Generowanie oszczędnościAudyt energetyczny /elektroenergetyczny przedsiębiorstwa

Głównym zadaniem audytu energetycznego przedsiębiorstwa jest przeanalizowanie i ocenienie efektywności energetycznej przedsiębiorstwa oraz wskazanie rozwiązań prowadzących do zredukowania zużycia energii, co przekłada się na wymierne oszczędności finansowe firmy. Rzetelnie sporządzony audyt jest szansą na wyznaczenie odpowiedniej strategii na kolejne lata oraz wyboru optymalnych ścieżek rozwoju organizacji.
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Kto powinien sporządzić audyt energetyczny?

https://doradcy365.pl/wp-content/uploads/2017/04/blog-post-10-1280x854.jpg

Audyt energetyczny mogą wykonać wszystkie małe i średnie przedsiębiorstwa, które widzą szansę zidentyfikowania oszczędności i poprawy efektywności energetycznej w firmie i jest to ich dobrowolna decyzja.

Natomiast na duże przedsiębiorstwa został nałożony obowiązek przeprowadzenia audytu energetycznego przedsiębiorstwa wynikający z ustawy o efektywności energetycznej z 20 maja 2016 roku.

Zgodnie z jej zapisami, do przeprowadzenia audytu zobowiązane są przedsiębiorstwa, które spełniły jeden z wymienionych poniżej kryteriów:

  • w ciągu dwóch ostatnich okresów rozliczeniowych (obrotowych) zatrudniały powyżej 250 pracowników,
  • osiągnęły obrót powyżej 50 mln euro i posiadają sumę aktywów (konkretnego przedsiębiorstwa) wyższą niż 43 mln euro.

Ustawa zobowiązuje takie firmy do regularnego przeprowadzania audytów co 4 lata. Niezrealizowanie obowiązku może wiązać się z zapłaceniem kary administracyjnej wynoszącej do 5% rocznego przychodu firmy.

Jeżeli Twoja firma spełnia powyższe kryteria i nie przeprowadziłeś jeszcze audytu energetycznego, to właśnie teraz jest na to odpowiedni moment – masz 12 miesięcy na wykonanie audytu po zmianie statusu na duże przedsiębiorstwo.

Przedsiębiorstwa, które wykonały audyt energetyczny w 2017 roku, zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami, powinny przeprowadzić kolejny w 2021 roku.

Ile to potrwa?

Jeśli sprawnie odpowiesz nam na kilka prostych pytań, całą usługę wykonamy już w ciągu 30 dni.

Gwarancja rzetelności

Wypełnianie wniosków rejestracyjnych i sprawozdawczych w zakresie ochrony środowiska to nasza codzienność.
Dla nas nie ma w tym nic skomplikowanego, dlatego spokojnie możesz nam zaufać.
Dajemy Ci 100% gwarancję poprawności merytorycznej naszych usług.

Jak zacząć?

Skontaktuj się z nami! Jak wolisz – telefonicznie lub e-mailowo. Podaj nam dane kontaktowe do Ciebie i Twojej firmy (nazwa, adres, NIP , województwo i nr telefonu) oraz opisz problem lub zadaj pytania, które Cię nurtują. Nasze dane kontaktowe znajdziesz na dole strony. Doradcy z Działu Obsługi Klienta wyślą Ci pisemną ofertę z zakresem naszej usługi, ceną oraz informacją o dalszej ścieżce postepowania. Czekamy zatem na kontakt od Ciebie!

