0,00zł
W ramach usługi zajmiemy się przygotowaniem mapy drogowej transformacji przedsiębiorstwa w kierunku przemysłu 4.0. zgodnej z wymaganiami konkursu „Automatyzacja i robotyzacja w MŚP” programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027, obejmującej:
- Część wstępną/metrykalną;
- Część diagnostyczną;
- Część wdrożeniową.
Szczegółowe informacje nt. zawartości merytorycznej poszczególnych rozdziałów opracowania zawarliśmy w opisie usługi (poniżej).
A także:
- Udzielimy odpowiedzi na wszelkie pytania jakie pojawią się w odniesieniu do przygotowania mapy drogowej.
Cena za powyższą usługę w podstawowym wariancie wynosi 19.999 zł netto + VAT. Szczegółowe informacje dotyczące wariantów płatności prezentujemy poniżej.
Przed zakupem prosimy o kontakt telefoniczny lub emailowy z naszym biurem w celu potwierdzenia możliwości przyjęcia Państwa zlecenia do realizacji oraz określenia wariantu płatności.
Istnieje możliwość ustalenia warunków współpracy zakładających następujące warianty płatności:
- a) PRZEDPŁACONY (łączna cena 19.999 zł netto + VAT) – wariant domyślny, 100% przedpłata (tj. 19.999 zł netto + VAT) – w tym przypadku istnieje wysokie prawdopodobieństwo kwalifikowalności wydatków do refundacji z dotacji w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku. Usługa objęta gwarancją (opis poniżej).
- b) STANDARDOWY (łączna cena 19.999 zł + VAT) – zapłata 50% po złożeniu zamówienia (tj. 9.999 zł netto + VAT) oraz 50% (tj. 10.000 zł netto + VAT) po zgłoszeniu przez Wykonawcę opracowania dokumentu, w tym przypadku również istnieje wysokie prawdopodobieństwo kwalifikowalności wydatków do refundacji z dotacji w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku. Usługa objęta gwarancją (opis poniżej).
- c) CZĘŚCIOWO PŁATNY PO SUKCESIE (łączna cena 29.999 zł netto + VAT) – pierwsza rata 30% (tj. 8.99 zł netto + VAT) po podpisaniu umowy, druga rata 20% (tj. 6.000 zł netto + VAT) po opracowaniu dokumentu i trzecia rata 50% (tj. 15.000 zł netto + VAT) po przejściu całej procedury oceny wniosku i stwierdzeniu przez instytucje oceniającą, że plan nie zawiera błędów – takim stwierdzeniem nie budzącym wątpliwości może być oczywiście decyzja o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o dofinansowanie (sukces). W tym wariancie płatności obowiązuje dopłata +50% do ceny podstawowej. W tym przypadku nawet pomimo pozytywnego rozpatrzenia wniosku istnieje niestety umiarkowane ryzyko uznania wydatku za niekwalifikowany do refundacji z dotacji (ponieważ nie został on w całości opłacony przed złożeniem wniosku, choć regulamin nie wyłącza takiej możliwości, to z praktyki wiemy, że zdarzały się nieliczne przypadki sporów na etapie rozliczania projektu). Zatem w przypadku gdy instytucja nie zgodzi się na tą refundację to Klient finalnie finansować będzie koszt opracowania planu ze środków własnych. W tym wariancie refundacja jest mniej prawdopodobna niż w wariancie 1 i 2, ale bardziej prawdopodobna niż w wariancie 4. Jednocześnie zaletą tego wariantu jest fakt, iż w sytuacji negatywnego rozpatrzenia wniosku Klient nie będzie zobligowany do zapłaty trzeciej raty za opracowanie planu. Usługa objęta gwarancją (opis poniżej).
