Cyfrowa transformacja to wykorzystanie technologii do przekształcenia procesów dotychczas realizowanych analogowo na nowoczesne rozwiązania cyfrowe. Firma idąca z duchem czasu powinna brać pod uwagę aktualne – wysokie pod względem cyfryzacji, automatyzacji, szybkości i dostępności usługi – oczekiwania Klienta. Stąd w nowocześnie zarządzanych przedsiębiorstwach wdraża się cyfryzację m.in. w takich obszarach jak:
Istotą cyfryzacji tych procesów jest dostępność danych o kliencie, statusie projektów, dokumentów i innych istotnych informacji – w sposób szybki, łatwy, nieograniczony, w każdym momencie i bez względu na aktualne miejsce przebywania osoby wyszukującej. Wdrożenie takich udogodnień sprawia, że praca naszych pracowników jest bardziej efektywna, procesy realizowane są znacznie szybciej, posiadamy większą kontrolę i komfort bezpieczeństwa przepływu danych, co znacznie wspomaga zarządzanie przedsiębiorstwem.
Digitalizacja przedsiębiorstw to proces, który obserwujemy od lat. Rynek konkurencji, a nawet trend cyfryzacji jednostek budżetowych, wymuszały niejako wprowadzanie zmian na przedsiębiorstwach, chcących zachować swoją atrakcyjność dla Klienta. Pandemia Covid-19 znacząco przyspieszyła te procesy.
Często obserwujemy jednak, że firmy zatrzymują się w połowie drogi, wdrażając tylko niektóre rozwiązania (które są niezbędne, bądź prawnie wymagane), a pomijając te, które wymagają zrezygnowania z „ręcznych”, wyuczonych ścieżek, na rzecz nowej logistyki pracy. Korzyści z wdrożenia szerokich rozwiązań cyfryzacji są niezliczone. Jeśli jednak organizacja postanawia w pełni wykorzystać potencjał technologii cyfrowych – powinna przygotować się na rewolucję, czyli szeroko rozumianą cyfryzację przedsiębiorstwa.
• Oszczędności – budżetowe, ale także czasowe.
• Efektywniejsza obsługa Klienta – wpisywanie się w trendy rynkowe, tworząc wszelkie dostępne udogodnienia dla Klienta.
• Szybka dostępności niezbędnych dokumentów – w każdym czasie i z każdego miejsca na świecie.
• Większa kontrola nad firmą oraz procesami – dostępność danych i raportów za pomocą „jednego kliknięcia”.
W ramach wdrożeń przeprowadzamy szczegółową analizę danego procesu, projektujemy rozwiązania dopasowane indywidualnie do potrzeb Klienta oraz przeprowadzamy wieloetapowe wdrożenie.
W ramach wdrożenia szkolimy też poszczególnych użytkowników z nowych rozwiązań, a także wspieramy Klienta podczas zarządzania zmianą.
Strategia będzie mogła zostać wykorzystana w zakresie wnioskowania o dotacje na cyfryzacje, w procesie samodzielnego wdrażania zmian, a także podczas zbierania ofert na profesjonalną pomoc w zastosowaniu rozwiązań cyfryzacyjnych.
W ramach usługi sprawdzimy też jakie są aktualnie dostępne lub planowane dotacje, które pozwolą Ci na wdrożenie rozwiązań cyfrowych z wykorzystaniem funduszy europejskich.
U nas znajdziesz wszystko w zakresie cyfryzacji w jednym miejscu. Od pojedynczych e-konsultacji z ekspertami merytorycznymi, poprzez przygotowanie dla Ciebie strategii cyfryzacyjnej, aż do kompleksowego wdrożenia rozwiązań cyfrowych z trwającym wsparciem technicznym.
Mamy doświadczenie w projektowaniu oraz przeprowadzaniu wielu procesów transformacji cyfrowej naszych Klientów.
