Zobacz, jakie to proste!
Nasi doświadczeni eksperci szybko wstępnie przeanalizują Twoją sytuację. Napiszemy Ci, jakich dokładnie danych i informacji potrzebujemy od Ciebie. Po ich otrzymaniu przeprowadzimy weryfikację i sprawdzenie Twojego zgłoszenia do BDO i jeśli zajdzie taka konieczność dokonamy aktualizacji uzupełniając brakujące kody i informacje. Następnie możemy naliczyć należne opłaty.
Wskazać numer rachunku bankowego właściwego Urzędu Marszałkowskiego oraz poinformować Cię o terminie zapłaty. Jęsli chcesz możemy też prowadzić na bieżąco ewidencję w systemie BDO dot. dyrektywy plastikowej oraz wypełnić obowiązkowe sprawozdanie w tym zakresie.
Na każdym etapie będziesz mógł korzystać z pomocy naszego eksperta.
Ile to potrwa?
Jeśli sprawnie odpowiesz nam na kilka prostych pytań, całą usługę wykonamy nawet w ciągu 5-7 dni roboczych.
Gwarancja rzetelności
Wypełnianie wniosków rejestracyjnych czy sprawozdawczych do BDO to nasza codzienność. Dla nas nie ma w tym nic skomplikowanego, dlatego spokojnie możesz nam zaufać. Dajemy Ci 100% gwarancję poprawności merytorycznej naszych usług.
Jak zacząć?
Skontaktuj się z nami! Jak wolisz – telefonicznie lub e-mailowo. Podaj nam dane kontaktowe do Ciebie i Twojej firmy (nazwa, adres, NIP, województwo i nr telefonu). Nasze dane kontaktowe znajdziesz na dole strony. Doradcy z Działu Obsługi Klienta wyślą Ci pisemną ofertę z zakresem naszej usługi, ceną oraz informacją o dalszej ścieżce postepowania. Czekamy zatem na kontakt od Ciebie!
Dyrektywa Parlamentu Europejskiego z 5 czerwca 2019 zwana potocznie jako “Dyrektywa Plastikowa” (ang. Single Use Plastics) zwana Dyrektywą SUP wprowadza w życie 3 główne wytyczne:
Poza tym dyrektywa plastikowa odnosi się do :
Zmiany w obowiązkach przedsiębiorców od lipca 2021
Nowe przepisy Ustawy o zmianie ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej oraz niektórych innych ustaw mają wejść w życie już 3 lipca 2021 roku.
Już od 1 lipca 2021 wchodzi zakaz stosowania m.in.
Przedsiębiorcy prowadzący jednostkę handlu detalicznego, jednostkę handlu hurtowego lub jednostkę gastronomiczną, w której są oferowane opakowania jednorazowego użytku z tworzywa sztucznego bądź posiłki w opakowaniach jednorazowego użytku z tworzywa sztucznego będą zobowiązani do pobrania opłaty.
Opłaty będą pobierane od następujących produktów – opakowań z tworzywa sztucznego:
Z pobranej opłaty podmiot będzie miał obowiązek rozliczyć się z Urzędem Marszałkowskim po zakończonym kwartale.
Dodatkowo w sprawozdaniu rocznym będzie należało podać ilość wprowadzonych opakowań jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych objętych opłatą.
DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2019/904 z dnia 5 czerwca 2019 r. w sprawie zmniejszenia wpływu niektórych produktów z tworzyw sztucznych na środowisko
Pełny tekst dyrektywy
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32019L0904&from=pl
Projekt ustawy o zmianie ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej oraz niektórych innych ustaw
https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12345305
https://pracodawcy.pl/wp-content/uploads/2021/04/Projekt-ust.-SUP.pdf
Jakie sankcje karne grożą podmiotom zobowiązanym do stosowania dyrektywy plastikowej, za działanie niezgodne z przepisami?