Nasze HITY

od299 zł
netto + VAT
Rejestracja w BDO
  • Sprawdzimy, czy podlegasz obowiązkowi rejestracyjnemu w BDO – jeśli nie otrzymasz pisemną opinię prawną
  • Zarejestrujemy online Twoją firmę lub organizację
  • W cenie konsultacja z ekspertem ds. ochrony środowiska
  • Usługa świadczona w 100% online
  • Krótkie terminy realizacji – nawet 5 - 7 dni roboczych po otrzymaniu danych
399
netto + VAT
Sprawozdanie firmy do BDO
  • Zbierzemy dane i wypełnimy za Ciebie sprawozdanie w systemie BDO
  • Wyślemy je za Ciebie na podstawie Twojego upoważnienia
  • W cenie konsultacja z ekspertem ds. ochrony środowiska
  • Usługa świadczona w 100% online
  • Krótkie terminy realizacji – nawet 5 - 7 dni roboczych po otrzymaniu danych
  • 100% gwarancja poprawności formalnej
W skrócie

Mówimy prostym językiem
o skomplikowanych sprawach

Wykonanie rzetelnego audytu przynosi wiele wymiernych korzyści:
https://doradcy365.pl/wp-content/uploads/2020/10/abstract-office-desktop-min-scaled.jpg
  • Analiza stanu obecnego. Specjaliści określą najbardziej energochłonne punkty, ocenią stan instalacji i urządzeń oraz wyznaczą zakres zadań.
  • Ocena możliwości. Klient otrzyma od naszych ekspertów szczegółowe informacje, gdzie szukać oszczędności oraz w jaki sposób należy przeprowadzić działania optymalizacyjne. Audyt pomoże ocenić, czy planowane wcześniej przez przedsiębiorstwo kroki są uzasadnione i czy w przypadku ich realizacji można uzyskać dodatkowe wsparcie finansowe.
  • Odpowiednie przygotowanie. W raporcie specjaliści wskażą możliwości przygotowania długofalowej strategii dotyczącej działań związanych z infrastrukturą oraz pracą przedsiębiorstwa. Przedstawią również odpowiednią kolejność przeprowadzania inwestycji, która pozwoli na optymalne ograniczenie kosztów.
  • Wyznaczenie długoterminowego planu działań. Zostaną wskazane możliwości realizacji inwestycji, potencjalnych wykonawców/dostawców technologii, zostaną dobrane optymalne źródła finansowania działań z uwzględnieniem dostępnych funduszy pomocowych UE.
  • Minimalizacja ryzyka. Nasi specjaliści pomogą określić stopień realizacji obowiązków prawnych przedsiębiorstwa oraz czy nie występuje ryzyko karnych opłat wynikających z ich niezastosowania.

Niestety, samo przeprowadzenie audytu nie przynosi oszczędności. Powoduje jednak, że dzięki przemyślanej, omówionej i precyzyjnej strategii w szybki oraz optymalny sposób można wprowadzić sprawdzone rekomendacje, które przełożą się na mierzalne korzyści finansowe firmy.

Ponadto, profesjonalnie przeprowadzony audyt pozwala na oszczędność czasu, który należałoby poświęcić angażując się osobiście w analizę zawiłości prawnych oraz szukaniu rozwiązań technicznych i ofert handlowych. Eliminuje też ryzyko możliwej kary nakładanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.

Z przeprowadzeniem audytu nie warto zwlekać. Większość ekspertów i analityków giełdowych jest zgodna – ceny energii w najbliższych latach będą rosły. Audyt pomaga w ocenie i diagnozie oraz przedstawieniu rozwiązań, ale im później rozpozna się możliwości, tym dotkliwsze będą straty energii i niepotrzebnie poniesione nakłady finansowe. Szybka decyzja przyspieszy niezbędne inwestycje. Pod uwagę należy też wziąć wzrost kosztów związanych z rosnącymi cenami sprzętu, materiałów oraz wynagrodzeń wykonawców. To samo dotyczy również doświadczonych audytorów – przeprowadzenie szczegółowego audytu w szczycie zainteresowania może być niewykonalne, a z całą pewnością dużo droższe. Wszystkie wyżej wymienione czynniki sprawiają, że niezrealizowanie audytu pogarsza sytuację przedsiębiorstwa i może przyczynić się do hamowania jego rozwoju.

https://doradcy365.pl/wp-content/uploads/2020/10/rescue-team-making-discussion-recycle-wooden-desk-min-scaled.jpg
ZWRÓĆ SIĘ DO NAS

Jesteśmy po to, aby odciążyć Twoją firmę
od biurokratycznych procedur

Mamy wyspecjalizowaną drużynę, która weźmie na siebie przygotowanie odpowiedniej dokumentacji , załatwi formalności, a Ty możesz skupić się na celach które chcesz zrealizować.
KROK PO KROKU

Jak wygląda proces
współpracy z nami?