Znamy i wykorzystujemy trendy z polskiego i zagranicznego rynku cyfryzacji.
Wprowadzamy pionierskie rozwiązania i nie boimy się wychodzić ze strefy powszechnie przyjętych rozwiązań, jeśli tylko widzimy potencjał na zaproponowanie Klientowi jeszcze lepszych / tańszych / łatwiejszych rozwiązań.
W każdej ścieżce procesowej widzimy na szansę na oszczędność czasu, zaangażowania i pieniędzy. To od Klienta zależy które procesy będzie automatyzował, ale po naszej stronie leży inicjatywa i wskazanie nowoczesnych rozwiązań.
Nasza praca przynosi wymierne korzyści – nie tylko w kontekście standardu i jakości pracy pracowników, ale przede wszystkim w wymiarze policzalnym – finansowym.
Skorzystaj z naszych usług już dziś. Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Obszary, w których wdrożono rozwiązania z zakresu cyfryzacji:
Korzyści z wdrożenia rozwiązania to m. in.:
Obszary, w których wdrożono rozwiązania z zakresu cyfryzacji:
Korzyści z wdrożenia rozwiązania to m. in.:
Czy każdy może wdrożyć cyfryzację w swojej firmie?
Zdaniem większości ekspertów, zdecydowanie tak. Naszym zdaniem – jest to nawet działanie konieczne. Podczas podejmowania decyzji w kwestii cyfryzacji przedsiębiorstwa – jej stopnia, złożoności, etapów, harmonogramu i budżetu – kluczowym jest rzetelna analiza specyfiki działalności i procesów niej zachodzących. Dokładne określenie stanu faktycznego i stanu pożądanego, pozwala stworzyć indywidualną strategię cyfryzacji organizacji, która w pełni odpowiadać będzie na potrzeby właścicieli i pracowników, zwiększy konkurencyjność firmy na rynku, usprawni procesy (pozwoli zaoszczędzić), a także ułatwi na co dzień wykonywaną pracę.
Odpowiedź brzmi – zdecydowanie nie. Wokół transformacji cyfrowej narosły mity związane z wysokimi cenami wdrożenia procesów. W tym konkretnym przypadku, wdrożenie aplikacji z OCR do odczytywania faktur, to koszt od 1 000 zł. Prawdopodobne, że kwota ta zwróci się Klientowi już w kolejnym miesiącu użytkowania. Kompleksowe wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów, z różnymi poziomami akceptacji można przeprowadzić już za 4 000 zł.
Dużo zależy od wielkości przedsiębiorstwa oraz specyfiki jego funkcjonowania. Proste wdrożenia mogą trwać nawet 1 dzień.
Często spotykamy się z podobnymi pytaniami, szczególnie wśród mikro i małych przedsiębiorców. Wybierając odpowiedniego partnera, powinni Państwo mieć komfort wyboru najlepszych wśród wszystkich zaproponowanych rozwiązań, a także wgląd do kosztorysu prac, przed ich rozpoczęciem. Koszty wdrożeń nie są wysokie, co więcej inwestycja w takich przypadkach zwraca się zazwyczaj w ciągu 1 – 3 miesięcy.
Prawo już dawno reguluje i zezwala na korzystanie z cyfrowych rozwiązań, np. faktury już od dłuższego czasu mogą być przechowywane wyłącznie w wersji cyfrowej, to samo dotyczy teczek osobowych. Takie rozwiązania pozwalają chociażby na dodatkowe oszczędności związane z powierzchnią archiwum.
RPA coraz częściej implementowane jest także w mniejszych firmach. Ceny wdrożeń robotów zaczynają się od 5000 zł i trwają zazwyczaj mniej niż tydzień. Licencja na roboty może być darmowa, a efekty płynące z ich zaimplementowania – niezliczone.
W konsekwencji management miał poczucie braku kontroli nad procesem zarządzania i poszukiwał odpowiedzi.