Kompleksowo wypełnimy za Ciebie w BDO Dyrektywa plastikowa

Oferujemy kompleksową pomoc od A do Z w wypełnieniu wszelkich powinności związanych z nowymi przepisami dotyczącymi branży HoReCa. Możesz zlecić na m obsługę kompletną lub skorzystać z dowolnie wybranej pojedynczej usługi np. tylko aktualizacji wpisu w BDO lub naliczenia kwartalnego opłat.

Zobacz, jakie to proste!

Nasi doświadczeni eksperci szybko wstępnie przeanalizują Twoją sytuację. Napiszemy Ci, jakich dokładnie danych  i informacji potrzebujemy od Ciebie. Po ich otrzymaniu przeprowadzimy weryfikację i sprawdzenie Twojego zgłoszenia do BDO i jeśli zajdzie taka konieczność dokonamy aktualizacji uzupełniając brakujące kody i informacje. Następnie możemy naliczyć należne opłaty.

Wskazać numer rachunku bankowego właściwego Urzędu Marszałkowskiego oraz poinformować Cię o terminie zapłaty. Jęsli chcesz możemy też prowadzić na bieżąco  ewidencję w systemie BDO dot. dyrektywy plastikowej oraz wypełnić obowiązkowe sprawozdanie w tym zakresie.

Na każdym etapie będziesz mógł korzystać z pomocy naszego eksperta.

bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Kompleksowo wypełnimy za Ciebie

https://doradcy365.pl/wp-content/uploads/2021/06/side-view-man-working-eco-friendly-wind-power-project-with-paper-plans-min-1280x720.jpg

Ile to potrwa?

Jeśli sprawnie odpowiesz nam na kilka prostych pytań-, całą usługę wykonamy nawet w ciągu 5-7 dni roboczych.

Gwarancja rzetelności

Wypełnianie wniosków rejestracyjnych  czy sprawozdawczych do BDO to nasza codzienność. Dla nas nie ma w tym nic skomplikowanego, dlatego spokojnie możesz nam zaufać. Dajemy Ci 100% gwarancję, poprawności merytorycznej naszych usług.

Jak zacząć?

Skontaktuj się z nami! Jak wolisz – telefonicznie lub e-mailowo. Podaj nam dane kontaktowe do Ciebie i Twojej firmy (nazwa, adres, NIP , województwo i nr telefonu). Nasze dane kontaktowe znajdziesz na dole strony. Doradcy z Działu Obsługi Klienta wyślą Ci pisemną ofertę z zakresem naszej usługi, ceną oraz informacją o dalszej ścieżce postepowania. Czekamy zatem na kontakt od Ciebie!

Nasze HITY

199
netto + VAT
Dyrektywa plastikowa - kwartalne naliczenie opłaty do Urzędu Marszałkowskiego (branża HoReCa)
  • Naliczenie opłaty za 1 kwartał do Urzędu Marszałkowskiego
  • Podanie nr konta na które należy dokonać wpłaty oraz informacji o terminie płatności
  • W cenie konsultacja z ekspertem ds. ochrony środowiska
  • Usługa świadczona w 100% online
  • Krótkie terminy realizacji – nawet 5-7 dni roboczych po otrzymaniu danych
399
netto + VAT
Dyrektywa plastikowa – aktualizacja wpisu do BDO (branża HoReCa)
  • Sprawdzimy, czy podlegasz obowiązkowi aktualizacyjnemu w BDO – jeśli nie otrzymasz pisemną opinię prawną wraz z uzasadnieniem
  • Zaktualizujemy Twoje dane online
  • W cenie konsultacja z ekspertem ds. ochrony środowiska
  • Usługa świadczona w 100% online
  • Krótkie terminy realizacji – nawet 5-7 dni roboczych po otrzymaniu danych
1499
netto + VAT
Dyrektywa plastikowa – kompleksowa roczna obsługa w BDO (branża HoReCa)
  • Weryfikacja konieczności korekty wpisu do BDO - jeśli nie będzie takiej konieczności otrzymasz pisemną opinię prawną wraz z uzasadnieniem
  • Aktualizacja wpisu do BDO (jeśli dotyczy)
  • Naliczenie opłaty za 4 kwartały do Urzędu Marszałkowskiego
  • Podanie nr konta na które należy dokonać wpłat oraz informacji o terminie płatności
  • Ewidencja wprowadzanych – zakupionych i nabitych na rachunek opakowań z tworzyw objętych opłatą
  • Monitorowanie terminów sprawozdawczych
  • Wykonanie obowiązkowej sprawozdawczości rocznej w systemie BDO związanej z „dyrektywą plastikową”
  • W cenie konsultacja z ekspertem ds. ochrony środowiska
  • Usługa świadczona w 100% online
  • Krótkie terminy realizacji – nawet 5-7 dni roboczych po otrzymaniu danych
W skrócie

Mówimy prostym językiem
o skomplikowanych sprawach

https://doradcy365.pl/wp-content/uploads/2021/06/environment-recycle-sign-min-scaled.jpg
Co się kryje pod tą nazwą?

