Robotyzacja polega na wykorzystaniu robotów do wykonywania procesów dotychczas realizowanych przez ludzi na nowoczesne rozwiązania, które nie wymagają pracy ludzkich rąk. Firma idąca z duchem czasu powinna brać pod uwagę aktualne – wysokie pod względem cyfryzacji, automatyzacji, szybkości i dostępności usługi – oczekiwania Klienta. Stąd w nowocześnie zarządzanych przedsiębiorstwach wdraża się robotyzację m.in. w takich obszarach jak:
Istotą robotyzacji procesów jest wykorzystanie sztucznej inteligencji i zautomatyzowanie narzędzi informatycznych w celu wspierania pracowników przedsiębiorstwa w ich codziennych zadaniach. Do niedawna robotyzacja była wykorzystywana głównie w dużych biznesach, jednak na obecnym etapie rozwoju technologicznego i postępującej digitalizacji programowalne roboty software’owe są dostępne niemalże dla każdej firmy. Wdrożenie takich udogodnień sprawia, że praca naszych pracowników jest bardziej efektywna, procesy realizowane są znacznie szybciej, posiadamy większą kontrolę i komfort bezpieczeństwa procesów, co znacznie wspomaga zarządzanie przedsiębiorstwem.
Digitalizacja przedsiębiorstw to proces, który obserwujemy od lat. Rynek konkurencji, a nawet trend cyfryzacji jednostek budżetowych, wymuszały niejako wprowadzanie zmian na przedsiębiorstwach, chcących zachować swoją atrakcyjność dla Klienta. Pandemia Covid-19 znacząco przyspieszyła te procesy.
Często obserwujemy jednak, że firmy zatrzymują się w połowie drogi, wdrażając tylko niektóre rozwiązania (które są niezbędne, bądź prawnie wymagane), a pomijając te, które wymagają zrezygnowania z „ręcznych”, wyuczonych ścieżek, na rzecz nowej logistyki pracy. Korzyści z wdrożenia szerokich rozwiązań automatyzacji procesów są niezliczone. Jeśli jednak firma postanawia w pełni wykorzystać potencjał technologiczny robotów – powinna przygotować się na rewolucję, czyli szeroko rozumianą robotyzację przedsiębiorstwa.
Dzięki świadczonym usługom z zakresu pozyskiwania dotacji i współpracy z najlepszymi ekspertami możemy również doradzić, z jakich dotacji mogą Państwo skorzystać, aby obniżyć koszty inwestycji i zająć się kompleksowym pozyskaniem środków.
Czy każdy może wdrożyć robotyzację w swojej firmie?
Zdaniem większości ekspertów, zdecydowanie tak. Naszym zdaniem – jest to nawet działanie niezwykle pożądane. Podczas podejmowania decyzji w kwestii robotyzacji przedsiębiorstwa – jej stopnia, złożoności, etapów, harmonogramu i budżetu – kluczowym jest rzetelna analiza specyfiki działalności i procesów w niej zachodzących. Dokładne określenie stanu faktycznego i stanu pożądanego, pozwala stworzyć indywidualną strategię robotyzacji organizacji, która w pełni odpowiadać będzie na potrzeby właścicieli i pracowników, zwiększy konkurencyjność firmy na rynku, usprawni procesy (pozwoli zaoszczędzić czas i pieniądze), a także ułatwi wykonywanie codziennych obowiązków.
Skorzystaj z naszych usług już dziś. Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Często spotykamy się z podobnymi pytaniami, szczególnie wśród mikro i małych przedsiębiorców. Wybierając odpowiedniego partnera, powinni Państwo mieć komfort wyboru najlepszych wśród wszystkich zaproponowanych rozwiązań, a także wgląd do kosztorysu prac, przed ich rozpoczęciem. Koszty wdrożeń nie są wysokie, co więcej inwestycja w takich przypadkach zwraca się zazwyczaj w ciągu 1 – 3 miesięcy.
Odpowiedź brzmi – zdecydowanie nie. Wokół transformacji cyfrowej narosły mity związane z wysokimi cenami wdrożenia procesów. W tym konkretnym przypadku, wdrożenie aplikacji z OCR do odczytywania faktur, to koszt od 1 000 zł. Prawdopodobne, że kwota ta zwróci się Klientowi już w kolejnym miesiącu użytkowania. Kompleksowe wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów, z różnymi poziomami akceptacji można przeprowadzić już za 4 000 zł.
Dużo zależy od wielkości przedsiębiorstwa oraz specyfiki jego funkcjonowania. Proste wdrożenia mogą trwać nawet 1 dzień.
RPA coraz częściej implementowane jest także w mniejszych firmach. Ceny wdrożeń robotów zaczynają się od 5000 zł i trwają zazwyczaj mniej niż tydzień. Licencja na roboty może być darmowa, a efekty płynące z ich zaimplementowania – niezliczone.
Prawo już dawno reguluje i zezwala na korzystanie z robotyzacji procesów i cyfrowych rozwiązań, np. faktury już od dłuższego czasu mogą być przechowywane wyłącznie w wersji cyfrowej, to samo dotyczy teczek osobowych. Takie rozwiązania pozwalają chociażby na dodatkowe oszczędności związane z powierzchnią archiwum.
W konsekwencji management miał poczucie braku kontroli nad procesem zarządzania i poszukiwał odpowiedzi.