- d) PŁATNY DOPIERO PO SUKCESIE (łączna cena 48.499 zł netto + VAT) – zapłata 100% (t. 48.499 zł netto + VAT) płatne dopiero po sukcesie tj. po przejściu całej procedury oceny wniosku i stwierdzeniu przez instytucję oceniającą, że plan nie zawiera błędów – takim stwierdzeniem nie budzącym wątpliwości może być oczywiście decyzja o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o dofinansowanie (sukces). W tym wariancie płatności obowiązuje dopłata +142% do ceny podstawowej. W tym przypadku, nawet pomimo pozytywnego rozpatrzenia wniosku, istnieje niestety podwyższone ryzyko uznania wydatku za niekwalifikowany do refundacji z dotacji (ponieważ nie został on w ogóle opłacony przed złożeniem wniosku, choć regulamin nie wyłącza takiej możliwości, to z praktyki wiemy, że zdarzały się nieliczne przypadki sporów na etapie rozliczania projektu). Zatem w przypadku gdy instytucja nie zgodzi się na tą refundację, to Klient finalnie finansować będzie koszt opracowania planu ze środków własnych. W tym wariancie refundacja jest najmniej prawdopodobna spośród wszystkich 4 wariantów. Jednocześnie zaletą tego wariantu jest fakt, iż w sytuacji negatywnego rozpatrzenia wniosku Klient nie będzie zobligowany do zapłaty jakiejkolwiek płatności za opracowanie planu. Usługa objęta gwarancją (opis poniżej).
Poprzez SUKCES w przypadku tego programu rozumiana jest sytuacja pozytywnego rozpatrzenia wniosku o dofinansowanie tj. umieszczenie go na liście projektów rekomendowanych do dofinansowania lub, w przypadku braku publikacji takiej listy, otrzymania przez Klienta pisma z zaproszeniem do podpisania umowy o dofinansowanie zawierającego wykaz dokumentów do przedłożenia.
Gwarancja na wszelkie opracowania udzielana jest na okres 1 roku od dnia ich sporządzenia. W sytuacji, gdy przygotowany wniosek nie uzyska dofinansowania w ramach danego naboru wniosków, strony (Zamawiający i Wykonawca) dokonają weryfikacji zasadności modyfikacji jego zapisów, możliwości wyeliminowania przyczyn dla których nie uzyskał dofinansowania i będą dążyć do jego złożenia w kolejnym możliwym terminie naboru (lub winnym programie pomocowym), aż do osiągnięcia skutku w postaci przyznania dotacji na dany projekt – bez dodatkowych opłat na rzecz Wykonawcy.
- Opis
- Informacje dodatkowe
Opis
Zgodnie z regulaminem wyboru projektów naboru FEPW.01.02 minimalny zakres planu transformacji cyfrowej obejmuje:
I. Część wstępną/metrykalną:
Prezentacja Wykonawcy usług doradczych audytu oraz mapy drogowej transformacji w kierunku Przemysłu 4.0 obejmująca dane identyfikacyjne, przedmiot działalności – główne produkty/usługi, pozycja rynkowa, doświadczenie/kompetencje jego kluczowych ekspertów zaangażowanych w realizację usługi, termin realizacji działań doradczych w podziale na jego główne etapy.
II. Część diagnostyczną:
- Opis i uzasadnienie wyboru metodologii przeprowadzenia audytu technologicznego i oceny dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstwa.
- Syntetyczny opis wyników samooceny przedsiębiorstwa w zakresie gotowości przedsiębiorcy do wdrażania rozwiązań z zakresu Przemysłu 4.0. Zaleca się zastosowanie narzędzia „Ankieta samooceny – skan ADMA”. W przypadku zastosowania innych narzędzi/metodologii samooceny należy uzasadnić ich wybór, zgodnie z wymogami w pkt 1.