Dyrektywa Parlamentu Europejskiego z 5 czerwca 2019 zwana potocznie jako “Dyrektywa Plastikowa” (ang. Single Use Plastics) zwana Dyrektywą SUP wprowadza w życie 3 główne wytyczne:

    1. od 2021 roku zakazuje produkcji i wprowadzania do obrotu 10 najpopularniejszych produktów jednorazowych, które posiadają w pełni funkcjonalne, biodegradowalne odpowiedniki. Są to: patyczki higieniczne, plastikowe widelce, noże, łyżki, talerze, słomki, mieszadełka do napojów, patyczki do balonów, pojemniki do żywności i styropianowe kubeczki,
    2. od 2025 roku plastikowe korki i nakrętki, żeby zostać wprowadzone do sprzedaży, będą musiały być na stałe przymocowane do butelki,
    3. od 2025 roku wszystkie plastikowe butelki wprowadzone do obrotu, będą musiały być wykonane minimum w 25% z materiału pochodzącego z recyclingu. Od 2030 ta ilość wyniesie minimum 30%.
Najprościej rzecz ujmując, obowiązek stosowania dyrektywy plastikowej w BDO mają firmy które działają w branży HoReCa tj:
  • Hotele i inne obiekty krótkotrwałego zakwaterowania
  • Bary i restauracje (oraz piekarnie, cukiernie, kawiarnie, stacje benzynowe)
  • Firmy cateringowe

Poza tym dyrektywa plastikowa odnosi się do :

  • producentów opakowań
  • firm wprowadzających do obrotu opakowania i produkty w opakowaniach
  • wszystkich innych firm (w tym handlowe stacjonarne  i internetowe), które używają lub oferują produkty z tworzyw sztucznych które na mocy nowych przepisów zostaną wycofane z obrotu lub objęte nowymi opłatami
https://doradcy365.pl/wp-content/uploads/2021/06/close-up-environment-sign-collection-1-min-scaled.jpg
Jakie przepisy się zmieniają i od kiedy?

Zmiany w obowiązkach przedsiębiorców od lipca 2021

Nowe przepisy Ustawy o zmianie ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej oraz niektórych innych ustaw mają wejść w życie już  3 lipca 2021 roku.

Co nam przyniesie ta ustawa? Jakie nowe zmiany wprowadzi?

Już od 1 lipca 2021 wchodzi zakaz stosowania m.in.

  • patyczków  higienicznych
  • sztućców i talerzy,  słomek i mieszadełek z tworzywa sztucznego
  • patyczków do balonów;
  • pojemników na posiłki wykonane z polistyrenu ekspandowanego
Jakie nowe opłaty wprowadzają te przepisy?

Przedsiębiorcy prowadzący jednostkę handlu detalicznego, jednostkę handlu hurtowego lub jednostkę gastronomiczną, w której są oferowane opakowania jednorazowego użytku z tworzywa sztucznego bądź posiłki w opakowaniach jednorazowego użytku z tworzywa sztucznego będą zobowiązani do pobrania opłaty.

Opłaty będą pobierane od następujących produktów – opakowań z tworzywa sztucznego :

  1. kubki na napoje, w tym ich pokrywki i wieczka;
  2. pojemniki na posiłki w tym pojemniki takie jak pudełka, z pokrywką lub bez, stosowane w celu umieszczania w nich posiłków, które:
    • są przeznaczone do bezpośredniego spożycia, na miejscu lub na wynos,
    • są zazwyczaj spożywane bezpośrednio z pojemnika,
    • są gotowe do spożycia bez dalszej obróbki, takiej jak przyrządzanie, gotowanie czy podgrzewanie, w tym pojemniki na posiłki typu fast food lub na inne posiłki gotowe do bezpośredniego spożycia, z wyjątkiem pojemników na napoje, talerzy oraz paczek i owijek zawierających żywność.

Z pobranej opłaty podmiot będzie miał obowiązek rozliczyć się z Urzędem Marszałkowskim po zakończonym kwartale.

