fbpx
 

Kompleksowo wypełnimy za Ciebie Wniosek o aktualizację danych w BDO

Oferujemy kompleksową pomoc od A do Z w wypełnieniu wniosku online o aktualizację danych firmy w BDO.

Dlaczego aktualizacja może być potrzebna?

Z naszego doświadczenia wynika, iż wiele firm na przełomie 2019 i 2020 roku dokonywało rejestracji danych w BDO w pośpiechu i bez dostępu do specjalistycznej wiedzy i pomocy ze strony Urzędów Marszałkowskich czy doradców ds. ochrony środowiska. Powyżej powodowało, iż w wielu przypadkach wnioski rejestracyjne zawierają błędy które uniemożliwiają prawidłowe wypełnienie sprawozdawczości do BDO.

Inną przesłanką może być konieczność zamiany danych z uwagi na pojawienie się np. nowych miejsc prowadzenia działalności czy modyfikacje w działalność gospodarczej od czasu złożenia wniosku np. pojawienie się nowego rodzaju działalności czy nowego kodu odpadu.

Jeśli zachodzi potrzeba aktualizacji danych w  systemie BDO nasi eksperci przeanalizują jej zasadności i doradzą krok po kroku jak taką zmianę skutecznie przeprowadzić.

Ile to potrwa?

Jeśli sprawnie odpowiesz nam na nasze proste pytania, całą usługę wykonamy już po 5-7 dniach.

Gwarancja rzetelności

Wypełnianie wniosków rejestracyjnych czy aktualizacyjnych do BDO to nasza codzienność. Nie ma to dla nas tajemnic. Dajemy Ci 100% gwarancję, poprawności merytorycznej naszych usług.

Jak zacząć?

Skontaktuj się z nami – jak wolisz – telefonicznie lub emailowo. Podaj nam dane kontaktowe do Ciebie i Twojej firmy (nazwa, adres, NIP, województwo i nr telefonu) .  Dane kontaktowe  znajdziesz na dole strony.  Doradcy z Działu Obsługi Klienta wyślą Ci pisemną ofertę z zakresem naszej usługi, ceną oraz informacją o dalszej ścieżce postepowania. Czekamy zatem na kontakt z Twojej strony.

bt_bb_section_bottom_section_coverage_image
W skrócie

Mówimy prosto
o skomplikowanych sprawach

https://doradcy365.pl/wp-content/uploads/2020/10/abstract-office-desktop-min-scaled.jpg
Najprościej rzecz ujmując obowiązek rejestracji w BDO mają firmy, które
  • prowadzą działalność handlu hurtowego lub detalicznego, w której oferują torby na zakupy z tworzywa sztucznego
  • importują produkty lub towary (dotyczy to także pojazdów)
  • eksportują produkty lub towary
  • wytwarzają odpady
  • transportują odpady
  • zajmują się recyklingiem
  • wprowadzają opakowani lub produkty w opakowaniach (w tym firmy handlujące w internecie).
ZWRÓĆ SIĘ DO NAS

Jesteśmy po to, aby odciążyć Twoją firmę
od biurokratycznych procedur

Mamy wyspecjalizowaną drużynę, która weźmie na siebie przygotowanie odpowiedniej dokumentacji, załatwi formalności a Ty możesz skupić się na celach które chcesz zrealizować.
https://doradcy365.pl/wp-content/uploads/2019/04/img-faq-1.png

Podstawy
prawne

Jakie są rodzaje sprawozdań składanych do BDO i kto jest zobowiązany do ich składania w BDO?
Ustawa o odpadach Dz.U.2020.797

Art.  50.  [Wpis do rejestru na wniosek]

  1. Marszałek województwa dokonuje wpisu do rejestru na wniosek:

1) z zakresu ustawy z dnia 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1932, z 2019 r. poz. 1403 oraz z 2020 r. poz. 284):

  1. a) wprowadzających na terytorium kraju produkty,
  2. b) prowadzących odzysk lub recykling odpadów powstałych z produktów,
  3. c) organizacji odzysku,
  4. d) dokonujących eksportu oraz wewnątrzwspólnotowej dostawy odpadów powstałych z produktów w celu poddania ich odzyskowi lub recyklingowi;

2) z zakresu ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1610 oraz z 2020 r. poz. 284):