- Opis przebiegu i wyniku audytu technologicznego i oceny dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstwa, w zakresie gotowości przedsiębiorcy do wdrażania rozwiązań z zakresu Przemysłu 4.0 w tym:
- Identyfikacja i charakterystyka sposobu realizacji poszczególnych procesów biznesowych przedsiębiorstwa (w tym produkcyjnych, usługowych, administracyjno-zarządczych);
- Analiza pozycji konkurencyjnej opartej o podstawowe założenia z zakresu marketing mix (według koncepcji 4P sformułowanej przez Edmunda Jerome McCarthy’ego1 ) oraz analiza produktowa konkurencji;
- Analiza technologiczna procesów produkcyjnych, usługowych i administracyjno-zarządczych przedsiębiorstwa pod kątem możliwego zastosowania rozwiązań z zakresu automatyzacji i robotyzacji;
- Analiza technologiczna procesów produkcyjnych, usługowych i administracyjno-zarządczych przedsiębiorstwa w zakresie oddziaływania na środowisko;
- Analiza infrastruktury informatycznej i narzędzi informatycznych wykorzystywanych w przedsiębiorstwie, zwłaszcza w procesach produkcyjnych i okołoprodukcyjnych (w tym w zakresie integracji systemów, cyberbezpieczeństwa) pod kątem możliwości ich wykorzystania
do automatyzacji i robotyzacji procesów produkcyjnych, usługowych i administracyjno-zarządczych; - Analiza dojrzałości cyfrowej oferty produktowej przedsiębiorstwa oraz możliwości wykorzystania procesu automatyzacji i robotyzacji w celu dokonania/pogłębienia transformacji cyfrowej tej oferty;
- Charakterystyka modelu biznesowego, w szczególności analiza stosowania rozwiązań cyfrowych w relacjach z kluczowymi partnerami (np. podwykonawców, dystrybutorów, odbiorców końcowych) oraz możliwego wpływu automatyzacji lub robotyzacji na relacje z tymi partnerami;
- Analiza kompetencji cyfrowych kadr oraz struktury organizacyjnej i zarządzania, w szczególności pod kątem kompetencji niezbędnych do wdrożenia automatyzacji i robotyzacji procesów produkcyjnych, usługowych i administracyjno-zarządczych;
- Analiza kondycji finansowej przedsiębiorstwa;
- Analiza barier zewnętrznych i wewnętrznych rozwoju przedsiębiorstwa w zakresie wdrażania rozwiązań z zakresu Przemysłu 4.0, w szczególności automatyzacji i robotyzacji.
- Wnioski w postaci syntetycznej oceny dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstwa i potencjału do automatyzacji lub robotyzacji wszystkich procesów produkcyjnych i pozaprodukcyjnych realizowanych w przedsiębiorstwie.
III. Część wdrożeniową:
- Propozycja kompleksowego planu transformacji przedsiębiorstwa w kierunku przemysłu 4.0. Kompleksowość planu oznacza w szczególności pełne odniesienie do cech i aspektów przemysłu 4.0 określonych w definicji obowiązującej w działaniu. Główne tematy opisu:
- wizja użycia technologii Przemysłu 4.0 (w tym rozwiązań z dziedziny automatyki i robotyki) w celu zdobycia przewagi konkurencyjnej, w tym sposób osiągnięcia maksymalizacji korzyści płynących z ich zastosowania dla pracowników;
- wizja użycia środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych oraz innych praw własności intelektualnej, które powinny bezpośrednio wspierać wdrożenie procesu automatyzacji i robotyzacji;
- wizja stworzenia wymiany i bezpieczeństwa danych – cyfrowa integracja podmiotów na hali produkcyjnej oraz z łańcuchem zaopatrzeniowym, działem sprzedaży, inżynierami produktów, system bezpieczeństwa informacji i zarządzania zdarzeniami (Event management), cyfrowe możliwości optymalizacji produkcji z wykorzystaniem bieżących danych o procesach;
- w przypadku rekomendacji dotyczących cyfryzacji produktów, określenie sposobu kreowania wartości dla klienta, integracji z klientem, personalizacji, propozycji oferty usług jako wartości dodanej produktu, ewentualnie w zakresie design for manufacturing;
- wizja efektywnego łączenia zasobów ludzkich i technologicznych;
- wizja efektywnego zarządzania jakością procesów produkcyjnych i pozaprodukcyjnych;
- wizja tworzenia i utrzymywania sieci łączności z partnerami w łańcuchu dostaw.