Dodatkowo w sprawozdaniu rocznym będzie należało podać ilość wprowadzonych opakowań jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych objętych opłatą.

ZWRÓĆ SIĘ DO NAS

Jesteśmy po to, aby odciążyć Twoją firmę
od biurokratycznych procedur

Mamy wyspecjalizowaną drużynę, która weźmie na siebie przygotowanie odpowiedniej dokumentacji , załatwi formalności, a Ty możesz skupić się na celach które chcesz zrealizować.
https://doradcy365.pl/wp-content/uploads/2019/04/img-faq-1.png

Podstawy
prawne

Jakie są rodzaje sprawozdań składanych do BDO i kto jest zobowiązany do ich składania?
DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE)

DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2019/904 z dnia 5 czerwca 2019 r. w sprawie zmniejszenia wpływu niektórych produktów z tworzyw sztucznych na środowisko

Pełny tekst dyrektywy

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32019L0904&from=pl

Projekt ustawy o zmianie ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej oraz niektórych innych ustaw

https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12345305

https://pracodawcy.pl/wp-content/uploads/2021/04/Projekt-ust.-SUP.pdf

Inne przydatne informacje

Jakie sankcje karne grożą podmiotom zobowiązanym do stosowania dyrektywy plastikowej, za działanie niezgodne z przepisami?

Zgodnie z projektem ustawy o zmianie ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej oraz niektórych innych ustaw przewiduje się szereg skancji i kar za niestosowanie się do nowych przepisów w tym cyt:

„Art.40a. Administracyjnej karze pieniężnej, podlega ten, kto:

1) wbrew przepisom art. 3b ust. 1 nie pobiera opłaty od nabywającego opakowania lub posiłki w opakowaniach jednorazowego użytku z tworzywa sztucznego;

2) wbrew przepisowi art. 3b ust. 2 nie zapewnia dostępności w sprzedaży podobnych opakowań wytworzonych z materiałów innych niż tworzywo sztuczne i produktów w opakowaniach wielokrotnego użytku lub wytworzonych z materiałów innych niż tworzywo sztuczne;

3) wbrew przepisowi art. 3e ust. 3 i 4 nie uiścił w terminie opłaty dodatkowej, o której mowa w art. 3e ust. 3;

4) wbrew art. 3h ust. 1 nie prowadzi ewidencji liczby nabytych i wydanych konsumentowi końcowemu odpowiednio opakowań jednorazowego użytku z tworzywa sztucznego lub produktów w opakowaniach jednorazowego użytku z tworzywa sztucznego;

5) wbrew art. 3h ust. 2, w przypadku prowadzenia więcej niż jednej jednostki, nie prowadzi ewidencji oddzielnie dla poszczególnych jednostek;

6) wbrew art. 3h ust. 3 nie przechowuje informacji zawartych w ewidencji, o której mowa w ust. 1, przez 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, którego informacje dotyczą; 19

7) wbrew przepisowi art. 3i wprowadza do obrotu produkty jednorazowego użytku z tworzywa sztucznego oraz produkty wykonane z oksydegradowalnych tworzyw sztucznych;

8) wbrew przepisowi art. 3j nie opatrzył produktu jednorazowego użytku z tworzywa sztucznego, wymienionego w załączniku nr 8 do ustawy, widocznym, czytelnym i nieusuwalnym oznakowaniem lub opatrzył oznakowaniem niezgodnym z rozporządzeniem wykonawczym Komisji Europejskiej z dnia 17 grudnia 2020 r. ustanawiającym zasady dotyczące zharmonizowanych specyfikacji w odniesieniu do oznakowania produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych wymienionych w części D załącznika do dyrektywy 2019/904 (Dz. Urz. UE L 428 z dnia 17.12.2020, str. 57);

9) wbrew przepisowi art. 3m ust. 3 i 4 nie uiścił w terminie opłaty dodatkowej, o której mowa w art. 3m ust. 3;

10) wbrew przepisowi art. 4c ust. 1 nie wyznacza przedstawiciela;

11) wbrew przepisowi art. 4d ust. 1 nie organizuje finansowania zbierania, transportu i przetwarzania zawierających tworzywa sztuczne narzędzi połowowych stanowiących odpady;

12) wbrew przepisowi art. 4d ust. 4 nie prowadzi ewidencji masy wprowadzanych do obrotu narzędzi połowowych zawierających tworzywa sztuczne oraz zebranych zawierających tworzywa sztuczne narzędzi połowowych stanowiących odpady;