  1. a) wprowadzających pojazdy,
  2. b) prowadzących punkty zbierania pojazdów,
  3. c) prowadzących stacje demontażu,
  4. d) prowadzących strzępiarki;

3) z zakresu ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym:

  1. a) wprowadzających sprzęt lub autoryzowanych przedstawicieli;
  2. b) zbierających zużyty sprzęt,
  3. c) prowadzących zakład przetwarzania,
  4. d) organizacji odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
  5. e) prowadzących działalność w zakresie recyklingu,
  6. f) prowadzących działalność w zakresie innych niż recykling procesów odzysku;

4) z zakresu ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2019 r. poz. 521 i 1403 oraz z 2020 r. poz. 150 i 284):

  1. a) wprowadzających baterie lub akumulatory,
  2. b) prowadzących zakłady przetwarzania zużytych baterii lub zużytych akumulatorów,
  3. c) podmiotów pośredniczących;

5) z zakresu niniejszej ustawy:

  1. a) posiadaczy odpadów prowadzących przetwarzanie odpadów zwolnionych z obowiązku uzyskania zezwolenia na przetwarzanie odpadów, z wyjątkiem wymienionych w art. 45 ust. 1 pkt 2 i 3,
  2. b) transportujących odpady,
  3. c) sprzedawców odpadów i pośredników w obrocie odpadami, o ile nie podlegają wpisowi do rejestru na podstawie pkt 1 i 3 lub z urzędu,
  4. d) prowadzących zakłady recyklingu statków,
  5. e) wytwórców odpadów obowiązanych do prowadzenia ewidencji odpadów, z wyłączeniem posiadaczy odpadów wymienionych w art. 51 ust. 1 pkt 1 i 2;

6) z zakresu ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi – organizacji samorządu gospodarczego, o których mowa w art. 25 ust. 1 tej ustawy, a także przedsiębiorców:

  1. a) będących organizacjami odzysku opakowań,
  2. b) dokonujących wewnątrzwspólnotowej dostawy:

– odpadów opakowaniowych,

– produktów w opakowaniach,

  1. c) eksportujących:

– odpady opakowaniowe,

– opakowania,

– produkty w opakowaniach,

  1. d) prowadzących recykling lub inny niż recykling proces odzysku odpadów opakowaniowych,
  2. e) wprowadzających opakowania,
  3. f) wprowadzających produkty w opakowaniach.
  4. g) przedsiębiorców prowadzących jednostki handlu detalicznego lub hurtowego, w których są oferowane torby na zakupy z tworzywa sztucznego, objęte opłatą recyklingową, o której mowa w  40austawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi;

7) z zakresu ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010 i 2020 oraz z 2020 r. poz. 150 i 284):

  1. a) punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych prowadzonych samodzielnie przez gminę lub wspólnie z inną gminą lub gminami,
  2. b) podmiotów, które uzyskały wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
  3. Przed rozpoczęciem działalności w zakresie, o którym mowa w ust. 1, podmiot jest obowiązany uzyskać wpis do rejestru.
  4. Działalność w zakresie, o którym mowa w ust. 1, może prowadzić wyłącznie podmiot wpisany do rejestru.
  5. Przepisów ust. 2 i 3 nie stosuje się do wprowadzającego sprzęt, który korzysta z uprawnienia określonego w art. 25 ust. 1ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym.
  6. Autoryzowany przedstawiciel jest obowiązany zamieścić w rejestrze wykaz wprowadzających sprzęt, którzy przekazali mu informacje, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 2ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym.
  7. Organizacja samorządu gospodarczego, o której mowa w art. 25 ust. 1ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, składa wniosek o wpis do rejestru niezwłocznie po zawarciu porozumienia, o którym mowa w tym przepisie.

Inne przydatne informacje

Jakie sankcje karne grożą podmiotom za niezgłoszenie zmian do Rejestru BDO, za działanie niezgodne z przepisami?
  • za gospodarowanie odpadami niezgodne z informacjami zgłoszonymi do rejestru – kara aresztu albo grzywny
  • za brak wniosku o wpis do rejestru, zmianę wpisu do rejestru, wykreślenie z rejestru lub złożenie wniosku niezgodnego ze stanem faktycznym – kara aresztu albo grzywny
https://doradcy365.pl/wp-content/uploads/2020/10/the-abstract-office-desktop-min-scaled.jpg

Doradztwo od ponad 20 lat
w tym ponad 10 lat doświadczenie w ochronie środowiska

Od 20 lat konsekwentnie rozwijamy nasze kompetencje doradcze, aby móc coraz bardziej kompleksowo zaspakajać potrzeby naszych Klientów głownie z sektora biznesu.