1 KROKSkontaktuj się

podaj nam e-mailowo lub telefonicznie Twoje dane kontaktowe i dane firmy, którą reprezentujesz. Napisz w temacie „Audyt energetyczny/elektroenergetyczny”

2 KROKPorozmawiaj z ekspertem

Ustal z naszym ekspertem, który będzie dedykowany do obsługi Twojej firmy wszelkie istotne dla Ciebie aspekty współpracy

3 KROKZapoznaj się z ofertą

którą wyślemy Ci po analizie Twoich potrzeb.

4 KROKZaakceptuj ofertę

którą otrzymasz od nas e-mailem.

5 KROKPodpisz umowę

którą otrzymasz od nas e-mailem.

6 KROKGotowe

Startujemy z obsługą Twojej firmy w zakresie sporządzenia wymaganego audytu energetycznego/elektroenergetycznego
bt_bb_section_top_section_coverage_image
https://doradcy365.pl/wp-content/uploads/2019/04/img-experience.png
FAQ

Najczęściej zadawane pytania na temat audytu energetycznego/elektroenergetycznego

Jaka jest cena audytu energetycznego?

Podstawowym parametrem mającym wpływ na koszt audytu jest szerokość jego zakresu oraz wielkość przedsiębiorstwa. Podczas audytu eksperci odwiedzają każde miejsce, w którym wykorzystywana jest energia, aby móc zaproponować rozwiązania przynoszące oszczędności. Nie przeprowadzają audytów bez wizji lokalnych.

Ilość prac oraz analiz przeprowadzanych podczas audytu energetycznego przedsiębiorstwa jest bardzo zróżnicowana i zależy od konkretnego przypadku. Co więcej, w nawet pozornie podobnych obiektach można uzyskać różne efekty.

Na audyt należy patrzeć jak na inwestycję, która nie tylko się zwróci, ale przyniesie wymierne korzyści.

Ile czasu zajmuje ekspertom analiza obowiązków sprawozdawczych?

Jeśli otrzymamy potrzebne dane, to zazwyczaj gotowy wynik analizy jest dostępny w ciągu 30 dni.

Co dokładnie wchodzi w zakres usługi?

Zajmujemy się kompleksowo Państwa sprawą. Każdorazowo zakres usługi jest indywidualnie dopasowany do Państwa specyficznych oczekiwań.

Na podstawie wieloletniego doświadczenia nasi eksperci zazwyczaj przeprowadzą audyty w oparciu o główne etapy:

  • wyznaczenie zakresu prac – wspólnie z klientem opracowany zostaje klarowny i dostosowany do wymagań harmonogram prac
  • przeprowadzenie konsultacji – zebrane zostają od wyznaczonych pracowników wszelkie informacje dotyczące zużycia energii w przedsiębiorstwie
  • zrealizowanie wizji lokalnych – następuje ocena stanu instalacji oraz zastosowanych rozwiązań w zakresie oszczędności energii
  • wykonanie pomiarów – zostają przeprowadzone pomiary i badania, dzięki którym zostanie sprawdzone bezpieczeństwo i efektywność energetyczna instalacji w firmie
  • prezentacja wyników – zostają omówione wyniki końcowe audytu wraz z przedstawieniem rekomendowanych działań

Całość prac zostanie udokumentowania w formie raportu.