13) wbrew przepisowi art. 11 ust. 1 nie prowadzi dodatkowej ewidencji obejmującej informacje o masie produktów jednorazowego użytku z tworzywa sztucznego oraz narzędzi połowowych zawierających tworzywa sztuczne, z podziałem na poszczególne ich rodzaje, które wprowadził do obrotu w danym roku kalendarzowym;

14) wbrew przepisowi art. 11b ust. 4 w danym roku kalendarzowym nie przeznacza na publiczne kampanie edukacyjne lub nie przekazuje na odrębny rachunek marszałka województwa łącznie co najmniej 0,1% przychodu netto z tytułu wprowadzenia do obrotu produktów jednorazowego użytku wymienionych w załączniku nr 11 do ustawy lub narzędzi połowowych zawierających tworzywa sztuczne, wprowadzonych do obrotu w poprzednim roku kalendarzowym.”

„Art. 40b. 1. Administracyjne kary pieniężne wynoszą

w przypadkach, o których mowa w art. 40a:

1) pkt 1-6, 9 – od 500 zł do 20 000 zł;

2) pkt 7-8 – od 10 000 zł do 500 000 zł;

3) pkt 10-14 – od 10 000 zł do 100 000 zł.

  1. Kary pieniężne za czyny, o których mowa w art. 40a pkt 3-6, pkt 8-14 wymierza, w drodze decyzji, właściwy wojewódzki inspektor ochrony środowiska.
  2. Kary pieniężne za czyny, o których mowa w art. 40a pkt 1, 2 oraz 7 wymierza, w drodze decyzji, właściwy wojewódzki inspektor inspekcji handlowej.
  3. Należności z tytułu kar pieniężnych stanowią dochód budżetu państwa.

Art. 40c. W sprawach dotyczących kar pieniężnych stosuje się odpowiednio przepisy działu III ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa z tym, że uprawnienia organów podatkowych przysługują wojewódzkiemu inspektorowi ochrony środowiska oraz wojewódzkiemu inspektorowi inspekcji handlowej.”

KROK PO KROKU

Jak wygląda proces
współpracy z nami?

1 KROKSkontaktuj się

podaj nam e-mailowo lub telefonicznie Twoje dane kontaktowe i dane firmy, którą reprezentujesz. Napisz w temacie „Dyrektywa plastikowa”

2 KROKZapoznaj się

z ofertą którą otrzymasz od nas e-mailowo.

3 KROKZaakceptuj

e-mailowo warunki współpracy.

4 KROKOpłać

wybraną usługę (na życzenie wystawiamy fakturę proforma) i poczekaj chwilę na kontakt od naszego eksperta.

5 KROKOdpowiedz na proste pytania

lub prześlij ekspertowi potrzebne dane. Jeśli masz pytania lub chcesz skonsultować coś z naszym ekspertem – korzystaj śmiało!

6 KROKZłóż dokumentację z naszym ekspertem

poprowadzi Cię on krok po kroku przez procedurę. Możesz też udzielić nam pełnomocnictwa – zrobimy to wówczas za Ciebie

7 KROKOpłać opłatę urzędową

Dokonaj wpłaty na podane przez nas konto właściwego Urzędu Marszałkowskiego
bt_bb_section_top_section_coverage_image
https://doradcy365.pl/wp-content/uploads/2019/04/img-experience.png
FAQ

Najczęściej zadawane pytania do tej usługi

Nie wiem, czy podlegam obowiązkom dyrektywy plastikowej w szczególności czy musze zaktualizować swój wniosek zgłoszeniowy do BDO – co mam zrobić?

Prosimy o kontakt z naszymi Doradcami (telefonicznie lub emaliowo) – zapytają oni Państwa o profil działalności i doradzą właściwą ścieżkę postepowania. Nasza usługa zawiera w sobie profesjonalną weryfikację podlegania obowiązkom dyrektywy plastikowej oraz ewentualnej konieczności korekty (aktualizacji)  zgłoszenia do BDO . Jeśli aktualizacja nie będzie konieczna otrzymają Państwo od nas opinię prawną ze wskazaniem podstaw.

Ile czasu zajmuje ekspertom wypełnienie wniosku aktualizacyjnego i naliczenie opłat z tytułu dyrektywy plastikowej?

Jeśli otrzymamy potrzebne dane, to zazwyczaj dokumentacja aktualizacyjna oraz  naliczeni opłat  są gotowe w ciągu 5-7 dni roboczych.