Skuteczność

Sumaryczny wskaźnik naszej skuteczności mierzony ilością pozytywnych decyzji wydanych w sprawach którymi zajmowaliśmy się wynosi 92%.

Terminowość

Dzięki doskonale dopracowanym standardom obsługi klientów 9/10 spraw które realizujemy kończmy w zaplanowanych terminach.

Wiarygodność

Rzetelne wykonanie usług powoduję, że ponad 91% Klientów poleca nasze usługi swoim znajomym i kontrahentom.
KROK PO KROKU

Jak wygląda proces
współpracy z nami?

1 KROKSkontaktuj się

podaj nam e-mailowo lub telefonicznie Twoje dane kontaktowe i dane firmy którą reprezentujesz. Napisz w temacie „Aktualizacja danych w BDO”

2 KROKZapoznaj się

z ofertą którą otrzymasz od nas emailowo.

3 KROKZaakceptuj

emailowo warunki współpracy.

4 KROKOpłać

wybraną usługę (na życzenie wystawiamy fakturę proforma) i poczekaj chwilę na kontakt naszego eksperta.

5 KROKOdpowiedz na proste pytania

lub prześlij ekspertowi potrzebne dane. Jeśli masz pytania lub chcesz skonsultować coś z naszym ekspertem – korzystaj śmiało!

6 KROKZłóż z naszym ekspertem wniosek aktualizacyjny

poprowadzi Cię krok po kroku lub udział nam pełnomocnictwa – zrobimy to wówczas za Ciebie.

7 KROKOpłać opłate urzędwą

Dokonaj wpłaty na podane przez nas konto właściwego Urzędu Marszałkowskiego.

8 KROKPoczekaj na decyzję organu

Otrzymasz na piśmie informacje o wprowadzonej zmianie.
bt_bb_section_top_section_coverage_image
https://doradcy365.pl/wp-content/uploads/2019/04/img-experience.png
FAQ

Najczęściej zadawane pytania do tej usługi

Nie wiem dokładnie czy musze złożyć wniosek o aktualizację danych w BDO – co mam zrobić?

Prosimy o kontakt z naszymi Doradcami (telefonicznie lub emaliowo) – zapytają oni Państwa o profil działalności i doradzą właściwe ścieżkę postepowania. Nasza usługa zawiera w sobie profesjonalną weryfikację podlegania obowiązkowi aktualizacyjnemu w BDO Jeśli aktualizacja nie będzie konieczna otrzymają Państwo od nas opinię prawną ze wskazaniem podstaw.

Ile czasu zajmuje ekspertom wypełnienie wniosku aktualizacyjnego BDO?

Jeśli otrzymamy potrzebne dane, to zazwyczaj wniosek jest gotowy w ciągu 5-7 dni roboczych.

Co dokładnie wchodzi w zakres usługi?

Zajmujemy się kompleksowo Państwa sprawą. Pierwszą częścią jest analiza podlegania obowiązkowi rejestracyjnemu – przygotowujemy opinię prawną, jeśli obowiązek nie występuje. Jeśli natomiast istnieje konieczność aktualizacji – wypełniamy stosowny formularz rejestracyjny. Na każdym etapie mogą Państwo zadawać pytania naszym ekspertom i korzystać z ich fachowej wiedzy.

Pokrewne usługi

Nasi Klienci
Zaufali nam

logo lasy państwowe
logo uni przyr wroc
logo warszawa
lot crew
gmina smołdzino
logo miasto otwock
ford
logo rmf
bez tytułu
logo dp
logo trzebińskie centrum kultury
uw olsztyn
pup toruń
logo lp piła
nadleśnictwo krotoszyn
logo uni rol krak
Właścicielem marki DORADCY365
jest CERES-HOLDING Sp. z o.o.
53-135 Wrocław
ul. Januszowicka 5

Obsługujemy Klientów z całej Polski
Jesteśmy po toaby odciążyć Cię od biurokratycznych procedur
Bądż na bieżąco Zaobserwuj nas w mediach społecznościowych

Copyright DORADCY365.