Decydując się na współpracę z marką Doradcy 365 w zakresie pozwolenia zintegrowanego oferujemy:
Prezydentem Miasta, Starostwem czy Urzędem Marszałkowskim;
Zapewniamy krótkie terminy realizacji. Celem podjęcia czynności wskazanych powyżej, wymagane jest udzielenie pełnomocnictwa.
-Przeprowadzimy Cię przez cały proces-
Wybierając Doradców masz gwarancję prawidłowo i profesjonalne sporządzonego wniosku. Wiemy, że czas jest najcenniejszym dobrem, dlatego wszystkimi formalnościami zajmiemy się za Ciebie. Nasz zespół to wykwalifikowani eksperci, którzy z zamiłowaniem i zaangażowaniem wykonują swoję pracę. Dokonamy szczegółowej analizy Twojego przedsiębiorstwa pod kątem uzyskania pozwolenia zintegrowanego, w oparciu o najnowsze przepisy i wszelkie wymogi. Zapewniamy możliwość konsultacji. Pozostaniemy z Tobą w stałym kontakcie przez cały czas trwania współpracy.
Pozwolenie zintegrowane- co to takiego?
Pozwolenie zintegrowane jest swoistego rodzaju licencją, dokumentem traktującym o zasadach korzystania ze środowiska. Jeżeli planujemy instalację, która może powodować zanieczyszczenie środowiska, uzyskanie pozwolenia zintegrowanego jest niezbędne.
Co należy rozumieć przez instalacje?
Zgodnie z art. 201 Ustawy Prawo ochrony środowiska „1. Pozwolenia zintegrowanego wymaga prowadzenie instalacji, której funkcjonowanie, ze względu na rodzaj i skalę prowadzonej w niej działalności, może powodować znaczne zanieczyszczenie poszczególnych elementów przyrodniczych albo środowiska jako całości, z wyłączeniem instalacji lub ich części stosowanych wyłącznie do badania, rozwoju lub testowania nowych produktów lub procesów technologicznych”.
Mając na względzie natomiast rozporządzenie Ministra w zakresie rodzajów instalacji, przez instalacje które wymagają pozwolenia zintegrowanego rozumie się m.in.
Instalacje, które nie wymagają pozwolenia zintegrowanego:
Kto może złożyć wniosek o pozwolenia zintegrowane?
Kto wydaje pozwolenie zintegrowane?
Zgodnie z art. 378 ust. 1 Ustawy prawo ochrony środowiska, organem właściwym do wydania takiego pozwolenia jest starosta. Ale może być to również Prezydent miasta, Marszałek województwa czy Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska.
Co, jeżeli posiadam kilka instalacji?
Jeżeli eksploatujesz kilka instalacji, które mogą w sposób negatywny oddziaływać na środowisko, możesz posiadać jedno pozwolenie zintegrowane, które będzie dotyczyło wszystkich posiadanych przez Ciebie instalacji.
Jakie elementy zawiera pozwolenie zintegrowane?
Zgodnie z art. 202 ustawy Prawo Ochrony Środowiska w pozwoleniu zintegrowanym ustala się:
Ponadto, do instalacji wymagających uzyskania pozwolenia zintegrowanego nie stosuje się przepisów art. 224 ust. 3 i 4; dla tych instalacji ustala się w szczególności dopuszczalną wielkość emisji gazów lub pyłów wprowadzanych do powietrza:
1) wymienionych w konkluzjach BAT, a jeżeli nie zostały opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej – w dokumentach referencyjnych BAT;
2) objętych standardami emisyjnymi.
W pozwoleniu zintegrowanym nie ustala się dopuszczalnej wielkości emisji gazów lub pyłów wprowadzanych do powietrza:
1) w sposób niezorganizowany lub za pośrednictwem wentylacji grawitacyjnej z instalacji, dla których poziom tej emisji nie został określony w przepisach w sprawie standardów emisyjnych w zakresie wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza, oraz jeżeli nie został on określony w konkluzjach BAT;
2) z instalacji do odprowadzania gazu składowiskowego do powietrza;
W pozwoleniu zintegrowanym określa się warunki wytwarzania i sposoby postępowania z odpadami na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, niezależnie od tego, czy dla instalacji wymagane byłoby uzyskanie pozwolenia na wytwarzanie odpadów.
W pozwoleniu zintegrowanym ustala się także, na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne, warunki poboru wód powierzchniowych lub podziemnych, jeżeli wody te są pobierane wyłącznie na potrzeby instalacji wymagającej pozwolenia zintegrowanego.
Raport początkowy
Wraz z wnioskiem o pozwolenie zintegrowane należy złożyć raport początkowy o stanie zanieczyszczenia gleby, ziemi i wód gruntowych tymi substancjami.
Raport początkowy zawiera:
Termin wydania pozwolenia zintegrowanego
Zazwyczaj odpowiedni organ wydaje zezwolenie w przeciągu 6 miesięcy od daty otrzymania wniosku.
Opłata rejestracyjna
Warunkiem wydania pozwolenia zintegrowanego jest wniesienie opłaty rejestracyjnej. W razie nieopłacenia odpowiedni organ wyznacza termin do jej uiszczenia (7 lub 14 dni). Jeżeli opłata nie zostanie uiszczona wniosek zostaje zwrócony.
BAT
BAT jest standardem, który określa wielkości emisji zanieczyszczeń dla większych zakładów przemysłowych w Unii Europejskiej. Instalacje, które wymagają pozwolenia zintegrowanego powinny spełniać wymagania ochrony środowiska, które wynikają z najlepszych dostępnych technik BAT.
Między innymi instalacje nie mogą powodować przekroczenia granicznych wielkości emisyjnych. W wyjątkowych przypadkach urząd może w pozwoleniu zintegrowanym zezwolić na odstępstwo od granicznych wielkości emisyjnych. Będzie to możliwe, jeśli stwierdzi, że ich osiągnięcie doprowadzi do nieproporcjonalnie wysokich kosztów w stosunku do korzyści dla środowiska.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do kontaktu z Nami, przedstawimy Ci wszystkie szczegóły.
Dopełnimy wszystkich formalności za Ciebie. Złożymy odpowiedni wniosek i zadbamy o cały proces od A do Z. Skorzystaj z naszej pomocy już dziś.