego wymiaru czasu pracy lub przestoju ekonomicznego (art. 15g – bez wymogu kodu PKD),
    • dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników nieobjętych przestojem ekonomicznym (art. 15gg – bez wymogu kodu PKD),
    • świadczenie postojowe z ZUS (pierwsze wnioski RSP-D, RSP-DK dla przedsiębiorcy prowadzącego działalność przed 1 kwietnia 2020 r., który nie posiada innego tytułu do ubezpieczeń społecznych, tj. opłaca składki na ubezpieczenia społeczne, a nie tylko składkę zdrowotną)
      Dla wniosków składanych do 10 czerwca br.:

      • mikropożyczka 5000,00 zł (art. 15zzd),
      • miesięczne dofinansowanie części kosztów dla samozatrudnionych (art. 15zzc),
      • miesięczne dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników oraz składek ZUS (art. 15zzb).
  2. Kto może się ubiegać o takie wsparcie?O wsparcie mogą ubiegać się wszyscy przedsiębiorcy, prowadzący działalność gospodarcza oraz osoby prawne, prowadzące działalność na terenie RP.
  3. W jakich branżach obowiązuje?Wsparcie w ramach tarczy możemy podzielić na 2 grupy: Pierwsza to taka w której pomoc przyznawana jest bez względu na branżę w które działa przedsiębiorca. Druga natomiast zakłada pomoc tylko branżą najbardziej dotkniętych pandemią, np: gastronomia, fitness, fotografia, hotelarstwo itd.
  1. Jakie korzyści dają nowe możliwości wsparcia w ramach Tarcz Antykryzysowych?Korzyści płynące z tarczy antykryzysowej to m.in.: zwolnienie z opłacania obligatoryjnych składek do urzędów, pomoc pieniężna na utrzymanie działalności gospodarczej, udzielenie środków na pokrycie wynagrodzeń dla pracowników.
  1. Jak złożyć wniosek?W przypadku każdego urzędu/podmiotu udzielającego pomocy, wniosek można złożyć przez internet. Cały proces obejmuje: założenie konta, wypełnienie wniosku i obowiązkowych załączników oraz potwierdzenie i wysłanie podpisem zaufanym do właściwego urzędu. Istnieje także możliwość złożenia wniosku osobiście (nie każdy podmiot respektuje takie składanie wniosków)  – w takim przypadku warto wejść na stronę danego urzędu i dowiedzieć się czy istnieje taka możliwość.
  2. Czy warto skorzystać z pomocy doradców w zakresie pozyskania wsparcia w ramach Tarcz Antykryzysowych?Zdecydowanie tak. Dotychczas pojawiło się wiele edycji pomocy. Kwalifikowanie się przedsiębiorcy do danego programu uzależnione jest od wielu czynników. Spadku przychodu, specyfiki działalności, dotychczas pozyskanych form wsparcia i spełnienia wielu dodatkowych wymogów. Osobie spoza branży ciężko jest znaleźć rozeznanie w nowopowstających ustawach i rozporządzeniach. Z naszego doświadczenia wynika, że Klienci, którzy zgłaszają się do nas tylko dla nabranie pewności, że nic więcej nie mogą już uzyskać w ramach Tarcz Antykryzysowych, są mile zaskakiwani przez naszych Ekspertów merytorycznych. Rzadko właściwie zdarzają się przypadki, kiedy rzeczywiście analiza sytuacji Klienta nie przynosi dla niego dodatkowych rozwiązań. Właśnie dlatego, aby ograniczyć ryzyko po stronie Klienta, diagnoza jego sytuacji jest u nas bezpłatna, ponieważ mamy przekonanie, że w większości przypadków, będziemy mogli jednak zaproponować Klientowi pozyskanie dodatkowego dofinansowania.
  3. Czy pomoc rządu obejmuje obniżkę czynszu?Ustawa obejmująca obniżenie czynszu za wynajem w galeriach handlowych, nie została jeszcze opublikowana w dzienniku ustaw. Po opublikowaniu tej ustawy w dzienniku – wejdzie w życie w terminie 21 dni.
  4. Do kiedy można ubiegać się o wsparcie w ramach Tarcz Antykryzysowych?W zależności od rodzaju wsparcia, istnieją różne terminy składania wniosków. Termin na złożenie dokumentów w ZUS, w celu przyznania wsparcia to : 3 miesiące od zniesienia stanu epidemii.
  1. Na jaką pomoc można liczyć? Ile można dostać?Otrzymane wsparcie zależy od spełnienia określonych warunków przez przedsiębiorcę. Branże najbardziej dotknięte pandemią mogą liczyć na naprawdę wysokie kwoty.
  2. Czy wsparcie w ramach Tarcz Antykryzysowych podlega zwrotowi?Środki wypłacone w ramach tarczy antykryzysowej są całkowicie bezzwrotne. Jeśli natomiast przedsiębiorca złamie postanowienia umowy – otrzymana kwota podlega zwrotowi.
ZOSTAW DANE KONTAKTOWE

Nasi doradcy wkrótce do Ciebie się odezwą

https://doradcy365.pl/wp-content/uploads/2021/02/smiling-woman-headset-presentation-something-min-scaled.jpg

Nasi Klienci
Zaufali nam

logo lasy państwowe
logo uni przyr wroc
logo warszawa
lot crew
gmina smołdzino
logo miasto otwock
ford
logo rmf
bez tytułu
logo dp
logo trzebińskie centrum kultury
uw olsztyn
pup toruń
logo lp piła
nadleśnictwo krotoszyn
logo uni rol krak
Właścicielem marki DORADCY365
jest CERES-HOLDING Sp. z o.o.
53-135 Wrocław
ul. Januszowicka 5

Obsługujemy Klientów z całej Polski
Jesteśmy po toaby odciążyć Cię od biurokratycznych procedur
Bądż na bieżąco Zaobserwuj nas w mediach społecznościowych

Copyright DORADCY365.