- Zgodność z normami środowiskowymi, redukcja zużycia materiałów, energii, paliwa oraz innych mediów w procesach produkcyjnych, redukcja ilości odpadów (zarówno z procesu produkcji jak i samych produktów) oraz innych emisji, możliwości odzyskiwania materiałów i energii. Określenie strategii wdrożenia procesu automatyzacji lub robotyzacji i rozwoju przedsiębiorstwa w oparciu o te procesy tj. wskazanie:
- celu i oczekiwanego efektu realizacji ww. procesów;
- kosztów i korzyści z wdrożenia procesu automatyzacji lub robotyzacji, w tym zakresu zwiększenia efektywności;
- potencjalnych ryzyk, w szczególności związanych z finansowaniem procesu automatyzacji lub robotyzacji przez wnioskodawcę.
- Analiza i rekomendacja istniejących na rynku lub potencjalnych (nowych do opracowania) rozwiązań technologicznych z zakresu automatyzacji i robotyzacji możliwych do zastosowania w odniesieniu do poszczególnych procesów produkcyjnych i pozaprodukcyjnych w przedsiębiorstwie, w szczególności automatów i robotów, z uwzględnieniem zapotrzebowania przedsiębiorcy na roboty przemysłowe lub autonomiczne roboty usługowe.
- Analiza i rekomendacja wartości niematerialnych i prawnych w formie patentów, licencji, know-how oraz innych praw własności intelektualnej, które powinny bezpośrednio wspierać automatyzację lub robotyzację procesów produkcyjnych i pozaprodukcyjnych.
- Szczegółowe rekomendacje techniczne odnośnie przeprowadzenia inwestycji w zakresie automatyzacji lub robotyzacji procesu produkcji pod kątem przygotowania do realizacji projektu w ramach Działania FEPW 1.2 Automatyzacja i robotyzacja w MŚP, w tym wskazanie działań inwestycyjnych koniecznych dla automatyzacji lub robotyzacji co najmniej 1 z poniższych etapów procesu produkcyjnego:
- technologicznego (przekształcanie nakładów pracy i środków w produkty, w tym prace inżynieryjne i związane z nimi testy techniczne, analizy i certyfikacja jako wsparcie produkcji),
- magazynowania surowców wykorzystywanych w procesie technologicznym,
- transportu wewnętrznego, tj. zaopatrzenie linii produkcyjnej, odbiór produktów gotowych z produkcji,
- kontroli jakości wyprodukowanych produktów,
- pakowania.
- Rekomendacje działań towarzyszących, w tym w zakresie działań przygotowawczych (infrastrukturalnych, prawnych, organizacyjnych, etc.) i działań wdrożeniowych (takich jak np. niezbędne dla wdrożenia szkolenia załogi tj. kadr oraz osób zarządzających, niezbędne usługi doradcze na etapie wdrożenia, sposób instalacji maszyn, urządzeń i zastosowania technologii, w tym niezbędnego oprogramowania).
- Propozycja harmonogramu realizacji inwestycji z zakresu automatyzacji lub robotyzacji produkcji z kosztorysem oraz wskazaniem niezbędnych zasobów (finansowych, kadrowych, infrastrukturalnych) do ich wdrożenia.
- Oszacowania kosztów inwestycji i rekomendacje sposobu finansowania inwestycji (z uwzględnieniem możliwości uzyskania dofinansowania w Działaniu 1.2 FEPW).
Informacje dodatkowe
Wariant płatności | Wariant 1, Wariant 2, Wariant 3, Wariant 4 |
---|