Pokrewne usługi

79
netto + VAT
Szybka analiza
  • Szybka analiza wszystkich obowiązków sprawozdawczych i rejestracyjnych Twojej firmy w zakresie ochrony środowiska
  • Konsultacja z ekspertem ds. ochrony środowiska
  • Wywiad w formie e-ankiety
  • Otrzymasz w formie pisemnej zwięzłe zestawienie Twoich obowiązków - konkretny plan działania
  • Usługa świadczona w 100% online
  • Czas realizacji zazwyczaj 7 dni roboczych od otrzymania e-ankiety
399
netto + VAT
Sprawozdanie firmy do BDO
  • Zbierzemy dane i wypełnimy za Ciebie sprawozdanie w systemie BDO
  • Wyślemy je za Ciebie na podstawie Twojego upoważnienia
  • W cenie konsultacja z ekspertem ds. ochrony środowiska
  • Usługa świadczona w 100% online
  • Krótkie terminy realizacji – nawet 5-7 dni roboczych po otrzymaniu danych
  • 100% gwarancja poprawności formalnej
299
netto + VAT
Sprawdzenie/ aktualizacja/ wykreślenie firmy w BDO
  • Sprawdzimy czy prawidłowo złożyłeś wniosek rejestracyjny w BDO
  • Jeśli zajdzie potrzeba, zaktualizujemy Twoje dane w systemie BDO lub
  • wykreślimy Cię z systemu, jeśli są ku temu podstawy prawne
  • W cenie konsultacja z ekspertem
  • Usługa świadczona w 100% online
  • Krótkie terminy realizacji – nawet 5-7 dni roboczych po otrzymaniu danych
od89 zł
netto + VAT
Outsourcing BDO
  • Przejmiemy na siebie wszystkie bieżące obowiązki związane z BDO Twojej firmy lub organizacji. Cena obejmuje wszelkie czynności za miesiąc obsługi
  • Będziemy prowadzić bieżącą ewidencję i wszelkie sprawozdania
  • Udzielimy porad jak zgodnie z prawem można obniżyć koszty opłat środowiskowych
  • W cenie - bez limitu - konsultacje z ekspertem ds. ochrony środowiska
  • Usługa świadczona w 100% online
  • Każdorazowo indywidualna BEZPŁATNA wycena
od199 zł
netto + VAT
Kompletny Outsourcing ochrony środowiska (miesięcznie)
  • Cena za miesiąc bieżącej obsługi
  • Kompleksowa stała obsługa firmy w PEŁNYM zakresie ochrony środowiska
  • Stała opieka eksperta ds. ochrony środowiska
  • Szczegółowy zakres usług gwarantowany w umowie
  • Usługa świadczona w 100% online
  • Każdorazowo Indywidualna BEZPŁATNA wycena
ZOSTAW DANE KONTAKTOWE

Nasi doradcy wkrótce do Ciebie się odezwą

    https://doradcy365.pl/wp-content/uploads/2021/02/smiling-woman-headset-presentation-something-min-scaled.jpg

    Nasi Klienci
    Zaufali nam

    sksm
    yacht
    agawa
    mind
    ford
    inferm
    fitbit
    acana
    mapa-zdrowia
    spectrum
    eckert
    mgks
    morawa
    datart
    aliena
    olwita
    Bez tytułu (1)
    dota
    of-biz
    b3tech
    aspa
    bomm
    nerli
    staltrek
    transer
    am
    sportslab
    feniks
    kwiatysztuczne
    anioek
    esfiria
    daga
    magiczna
    fundacja
    wes
    tattoo
    koltech
    zikop
    malmax
    fallwork
    mrozik
    aet
    ginter
    oniszczuk
    amanda_logo1
    wroblewski
    raf-work
    polkowicki
    macyszyn
    agro
    rosik (1)
    dartomeks
    pepek
    jastech
    bomard
    safedent
    pcg
    emabo
    kamien
    hanse
    croma
    novani
    druks
    geobear
    red snake
    novani
    Bez tytułu
    croma
    auto-szlif
    soda
    rewolk
    burgaflex
    verton
    art
    komfort
    arror
    Właścicielem marki DORADCY365
    jest CERES HOLDING Sp. z o.o.
    ul. Leszczyńskiego 4/29
    50-078 Wrocław

    Obsługujemy Klientów z całej Polski
    Jesteśmy po toaby odciążyć Cię od biurokratycznych procedur
    Bądż na bieżąco Zapisz się do naszego newslettera

      Copyright DORADCY365.

      Porozmawiaj z nami
      Czat udostępnia Firmao.pl CRM