Pokrewne usługi

79
netto + VAT
Szybka analiza
  • Szybka analiza wszystkich obowiązków sprawozdawczych i rejestracyjnych Twojej firmy w zakresie ochrony środowiska
  • Konsultacja z ekspertem ds. ochrony środowiska
  • Wywiad w formie e-ankiety
  • Otrzymasz w formie pisemnej zwięzłe zestawienie Twoich obowiązków - konkretny plan działania
  • Usługa świadczona w 100% online
  • Czas realizacji zazwyczaj 5 - 7 dni roboczych od otrzymania e-ankiety
399
netto + VAT
Sprawozdanie firmy do BDO
  • Zbierzemy dane i wypełnimy za Ciebie sprawozdanie w systemie BDO
  • Wyślemy je za Ciebie na podstawie Twojego upoważnienia
  • W cenie konsultacja z ekspertem ds. ochrony środowiska
  • Usługa świadczona w 100% online
  • Krótkie terminy realizacji – nawet 5- 7 dni roboczych po otrzymaniu danych
  • 100% gwarancja poprawności formalnej
299
netto + VAT
Sprawdzenie/ aktualizacja/ wykreślenie firmy w BDO
  • Sprawdzimy, czy prawidłowo złożyłeś wniosek rejestracyjny w BDO
  • Jeśli zajdzie potrzeba, zaktualizujemy Twoje dane w systemie BDO lub wykreślimy Cię z systemu jeśli są ku temu podstawy prawne
  • W cenie konsultacja z ekspertem
  • Usługa świadczona w 100% online
  • Krótkie terminy realizacji – nawet 5 - 7 dni roboczych po otrzymaniu danych
od89 zł
netto + VAT
Outsourcing BDO
  • Przejmiemy na siebie wszystkie bieżące obowiązki związane z BDO Twojej firmy lub organizacji. Cena obejmuje wszelkie czynności za miesiąc obsługi
  • Będziemy prowadzić bieżącą ewidencję i wszelkie sprawozdania
  • Udzielimy porad jak zgodnie z prawem można obniżyć koszty opłat środowiskowych
  • W cenie - bez limitu - konsultacje z ekspertem ds. ochrony środowiska
  • Usługa świadczona w 100% online
  • Każdorazowo indywidualna BEZPŁATNA wycena
od199 zł
netto + VAT
Kompletny Outsourcing ochrony środowiska (miesięcznie)
  • Cena za miesiąc bieżącej obsługi
  • Kompleksowa stała obsługa firmy w PEŁNYM zakresie ochrony środowiska
  • Stała opieka eksperta ds. ochrony środowiska
  • Szczegółowy zakres usług gwarantowany w umowie
  • Usługa świadczona w 100% online
  • Każdorazowo indywidualna BEZPŁATNA wycena
299
netto + VAT
BDO Rejestracja firmy
  • Sprawdzimy, czy podlegasz obowiązkowi rejestracyjnemu w BDO – jeśli nie otrzymasz pisemną opinię prawną
  • Zarejestrujemy online Twoją firmę lub organizację
  • W cenie konsultacja z ekspertem ds. ochrony środowiska
  • Usługa świadczona w 100% online
  • Krótkie terminy realizacji – nawet 5 - 7 dni roboczych po otrzymaniu danych

Nasi Klienci
Zaufali nam

sksm
yacht
agawa
mind
ford
inferm
fitbit
acana
mapa-zdrowia
spectrum
eckert
mgks
morawa
datart
aliena
olwita
Bez tytułu (1)
dota
of-biz
b3tech
aspa
bomm
nerli
staltrek
transer
am
sportslab
feniks
kwiatysztuczne
anioek
esfiria
daga
magiczna
fundacja
wes
tattoo
koltech
zikop
malmax
fallwork
mrozik
aet
ginter
oniszczuk
amanda_logo1
wroblewski
raf-work
polkowicki
macyszyn
agro
rosik (1)
dartomeks
pepek
jastech
bomard
safedent
pcg
emabo
kamien
hanse
croma
novani
druks
geobear
red snake
novani
Bez tytułu
croma
auto-szlif
soda
rewolk
burgaflex
verton
art
komfort
arror
Właścicielem marki DORADCY365
jest CERES HOLDING Sp. z o.o.
ul. Leszczyńskiego 4/29
50-078 Wrocław

Obsługujemy Klientów z całej Polski
Jesteśmy po toaby obciążyć Cię od biurokratycznych procedur
Bądż na bieżąco Obserwuj nas również w
serwisach społecznościowych

Copyright DORADCY365.