Zgodnie z projektem ustawy o zmianie ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej oraz niektórych innych ustaw przewiduje się szereg skancji i kar za niestosowanie się do nowych przepisów w tym cyt:
„Art.40a. Administracyjnej karze pieniężnej, podlega ten, kto:
1) wbrew przepisom art. 3b ust. 1 nie pobiera opłaty od nabywającego opakowania lub posiłki w opakowaniach jednorazowego użytku z tworzywa sztucznego;
2) wbrew przepisowi art. 3b ust. 2 nie zapewnia dostępności w sprzedaży podobnych opakowań wytworzonych z materiałów innych niż tworzywo sztuczne i produktów w opakowaniach wielokrotnego użytku lub wytworzonych z materiałów innych niż tworzywo sztuczne;
3) wbrew przepisowi art. 3e ust. 3 i 4 nie uiścił w terminie opłaty dodatkowej, o której mowa w art. 3e ust. 3;
4) wbrew art. 3h ust. 1 nie prowadzi ewidencji liczby nabytych i wydanych konsumentowi końcowemu odpowiednio opakowań jednorazowego użytku z tworzywa sztucznego lub produktów w opakowaniach jednorazowego użytku z tworzywa sztucznego;
5) wbrew art. 3h ust. 2, w przypadku prowadzenia więcej niż jednej jednostki, nie prowadzi ewidencji oddzielnie dla poszczególnych jednostek;
6) wbrew art. 3h ust. 3 nie przechowuje informacji zawartych w ewidencji, o której mowa w ust. 1, przez 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, którego informacje dotyczą; 19
7) wbrew przepisowi art. 3i wprowadza do obrotu produkty jednorazowego użytku z tworzywa sztucznego oraz produkty wykonane z oksydegradowalnych tworzyw sztucznych;
8) wbrew przepisowi art. 3j nie opatrzył produktu jednorazowego użytku z tworzywa sztucznego, wymienionego w załączniku nr 8 do ustawy, widocznym, czytelnym i nieusuwalnym oznakowaniem lub opatrzył oznakowaniem niezgodnym z rozporządzeniem wykonawczym Komisji Europejskiej z dnia 17 grudnia 2020 r. ustanawiającym zasady dotyczące zharmonizowanych specyfikacji w odniesieniu do oznakowania produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych wymienionych w części D załącznika do dyrektywy 2019/904 (Dz. Urz. UE L 428 z dnia 17.12.2020, str. 57);
9) wbrew przepisowi art. 3m ust. 3 i 4 nie uiścił w terminie opłaty dodatkowej, o której mowa w art. 3m ust. 3;
10) wbrew przepisowi art. 4c ust. 1 nie wyznacza przedstawiciela;
11) wbrew przepisowi art. 4d ust. 1 nie organizuje finansowania zbierania, transportu i przetwarzania zawierających tworzywa sztuczne narzędzi połowowych stanowiących odpady;
12) wbrew przepisowi art. 4d ust. 4 nie prowadzi ewidencji masy wprowadzanych do obrotu narzędzi połowowych zawierających tworzywa sztuczne oraz zebranych zawierających tworzywa sztuczne narzędzi połowowych stanowiących odpady;
13) wbrew przepisowi art. 11 ust. 1 nie prowadzi dodatkowej ewidencji obejmującej informacje o masie produktów jednorazowego użytku z tworzywa sztucznego oraz narzędzi połowowych zawierających tworzywa sztuczne, z podziałem na poszczególne ich rodzaje, które wprowadził do obrotu w danym roku kalendarzowym;
14) wbrew przepisowi art. 11b ust. 4 w danym roku kalendarzowym nie przeznacza na publiczne kampanie edukacyjne lub nie przekazuje na odrębny rachunek marszałka województwa łącznie co najmniej 0,1% przychodu netto z tytułu wprowadzenia do obrotu produktów jednorazowego użytku wymienionych w załączniku nr 11 do ustawy lub narzędzi połowowych zawierających tworzywa sztuczne, wprowadzonych do obrotu w poprzednim roku kalendarzowym.”
„Art. 40b. 1. Administracyjne kary pieniężne wynoszą
w przypadkach, o których mowa w art. 40a:
1) pkt 1-6, 9 – od 500 zł do 20 000 zł;
2) pkt 7-8 – od 10 000 zł do 500 000 zł;
3) pkt 10-14 – od 10 000 zł do 100 000 zł.
Art. 40c. W sprawach dotyczących kar pieniężnych stosuje się odpowiednio przepisy działu III ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa z tym, że uprawnienia organów podatkowych przysługują wojewódzkiemu inspektorowi ochrony środowiska oraz wojewódzkiemu inspektorowi inspekcji handlowej.”
Prosimy o kontakt z naszymi Doradcami (telefonicznie lub emaliowo) – zapytają oni Państwa o profil działalności i doradzą właściwą ścieżkę postepowania. Nasza usługa zawiera w sobie profesjonalną weryfikację podlegania obowiązkom dyrektywy plastikowej oraz ewentualnej konieczności korekty (aktualizacji) zgłoszenia do BDO. Jeśli aktualizacja nie będzie konieczna otrzymają Państwo od nas opinię prawną ze wskazaniem podstaw.
Jeśli otrzymamy potrzebne dane, to zazwyczaj dokumentacja aktualizacyjna oraz naliczeni opłat są gotowe w ciągu 5-7 dni roboczych.